Αναδημοσιεύσεις

05
07

Έφη Αχτσιόγλου: Το να μην ψηφίσεις, σημαίνει ότι θα καθορίσουν άλλοι με τι συνθήκες θα δουλεύεις και σε ποιο πανεπιστήμιο θα σπουδάζεις

Το σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ είναι ασφάλεια για την κοινωνία και ανάπτυξη για όλους. Πρώτος στόχος είναι να επενδύσουμε στην εργασία. Γι’ αυτό δεσμευόμαστε για τη δημιουργία 500.000 νέων θέσεων εργασίας την επόμενη τετραετία και την αύξηση του κατώτατου μισθού συνολικά 15% τα δύο επόμενα χρόνια, ενώ έχουμε συγκεκριμένη στόχευση για την ενίσχυση των θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης και τη μείωση της ανεργίας των γυναικών και των νέων. Για να αφήσουμε οριστικά πίσω μας την κρίση, είναι αναγκαίο να ξανακερδίσουμε την εργασία. Να συνεχίσουμε με μια πολιτική αύξησης των μισθών και παράλληλα να εμβαθύνουμε την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων. Επιπλέον, στοχεύουμε σε ένα ισχυρό κοινωνικό κράτος, με 10.000 προσλήψεις σε Υγεία και 15.000 στην Παιδεία, να διασφαλίσουμε ότι όλοι οι πολίτες θα έχουν ισότιμη πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες ανεξαρτήτως εισοδήματος. Η αύξηση του επιδόματος ανεργίας και του επιδόματος μητρότητας κατά 11%, καθώς και η θεσμοθέτηση του επιδόματος ενοικίου, είναι μέρος των δράσεων ουσιαστικής στήριξης της κοινωνίας, τις οποίες ήδη εφαρμόζουμε. Παράλληλα, για πρώτη φορά υλοποιήσαμε ένα συνολικό πλαίσιο πολιτικής στήριξης του παιδιού, το οποίο και σκοπεύουμε να επεκτείνουμε: με αύξηση των εισοδηματικών ορίων για το επίδομα παιδιού, επέκταση των σχολικών γευμάτων σε όλα τα παιδιά του Δημοτικού και δημιουργία θέσεων για όλα τα παιδιά στους βρεφονηπιακούς σταθμούς. Το ισχυρό κοινωνικό κράτος είναι βασικός παράγοντας μείωσης των κοινωνικών ανισοτήτων και διαμόρφωσης των προϋποθέσεων, ώστε όλοι να έχουν τελικά ίσες ευκαιρίες για δημιουργία και ανάπτυξη, γι’ αυτό και αποτελεί κεντρικό πυλώνα του σχεδίου μας.
05
07

Ράνια Σβίγκου: Η ΝΔ όσο κι αν προσπαθεί να το κρύψει, δεσμεύεται πως θα φέρει ένα δικής της κοπής μνημόνιο

Σε κάθε γωνιά της Ελλάδας οι πολίτες έχουν κοινά ερωτήματα και αγωνίες για την επόμενη μέρα, για τις δουλειές τους και το εισόδημά τους, για την καθημερινότητά τους. Και αυτά είναι τα κυρίαρχα ερωτήματα που απευθύνουν και σε όσους διεκδικούν την ψήφο των πολιτών στην Α’ Αθήνας.  Ταυτόχρονα, όμως, μεγάλωσα και ζω σε μια πόλη,  από την  οποία  η κρίση πέρασε σαν οδοστρωτήρας. Έκλεισαν καταστήματα, ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα ερημώθηκαν. Έπειτα, ήρθε η βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων, και πολλοί αναγκάστηκαν να μετακομίσουν, μακριά από τις γειτονιές τους, από τον τόπο εργασίας τους.  Η κατάσταση έχει αρχίσει να αλλάζει, αλλά έχουμε ακόμα πολλά να κάνουμε.  Πρέπει να δώσουμε αγώνα, κατά της άναρχης οικιστικής ανάπτυξης και της άγριας τουριστικής εκμετάλλευσης. Πρέπει να εργαστούμε για την ανάπλαση της πόλης, να δώσουμε κίνητρα για δημιουργία στους νέους και τις νέες, να στηρίξουμε τον πολιτισμό, να προστατεύσουμε τους κατοίκους από τη βία του ρατσισμού και της ξενοφοβίας, να φτιάξουμε περισσότερες  δομές υγείας και πρόνοιας. Διότι, η  Α’ Αθήνας είναι η περιφέρεια στην οποία συνυπάρχουν μεν οι μεγαλύτερες ανισότητες, ανοίγονται δε οι πιο συναρπαστικές δυνατότητες. Από τον Κολωνό, μέχρι το Κολωνάκι, πολλές φορές τα προβλήματα είναι κοινά, ακόμα κι αν αυτό δεν φαίνεται διά γυμνού οφθαλμού. Αλλά, μόνο με μια προοδευτική, αριστερή κυβέρνηση, μπορούν, πράγματι, να επιλυθούν. 
04
07

