Macro

30
03

Η Ευρώπη πρέπει να επαναρυθμιστεί – Συνέντευξη με τη Μόνικα Φρασόνι, συμπρόεδρο του Ευρωπαικού Πράσινου Κόμματος

Η περιβαλλοντική κρίση και η κοινωνική αδικία είναι συνδεδεμένες. Είναι συνήθως οι φτωχότερες περιοχές που υποφέρουν περισσότερο από τα περιβαλλοντικά προβλήματα. Για να το θέσουμε σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η κλιματική αλλαγή θα επηρεάσει με αρνητικό τρόπο πιο πολύ τις χώρες της Μεσογείου από τις Βόρειες, και οι χώρες με τη λιγότερη βιομηχανία και τις λιγότερες εκπομπές αεριών θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες. Για να έχουμε κοινωνική δικαιοσύνη πρέπει να έχουμε και περιβαλλοντική δικαιοσύνη. Το «Πράσινο New Deal» είναι μια αναγκαία και θετική απάντηση, γιατί συνδυάζει τις θέσεις εργασίας και την οικονομική δραστηριότητα με φιλικές προς το περιβάλλον πολιτικές. Έχουμε τις ιδέες και την ενέργεια. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι η δύναμη για να συγκεντρώσουμε αρκετή συναίνεση γύρω από μια ατζέντα της αλλαγής, και να δώσουμε την εμπιστοσύνη και την ελπίδα ότι θα είναι εφικτό να εφαρμοστεί.
30
03

Το πείραμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Σήμερα, τόσο η κρατική ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο και οι άλλες σιδηροδρομικές εταιρείες, με δραματικά μειωμένο προσωπικό, αλλά με πνεύμα συνεργασίας, αγωνίζονται και σταδιακά πετυχαίνουν τη βελτιστοποίηση της αξιοποίησης του τροχαίου υλικού και την επίσπευση των έργων. Με την τεχνογνωσία των έμπειρων σιδηροδρομικών προσφέρουν ένα χαμηλό μεν, βελτιούμενο δε συνεχώς σιδηροδρομικό έργο, που πράγματι, με την ολοκλήρωση των υποδομών και με στοχευμένες στρατηγικές κινήσεις, μπορεί να απογειωθεί με μεγάλες προοπτικές.
30
03

Συνεργαστείτε γιατί… χανόμαστε

Στις σημερινές συνθήκες της αγοράς, και κύρια στη χώρα μας που πάνω από το 80% της ιδιωτικής απασχόλησης αφορά μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, επιβάλλεται να αποκτήσουν εξωστρεφή χαρακτήρα και να επιδιώξουν τη συμμετοχή τους σε επιχειρηματικές συνέργειες ευρύτερου επιχειρηματικού ορίζοντα. Τα πλεονεκτήματα είναι η δημιουργία οικονομιών κλίμακος, η καλύτερη, άμεση και έγκαιρη πρόσβαση σε πληροφορίες και η μεγαλύτερη πρόσβαση σε πόρους (χρηματοδότηση, ανάπτυξη και μεταφορά γνώσης, εξειδικευμένο προσωπικό κ.α) που συμβάλλουν στη μείωση του κόστους παραγωγής, στην πιο αποτελεσματική λειτουργία (βελτίωση επιπέδου εξυπηρέτησης, αύξηση προστιθέμενης αξίας προϊόντων/υπηρεσιών κτλ.) στην βελτίωση της παραγωγικότητας και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας.
29
03

Γιώργος Ψυχογιός: Αναγκαίο η Ελλάδα να διασφαλίσει το σεβασμό του Διεθνούς και Ευρωπαϊκού Δικαίου στο έδαφός της χωρίς εκπτώσεις

Είναι αναγκαίο η Ελλάδα να συνεχίσει να διεκδικεί από τους εταίρους της να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους, αλλά παράλληλα να διασφαλίσει το σεβασμό του Διεθνούς και Ευρωπαϊκού Δικαίου στο έδαφός της χωρίς εκπτώσεις, όπως αυτές που αποτυπώνονται παραπάνω, που και δικαιοπολιτικά αλλά και επί της ουσίας μας γυρίζουν «πίσω».
29
03

