Macro

24
07

Παπαλάμπραινα: Πιο ελκυστικά θρησκευτικά!

Η υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως δήλωσε ότι στόχος του υπουργείου είναι να γίνουν τα θρησκευτικά πιο ελκυστικά για τους μαθητές. Και έχει απόλυτο δίκιο. Τι θέλουμε τις θετικές επιστήμες και τα μαθήματα γλώσσας; Η μόνη ελπίδα της κοινωνίας πλέον και δη της νέας γενιάς είναι η προσευχή και η πίστη στα θεία. Τι άλλο απέμεινε; Ο φτωχός πρέπει να δοξάζει τον Θεό που μένει ζωντανός κι έχει ένα πλούσιο αφεντικό να του δίνει ένα κομμάτι ψωμί που κανείς δεν ενδιαφέρεται να το... ζυγίσει. Οι έλεγχοι και τα εργασιακά δικαιώματα επαφίενται πλέον στη θρησκευτική συνείδηση του εργοδότη που είθε ο Θεός να τον κάνει φιλεύσπλαχνο.
23
07

Κατέ Καζάντη: Διαβάζουν οι δεξιές Σαπφώ;

Θρησκεία – οικογένεια: οι σημερινές/οι των ανωτέρων τάξεων αναπαράγουν ευλαβικά τα στερεότυπα, αναπαράγοντας ταυτόχρονα την ισχύ τους. Η μεν Κεραμέως, της Παιδείας, τάζει σχολεία μεντρεσέδες, ακροφιλελεύθερα ιεροσπουδαστήρια, ανοιχτά, ταυτοχρόνως, στην «ιδιωτική πρωτοβουλία», αθύρματα μάλλον της αγοράς. Η δε Μιχαηλίδου τάζει επιδόματα στις γυναίκες που γεννούν, όχι στην ηλικία που οι ίδιες επιθυμούν αλλά σ’ αυτήν που η βιοπολιτική ορίζει ως «καταλληλότερη». Και στις δυο περιπτώσεις, η γυναίκα γίνεται σύμβολο συντήρησης: μέσα από την αναπαραγωγή της τοτεμικής, άμωμης, ασεξουαλικής Παναγιάς, εικόνα που το μάθημα των Θρησκευτικών, όπως το οραματίζεται η Κεραμέως, πριμοδοτεί και υπερπροβάλλει. Μέσα, επίσης, από την αναπαραγωγή, που επιβραβεύεται χρήμασι, ως αυτοσκοπός της γυναίκας, γεγονός που καθιστά τη μητρότητα πρωταρχικό αίτιο της γυναικείας ανελευθερίας. Οι πρακτικές του καπιταλισμού μπορεί να μην επέτρεπαν πάντα την ανάπτυξη κινημάτων για τα ατομικά δικαιώματα –φεμινισμός, ΛΟΑΤΚΙ κ.ο.κ.-, άφηναν όμως, συχνά πυκνά, παραθυράκια για διεκδικήσεις, που αφορούν την προσωπική αυτοπραγμάτωση. Ο σημερινός ακροφιλελευθερισμός τα κλειδαμπαρώνει, θεωρώντας τα επικίνδυνα: η μοντερνικότητα ανοίγει πολυποίκιλες ορέξεις, το ένα δικαίωμα φέρνει τ’ άλλο και τα δυο, ίσως, εν τέλει, την επανάσταση σε κάποια της μορφή. Μακριά, πολύ μακριά από το ελευθεριακό πνεύμα της Σαπφώς –κι όχι Σαπφούς, γενική των αρίστων γλωσσαμυντόρων- οι κυρίες της δεξιάς επέφεραν μια πρωτοφανή οπισθοδρόμηση στη δημόσια σφαίρα. Μαζί με κάθε άλλη γυναίκα, και οι ομοϊδεάτισσες κυρίες της τάξης τους οφείλουν να αντιδράσουν. Ίσως περισσότερο αυτές, για την ολωσδιόλου ντροπιαστική εκπροσώπησή τους.
23
07

Ευκλείδης Τσακαλώτος: Η κυβέρνηση απέρριψε την επαναδιαπραγμάτευση για τα πλεονάσματα, στοχεύει σε πολιτική λιτότητας (βίντεο)