Νίκος Μπελαβίλας: Καμία επένδυση στο Ελληνικό δεν θέλει η Lamda πλην του καζίνο

Τελικά, θα καταλήξουμε στο καζίνο, είναι το μόνο που την ενδιαφέρει και νομίζω ότι εκεί θα καταλήξουμε, καμία επένδυση, καμία πόλη, κανένα πεδίο 75.000 θέσεων εργασίας που υπόσχονται εδώ και δέκα χρόνια. Και το καζίνο δεν θα το χτίσουν οι ίδιοι. Βασικά, πήραν οικόπεδο και ψάχνουν ενοικιαστή με πάρα πολύ ακριβό τίμημα. Όλο αυτό εξελίσσεται σε μία μεγάλη "φούσκα" με σκοπό να απομηζύσει το Δημόσιο, ζητώντας ίσως από Δευτέρα αποζημιώσεις ... θα μιλάμε για μία δικαστική υπόθεση που θα κρατήσει χρόνια και το Ελληνικό θα παραμείνει ως έχει ... Θυμίζει κάτι εργολάβους που πάνε να πάρουν έργο και μόλις το πάρουν αρχίζουν αγωγές κατά του Δημοσίου προκειμένου να μην γίνει και να πάρουν τις προκαταβολές και τις αποζημιώσεις.
04
07

Βασιλική Κατριβάνου: Είμαι παρούσα, θέλω αυτές τις μάχες να συνεχίσουμε να τις κερδίζουμε

Υπάρχουν σημαντικές κατακτήσεις, π.χ. διευρυμένο σύμφωνο συμβίωσης, ιθαγένεια για τα παιδιά της δεύτερης γενιάς μεταναστών, ταυτότητα φύλου, νόμος Παρασκευόπουλου για τον εξανθρωπισμό των φυλακών, πρόσβαση όλων στην υγεία, ένταξη των προσφύγων. Υπάρχουν όμως και υστερήσεις και σημεία όπου υπήρξε ατολμία· κατ’ εξοχήν παραδείγματα, οι σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας, ο εκδημοκρατισμός της αστυνομίας. Υπάρχουν και μελανά σημεία και αποτυχίες, όπως οι συνθήκες σε κέντρα υποδοχής και ταυτοποίησης, π.χ. Μόρια. Είναι πολλά ή λίγα όσα έγιναν; Θα απαντήσω με ένα παράδειγμα, που κατ’ αναλογία ισχύει και σε άλλα: Το σύμφωνο συμβίωσης ήταν λίγο (με κριτήριο τις διακηρύξεις και προσδοκίες), αλλά ταυτόχρονα πολύ (με κριτήριο την πραγματικότητα: έδωσε ανάσα σε χιλιάδες ανθρώπους). Και είναι κρίσιμη η συνέχεια: Θα αποτελέσει μοναχική αναλαμπή ή σκαλοπάτι για το παραπέρα, τον πολιτικό γάμο; Αξίζει να παλέψουμε για την προοπτική αυτή.
04
07