Η βιομηχανία της ευτυχίας

Για τους ερευνητές της αγοράς και για τους ψυχολόγους των επιχειρήσεων, η ευτυχία έγκειται στο να αισθανόμαστε καλά. Φαίνεται όμως ότι εκατομμύρια άτομα δεν αισθάνονται καθόλου καλά και είναι απίθανο να πειστούν να χρησιμοποιούν τεχνολογίες νοητικού ελέγχου που θα τα οδηγούν να εργάζονται σκληρότερα και να καταναλώνουν περισσότερο. Δεν μπορείς να είσαι αληθινά ευτυχισμένος αν είσαι θύμα αδικίας ή εκμετάλλευσης, πράγμα που οι τεχνικοί της χαράς τείνουν να παραγνωρίζουν. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, όταν ο Αριστοτέλης μιλάει για επιστήμη της ευημερίας, της δίνει το όνομα της πολιτικής.
29
03

Η μάχη για τα εργασιακά αφορά το μέλλον της Ευρώπης

Το μέλλον της Ευρώπης είναι άρρηκτα δεμένο με τις εργασιακές σχέσεις, επομένως και το ζήτημα των εργασιακών σχέσεων στη σημερινή Ελλάδα. Διότι το ζήτημα της εργασίας είναι σήμερα κεντρικό και οι απαντήσεις που θα δώσουμε για τη σημασία της, καθορίζουν το σύνολο των κοινωνικών εξελίξεων στη σημερινή Ευρώπη.
27
03

To Grexit και οι αριστεροί «ανάποδοι οδηγοί»

Η συντηρητική αντιπολίτευση στην Ελλάδα έκανε μία ανακάλυψη που ενθουσίασε: «Η επικεφαλής του κόμματος της γερμανικής Αριστεράς Σάρα Βάγκενκνεχτ προτείνει την έξοδο της Ελλάδας από την Ευρωζώνη» αγανακτούσε η Νέα Δημοκρατία σε δελτίο Τύπου της στις 22 Φεβρουαρίου.
26
03

Κίνητρο ανάπτυξης η αναβάθμιση των συγκοινωνιών

Οι κυβερνήσεις της Ελλάδας, εδώ και δεκαετίες, ενδίδοντας στα συμφέροντα των ξένων αγορών και των ημεδαπών «προμηθευτών», προσάρμοσαν το συγκοινωνιακό δίκτυο και τα μεταφορικά μέσα στις επιταγές της πετρελαϊκής αγοράς και των ξένων βιομηχανιών αυτοκινήτου. Αδιαφόρησαν για τις πραγματικές συγκοινωνιακές ανάγκες, τα ενεργειακά πλεονεκτήματα της χώρας και τις πιθανές προοπτικές παραγωγής οχημάτων ελληνικής κατασκευής.
26
03

Το πείραμα του Καναδά: Βασικό εισόδημα για όλους

Στο πλαίσιο του πειράματος, οι 2500 συμμετέχοντες θα εισπράττουν κάθε μήνα περίπου 920 ευρώ, χωρίς να δημιουργείται για τους ίδιους η οποιαδήποτε υποχρέωση. Στόχος του πειράματος είναι να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα της χορήγησης ενός ανάλογου ποσού, το οποίο για τον Καναδά αντιστοιχεί στα ¾ του χαρακτηριζόμενου ως χαμηλού εισοδήματος, στο σύνολο του καναδικού πληθυσμού που ζει σε συνθήκες φτώχειας. Η αρμόδια υπουργός, Δρ. Χέλενα Γιάτσεκ, σχολίασε σχετικά: «Η κυβέρνηση πιστεύει ότι αν οι πολίτες αισθάνονται την ασφάλεια πως οι βασικές τους ανάγκες καλύπτονται, θα συνεισφέρουν στην κοινωνία. Και αυτό είναι το νόημα της πιλοτικής εφαρμογής, να δει ποιες αλλαγές συμπεριφοράς θα υπάρξουν. Μπορεί μια τέτοια ασφάλεια να δώσει σε κάποιον την δυνατότητα και την επιθυμία να ασχοληθεί με την παιδεία του, την εκπαίδευσή του, να μη χρειάζεται επείγουσα ιατρική βοήθεια όταν θα έχει απαλλαγεί από το συνεχές του άγχος;».