Για τις συντάξεις δεν είπε κουβέντα ο κύριος Πρωθυπουργός. Θα έχουμε οικονομίες από αυτό ή θα μειώσουμε και τις κοινωνικές εισφορές -άρα άλλη δαπάνη- και θα δούμε πού θα πάει αυτό; Επιπλέον, για τις συντάξεις, έχετε καταλάβει ότι αυτό που έχετε εξαγγείλει -που δεν το ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός- έχει μεγάλη συνέπειες όχι μόνο για τους συνταξιούχους, αλλά και τους νέους εργαζόμενους; Έχει συνέπειες για τους εργαζόμενους γιατί μία μερίδα πληθυσμού πρέπει να πληρώσει εισφορές και για τους νυν συνταξιούχους και για τις δικές τους συντάξεις. Όταν τα έλεγα αυτά στα κανάλια με τον κ. Βορίδη και τον κ. Χατζηδάκη μου λέγανε ότι αυτά είναι μεταβατικά προβλήματα. Μόνο που είναι μεταβατικά προβλήματα για τα οποία είτε πρέπει να βρείτε χρήματα είτε θα τα πληρώσουν οι νέοι εργαζόμενοι. Μόνο μεταβατικά δεν είναι. Και δεν θέλω να σας αδικήσω, γιατί δεν είμαι τέτοιος άνθρωπος.
23
07

Στέφανος Δημητρίου: Μια επέτειος και μια δήλωση

Τον Μάιο, ο νυν Πρωθυπουργός μας, σε συνέντευξή του σε ξένο κανάλι, κάνει μια δήλωση, απάντηση σε ερώτηση της δημοσιογράφου, σχετικά με τον μικρό αριθμό γυναικών στη νέα κυβέρνηση. Η απάντηση του κ. Πρωθυπουργού κάνει τη δημοσιογράφο να αναφωνήσει «Είστε σοβαρός;». Λίγο πριν, ο κ. Πρωθυπουργός είχε εξηγήσει τον μικρό αριθμό γυναικών στο αρτισύσαστο κυβερνητικό σχήμα, λέγοντας ότι «οι γυναίκες δεν ενδιαφέρονται για την πολιτική». Πιθανόν να μην ενδιαφέρονται για την πολιτική, επειδή είναι αλλού. Αλλά πού; Σε προηγούμενη δήλωσή του, σε τηλεοπτική εκπομπή, ο κ. Πρωθυπουργός είχε πει «έχω πλήρη αίσθηση ότι οι βασικές δουλειές του σπιτιού γίνονται από τη νοικοκυρά». Ξανά η ίδια φράση: «στην κουζίνα..!», άρα όχι στη δημόσια σφαίρα, όχι στην πολιτική. Τόσο κοντά στην εορτασθείσα επέτειο της Επανάστασης που μας γέννησε. Γιατί μπορεί όλοι μας, ως άνθρωποι, να γεννηθήκαμε σε διαφορετικές χρονολογίες, αλλά ως πολίτες είμαστε όλοι και όλες συνομήλικοι. Ως πολίτες γεννηθήκαμε όλοι το 1789. Είχαμε δηλαδή πολιτικά γενέθλια στις 14 Ιουλίου, όλοι και όλες. Όλοι;
22
07

Άγγελος Τσέκερης: Να ζητήσει συγγνώμη ο Κ. Μητσοτάκης!