Πώς το «σχέδιο Γιούνκερ» έγινε όπλο για επενδύσεις στην Ελλάδα

Την πρώτη θέση πανευρωπαϊκά εξακολουθεί να κατέχει η Ελλάδα τα τελευταία δύο χρόνια, στην αξιοποίηση των πόρων του Ευρωπαϊκού Ταμείου Στρατηγικών Επενδύσεων (EFSI). Με βάση τα τελευταία στοιχεία που ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Ιούνιος 2019), η συνολική χρηματοδότηση που έχει λάβει η χώρα μας ανέρχεται σε 2,7 δισ. ευρώ, που αναμένεται να οδηγήσουν, με την κατάλληλη μόχλευση, σε επενδύσεις ύψους 11,5 δισ. ευρώ. Η μετάβαση σε ένα νέο αναπτυξιακό υπόδειγμα απαιτεί στρατηγικό σχεδιασμό, ριζικό μετασχηματισμό του κράτους, ποσοτικούς στόχους, μηχανισμούς ελέγχου και την μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των χρηματοδοτικών πόρων. Η εκπόνηση της Ολιστικής αναπτυξιακής στρατηγικής από την ελληνική κυβέρνηση, με 100 περίπου μεταρρυθμίσεις και 40 ποσοτικούς στόχους και δείκτες ελέγχου, σε αντιστοιχία με τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ, αποτελεί τον κατάλληλο οδικό χάρτη για μια βιώσιμη και συμπεριληπτική ανάπτυξη.
04
07

Ευκλείδης Τσακαλώτος: 5+1 επιτεύγματα του υπουργείου Οικονομικών

Με εφόδιο την αξιοπιστία, νομοθετήσαμε εκ των προτέρων και όχι εκ των υστέρων μόνιμα θετικά μέτρα για το 2019 υλοποιώντας μια σοβαρή μακροοικονομική πολιτική. Το κόστος δανεισμού της χώρας, που το παραλάβαμε σε απαγορευτικά επίπεδα άνω του 10%, έχει μειωθεί σε ιστορικά χαμηλά, με το 10ετές να βρίσκεται στο 2,049%. Τα τελευταία 4 χρόνια το υπουργείο Οικονομικών βρέθηκε πολλές φορές στο επίκεντρο των εξελίξεων. Τόσο εγώ όσο και η ομάδα του υπουργείου συνολικά βρεθήκαμε σε κρίσιμες διαπραγματεύσεις, κληθήκαμε να λάβουμε δύσκολες αποφάσεις, δώσαμε μάχες που πολλές φορές έδειχναν χαμένες πριν καν ξεκινήσουν. Ομως η ομάδα αυτή κατάφερε πολλά και σημαντικά. Γιατί στη διαπραγμάτευση δεν άφησε ούτε λέξη να πέσει κάτω. Γιατί είχε και την τεχνική επάρκεια αλλά και το πολιτικό κριτήριο. Αλλά κυρίως γιατί δούλεψε με σχέδιο, σαφή ιεράρχηση και ξεκάθαρη στοχοθεσία.
04
07

Νίκος Φίλης: Στην κάλπη πάμε με την ελπίδα μπροστά και με αυτοπεποίθηση

Η αναβάπτιση του ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές μ’ ένα σοβαρό ποσοστό, μπορεί και νίκη, μας δημιουργεί την υποχρέωση να «επανασυστηθούμε» στην κοινωνία, διότι τα μνημόνια, τα οποία τα εφαρμόσαμε με κοινωνική ευαισθησία, αλλά μνημόνια εφαρμόσαμε, δηλαδή μια πολιτική που δεν είναι δικιά μας, δημιούργησαν αλλοιώσεις στη φυσιογνωμία του ΣΥΡΙΖΑ, όπως αυτή εκλαμβάνεται από την κοινωνία. Γι’ αυτό πρέπει να μιλήσουμε σήμερα ξανά ως ριζοσπαστική αριστερά, όχι με εκθέσεις ιδεών, αλλά με συγκεκριμένους πολιτικούς στόχους.
04
07

Ευκλείδης Τσακαλώτος: Μεγαλύτερο επίτευγμά μας είναι η οικονομία (βίντεο)

