Μεταφράσεις

18
11

Boaventura de Sousa Santos: Η Πορτογαλία απέδειξε πως ο νεοφιλελευθερισμός είναι ψέμα

Ποτέ δεν ήταν τόσο σημαντική η διάκριση μεταξύ Αριστεράς και Δεξιάς. Η Αριστερά ερωτεύεται συχνά αλλά αφήνει ανεκμετάλλευτες τις ευκαιρίες να γίνει μια άλλη εναλλακτική ζωής. Η Αριστερά δεν μπορεί να ντρέπεται όταν υπερασπίζεται το κράτος, προφανώς το δημοκρατικό, όχι το διεφθαρμένο· αυτοί που θα χρειαστούν περισσότερη δημόσια υγεία, περισσότερη δημόσια παιδεία δεν θα είναι οι μεσαίες και ανώτερες τάξεις, αλλά αυτοί που παίρνουν τον κατώτερο μισθό. Πρέπει να έχουμε το θάρρος να αυξάνουμε τους φόρους για τους πιο πλούσιους· θα πληγούν οι επενδύσεις, λέγανε στην Πορτογαλία. Δεν συνέβη έτσι, το αντίθετο, αυξήθηκαν. Υπάρχει πολύ οικονομικό ψεύδος. Οι μεγαλύτεροι ψεύτες αυτού του αιώνα κέρδισαν το Νόμπελ Οικονομίας.
31
03

O Τζον Μπόλτον θέλει να βομβαρδίσει

Ο καινούργιος σύμβουλος για την εθνική ασφάλεια του Προέδρου Trump, ο John Bolton, είναι γεράκι. Αν αναρωτιέστε αν η φήμη του είναι δίκαιη, μην βασίζεστε σε αυτό που λένε οι άλλοι για τον πρώην πρεσβευτή στα Ηνωμένα Έθνη. Απλά δείτε τι έχει πει για διάφορα θέματα εξωτερικής πολιτικής στο [δεξιό] Fox News και αλλού.
11
03

Η Ιδεολογία της Φτήνιας

Θυμάμαι πριν από μια δεκαετία, όταν ανέφερα στο αριστερό Μπέρκλεϊ τη λέξη καπιταλισμός σε κάποια συζήτηση για την τροφή, αντέδρασαν σαν να ήμασταν σε ασανσέρ και να μύριζα άσχημα. Και μόνο να ανέφερε κανείς τη λέξη ήταν κάπως άβολο –ο κόσμος προτιμούσε να χρησιμοποιεί λέξεις όπως «ελεύθερη αγορά» ή «οικονομία» ή κάτι τέτοιο. Νομίζω όμως ότι καθώς ο φιλελευθερισμός βρίσκεται σε κρίση, προσφέρεται η ευκαιρία στους ανθρώπους να επανεξετάσουν τα πράγματα. Βρισκόμαστε στην ενδιαφέρουσα στιγμή όπου ο φιλελευθερισμός εμφανίζει ρωγμές, και άλλες ιδέες αρχίζουν να φαίνονται πιο καθαρά μέσα από τα ανοίγματα, κάποιες για καλό και κάποιες για κακό.
07
01

Ο Μαρξ στην εποχή του Τραμπ, μια συνέντευξη με τον Ντέιβιντ Χάρβεϊ

Νομίζω ότι η κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε θα πρέπει να αλλάξει από τα μέσα. Δεν υπάρχει τρόπος να κινηθούμε εκτός καπιταλισμού, θα πρέπει όμως να βρούμε τρόπους από τα μέσα, πράγμα που καθιστά πολύ σημαντική την ανάλυση του Μαρξ για τις αντιφάσεις. Αυτές οι αντιφάσεις είναι οι μοχλοί που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να αλλάξουμε τα πράγματα από τα μέσα. Δεν πιστεύω ότι μια επανάσταση ή κάτι τέτοιο ας πούμε, θα μας σώσει από τα προβλήματα του καπιταλισμού. Θα πρέπει να δουλέψουμε για να αλλάξουμε τα πράγματα στο εσωτερικό του.
08
12

Παλιοί Θεοί, Νέα Αινίγματα

Ξεκινώντας από σκόρπια στοιχεία που αφέθηκαν από το Μαρξ και τους διαδόχους του η μελέτη αυτή σκιαγραφεί μια θεωρία για τη συγκρότηση των τάξεων και τη σοσιαλιστική ηγεμονία σε σχέση με την ιστορική και επαναστατική εμπειρία στις πραγματικές ζωές και ιδέες της εργατικής τάξης. Η βασική θέση της είναι πως η δράση της εργατικής τάξης εξαρτάται από την ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων αλλά ενεργοποιείται από τη σύγκλιση των πολιτικών, οικονομικών και πολιτισμικών αγώνων. Ακόμη και στην κλασσική εποχή του σοσιαλισμού, η δύναμη των εργαζομένων δεν βρισκόταν αποκλειστικά στα μεγάλα εργοστάσια· τα κινήματα πόλης και οι καμπάνιες διεθνούς αλληλεγγύης ήταν επίσης χωνευτήρια διαμόρφωσης ταξικής συνείδησης, ίσως και σε πιο άμεση συνάφεια με τον δικό μας γενναίο νέο κόσμο των ανέργων.
13
11

Γιατί φτιάξαμε ένα παράδεισο για υπεράκτιους δισεκατομμυριούχους;

Μια μικροσκοπική τάξη ατόμων, που λες και δεν ανήκουν σε τούτο τον κόσμο, κατασκεύασαν ένα παράδεισο για τους εαυτούς τους, έκαναν τις ζωές τους υπέρτατα υπέροχες. Σήμερα κατέχουν αφάνταστη και αμέτρητη δύναμη. Ανεχόμαστε καταρρέουσες υποδομές επειδή αυτοί οι πολύ ιδιαίτεροι άνθρωποι θα πρέπει να έχουν ένα δεύτερο, ακόμα μεγαλύτερο γιοτ. Τα παιδιά μας πηγαίνουν σε υποβαθμισμένο εκπαιδευτικό σύστημα για να μπορεί μια χούφτα δοξασμένων προσώπων να χαλαρώνουν στην ιδιωτική τους παραλία.
11
11

Σαουδική Αραβία: Η νύχτα με τα μεγάλα μαχαίρια

Ένα κράτος που τυχαίνει να είναι προσωπική ιδιοκτησία μιας βασιλικής οικογένειας, εχθρικό σε όλες τις αρχές της ελευθερίας της έκφρασης και της θρησκευτικής ελευθερίας, που είναι ιδεολογική πηγή όλων των μορφών Σαλαφισμού-τζιχαντισμού είναι αμφίβολο ότι θα μεταμορφωθεί έτσι απλά σε «μετριοπαθές» κράτος μόνο και μόνο επειδή το λέει ο Μοχάμεντ Μπιν Σάλμαν.