Τις προηγούμενες μέρες, κύματα οργής ξέσπασαν εναντίον της κυβερνητικής απόφασης να αξιοποιηθούν σε κυβερνητικές θέσεις ο πρώην αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ. Κ. Τσουβάλας και ο πρώην βουλευτής του Ποταμιού Γ. Μαυρωτάς. Η οργή αυτή προέρχεται από τον κόσμο που μαζικά συμμετείχε στις καμπάνιες μίσους της Ν.Δ. για το Μάτι και το μακεδονικό. Είναι απολύτως σαφές ότι ο Κ. Μητσοτάκης και το κόμμα του πληρώνουν σήμερα την πολιτική υποκρισία, το χάιδεμα της Ακροδεξιάς, την ασύστολη καπηλεία, υλικά με τα οποία προσπάθησαν να συγκροτήσουν ένα σκληρό μέτωπο κατά της προηγούμενης κυβέρνησης. Αποδεικνύεται λοιπόν περίτρανα ότι οι δύο αυτές πρωτοφανείς εκστρατείες μίσους δεν είχαν κανένα άλλο κίνητρο, παρά μόνο την ανάγκη της Ν.Δ. να υπονομεύσει την κυβέρνηση δηλητηριάζοντας όσο γίνεται περισσότερο το πολιτικό κλίμα. Ο ασυγκράτητος οχετός πολιτικού μίσους που ξεχύθηκε και στις δύο περιπτώσεις, πήγαζε από καθαρή υποκρισία και τυχοδιωκτισμό, ανακατεμένο με τεράστιες ποσότητες εμπάθειας και ρεβανσισμού. Κι αν ο Κ. Μητσοτάκης διαπιστώνει ότι σήμερα τον εξυπηρετεί ένα σαφώς πιο ήρεμο πολιτικό κλίμα, έχει τουλάχιστον μια στοιχειώδη υποχρέωση: να ζητήσει μια μεγάλη συγγνώμη γι’ αυτό το αδιανόητο ρεσιτάλ πολιτικής αθλιότητας.
22
07

ΘΕΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Είναι θεμιτό να αναρωτιόμαστε σε κρίσιμες καμπές τι κόμμα χρειάζεται. Εκείνο που μπορεί να θεωρηθεί αδιανόητο, είναι να το κάνουμε χωρίς να αναρωτηθούμε ποια πολιτική λειτουργία οφείλει να επιτελεί ένα κόμμα της αριστεράς στις σημερινές συνθήκες επικράτησης μιας δεξιάς με ρεβανσιστικές διαθέσεις.
22
07

Μιχάλης Υδραίος: Ο ΣΥΡΙΖΑ στις νέες συνθήκες

[Ο ΣΥΡΙΖΑ χρειάζεται να είναι] ένα μεγάλο, ανοικτό στην κοινωνία και ισχυρό κόμμα. Ανοικτό κόμμα μελών που συνδιαμορφώνουν την πολιτική, που συμμετέχουν στη λήψη των αποφάσεων , κόμμα συλλογικό, χωρίς μηχανισμούς καταμερισμού της εσωκομματικής εξουσίας, κόμμα με κανόνες και διαδικασίες, κόμμα που εκπαιδεύει τα μέλη του στην άσκηση της πολιτικής, στην ενίσχυση της αλληλεγγύης και της κριτικής σκέψης. Κόμμα που παρακολουθεί, αναλύει, προλαβαίνει τις κοινωνικές εξελίξεις με ισχυρό μηχανισμό τεκμηρίωσης και διαμόρφωσης στρατηγικής. Κόμμα που κατευθύνει τα μέλη του να συμμετέχουν σε συνδικαλιστικές οργανώσεις, σωματεία βάσεις, δομές αλληλεγγύης, κοινωνικά φαρμακεία, εθελοντικά σχολεία, ομάδες υποστήριξης των προσφύγων και των μεταναστών, φοιτητικούς συλλόγους αθλητικά σωματεία, πολιτιστικούς και επιστημονικούς φορείς, επαγγελματικές ενώσεις και μέσω αυτής της σχέσης αναπαραγάγει τη σχέση του με τις κοινωνικές τάξεις που εκπροσωπεί.
22
07

Τα Ιουλιανά και η «αποστασία» του 1965

Τα «Ιουλιανά» ως τεράστια κίνηση μαζών επιστέγασε μια διαδικασία προώθησης των εργατικών θέσεων που είχε συντελεστεί από τα 1954 όταν η Αριστερά, 5 μόλις χρόνια μετά την καταστροφή που επέφερε ο εμφύλιος, αποσπούσε, στις δημοτικές εκλογές, στις 21 και 28 Νοεμβρίου, τους μεγαλύτερους δήμους της χώρας (εκτός από τους τρεις μεγαλύτερες δήμους της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά, απέσπασε και τους πέντε στους οκτώ με πληθυσμό πάνω από 40.000 όπως τον Βόλο, τη Λάρισα, την Καβάλα, τη Νίκαια, το Κερατσίνι κλπ καθώς και τους περισσότερους της περιφέρειας πρωτευούσης),  όταν στα 1956 διεμβόλιζε με την παρουσία της την πολιτική σκηνή και εξασφάλιζε σημαντική παρουσία στο εκλογικό μέτωπο κατά της ΕΡΕ με τη συμμετοχή της στη Δημοκρατική Ένωση, όταν αναδεικνυόταν σε αξιωματική αντιπολίτευση στα 1958, όταν έστρεφε το «Κέντρο» αριστερά στον «ανένδοτο» και τις εκλογές του 1963-64, όταν εξωθούσε στην εκλογική του τιμωρία στις δημοτικές του 1964, επειδή ως κρατικός πλέον διαχειριστής δεν ανταποκρίθηκε στις κοινωνικές απαιτήσεις. Αυτή ακριβώς η πορεία ήταν εκείνη που έβγαλε τις μάζες στα πεζοδρόμια στα 1965, που έθεσε τα θέματα εξουσίας σε κινηματική βάση.
22
07

Έφη Αχτσιόγλου: 5 πράξεις και 1 παράλειψη δίνουν ήδη το σαφες ιδεολογικό στίγμα της νέας κυβερνησης (video)

Ποιο τελικά είναι το σχέδιό της νέας κυβέρνησης για το ασφαλιστικό; Γιατί ενώ δηλώνει ότι θα καταργήσει το υφιστάμενο σύστημα δεν λέει τι ακριβώς θα φέρει στη θέση του; Δεν πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες; Για τους ελεύθερους επαγγελματίες, για παράδειγμα, θα επαναφέρει το σύστημα των ασφαλιστικών κλάσεων αυξάνοντας τις εισφορές τους;
21
07

Νίκος Φίλης: Ετοιμάζεται ολομέτωπη επίθεση θατσερικού τύπου στο δημόσιο σχολείο (Video)

Είπατε ότι θα το καταργήσετε με τον πρώτο νόμο που θα ψηφίσετε και ότι , πλέον,  η Αστυνομία θα μπορεί να παρεμβαίνει ακόμη και με ένα «ανώνυμο» τηλεφώνημα.  Η σημερινή νομοθεσία, που βάση της είναι οι διατάξεις επί υπουργίας της κυρίας Γιαννάκου, προστατεύει το Άσυλο από πράξεις ανομίας, αλλά δεν το καταργεί. Η Αστυνομία μπορεί να παρεμβαίνει αυτεπάγγελτα για αυτόφωρα κακουργήματα, ενώ, οι Πρυτανικές Αρχές μπορούν να ζητούν την παρέμβασή της για άλλα αδικήματα. Μην κατασυκοφαντείτε τα  Πανεπιστήμια της χώρας που έχουν υψηλό επίπεδο σπουδών και μεγάλη διεθνή αναγνώριση. Για το ευαίσθητο θέμα των σχέσεων Εκκλησίας και σχολείου φαίνεται ότι δεν έχετε το Θεό σας κυρία Κεραμέως!  Σπεύσατε σε διαβεβαιώσεις   προς την Εκκλησία που ανοίγουν ορέξεις στους σκοταδιστικούς κύκλους να εισβάλουν ξανά στα σχολεία. Τι άλλο δηλοί η αναφορά  σας περί «ιεροδιδασκάλων» στη συνάντηση με τον Αρχιεπίσκοπο; Δεν γνωρίζετε  κυρία Υπουργέ ότι οι μόνοι ιεροδιδάσκαλοι στο εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι οι Μουσουλμάνοι δάσκαλοι του Κορανίου στα σχολεία της μειονότητας; Σκοπεύει η κυβέρνηση της ΝΔ να δημιουργήσει κλάδο χριστιανών ορθόδοξων «ιεροδιδασκάλων»; Σκοπεύει η κυβέρνηση να καταργήσει τα νέα προγράμματα των Θρησκευτικών που διδάσκονται με απόλυτη επιτυχία στα σχολεία; Σκοπεύει να υποχωρήσει στις απαιτήσεις της Εκκλησίας στο περιουσιακό;