Σχετικά με τις εκτιμήσεις της ΤτΕ της Ελλάδος για μη επίτευξη των πλεονασμάτων, ο κ. Τσακαλώτος είπε ότι ο κ. Στουρνάρας θα διαψευστεί για μία ακόμα φορά.  Ο υπουργός Οικονομικών είπε ακόμα ότι είναι πελατειακή η δομή του ελληνικού κράτους, καθώς και ότι η κυβέρνηση το έκανε πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό. Ο κ. Τσακαλώτος επιτέθηκε στη Νέα Δημοκρατία, λέγοντας ότι με το κ. Μητσοτάκη πρωθυπουργό «το μεγάλο ψάρι θα τρώει το μικρό». Επισήμανε επίσης ότι το κόστος των υποσχέσεων της ΝΔ υπερβαίνει κατά πολύ τα 9 δισ., χωρίς η Πειραιώς να εξηγεί πού θα τα βρει.
04
07

Μιχάλης Υδραίος: Η θερμοκρασία στο κόκκινο

Ο κύπριος πρόεδρος Ν. Αναστασιάδης είχε αποστείλει στις 14 Ιούνη επιστολή στο Γ. Γ του ΟΗΕ, στην οποία αφενός ζητούσε τη συμπαράσταση απέναντι στην τουρκική προκλητικότητα, αφετέρου έκφραζε την ετοιμότητά του για επανέναρξη της διαδικασίας των συνομιλιών. Είτε με συνάντηση με τον τ/κ ηγέτη, είτε με την μορφή μιας νέας πενταμερούς συνάντησης υπό τη αιγίδα του Γενικού Γραμματέα. Στην πρώτη ανάγνωση η εξίσωση μοιάζει σύνθετη και αντιφατική, όμως επί της ουσίας δεν είναι παρά ένας «γόρδιος δεσμός», που δεν θα λυθεί με την διαμεσολάβηση του σπαθιού του Μ. Αλεξάνδρου, αλλά με την επανέναρξη των συνομιλιών ανάμεσα στις δύο κοινότητες και τις εγγυήτριες δυνάμεις, υπό την υψηλή εποπτεία του Ο. Η. Ε. Σε αυτήν την κατεύθυνση απαιτείται η αποδοχή του πλαισίου των 6 σημείων που έχει καταθέσει ο Γενικός Γραμματέας και στα οποία έχουμε αναφερθεί αναλυτικά σε προηγούμενα σημειώματα. Σημεία που σε μεγάλο βαθμό βασίζονται στις συγκλίσεις του αείμνηστου προέδρου σ. Χριστόφια που χάσαμε πρόσφατα με τον τ/κ ηγέτη Ταλάτ. Αρκεί η υπέρβαση των εθνικιστικών αγκυλώσεων και η επίλυση του κυπριακού στο πλαίσιο μίας διζωνικής δικοινοτικής ομοσπονδίας, όπου τα οφέλη από τους υδρογονάθρακες θα διαχειρίζεται η ομοσπονδιακή κυβέρνηση προς όφελος όλων των κατοίκων του νησιού. Σε αυτήν τη κατεύθυνση θα συνεχίζουν να πιέζουν οι αριστερές και διεθνιστικές δυνάμεις στην ε/κ και τ/κ κοινότητα. Ο συμβολισμός της εκλογής του τ/κ ευρωβουλευτή Κ. Νιαζί από την λίστα του ΑΚΕΛ, στις πρόσφατες ευρωπαικές εκλογές είναι ενδεικτικός των προθέσεων και των δυνατοτήτων για την οριστική επανένωση του νησιού.
04
07

Κατέ Καζάντη: Γιατί (πάλι) Αριστερά

Στη μικρή ιστορία της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ έχει πιθανώς κανείς αρκερά θολά -ολιγωρίες, σφάλματα, παραλήψεις κ.ο.κ.- να προσάψει. Αλλά μια γρήγορη ματιά στις προγραμματικές διακηρύξεις της Ν.Δ., ενός κόμματος που κινείται κατά πολύ δεξιότερα του λεγόμενου “κοινωνικού καπιταλισμού”, δείχνει το δρόμο. Αν το δίλημμα της δεκαετίας του ‘80 απαντήθηκε από τον ελληνικό λαό, καταδικάζοντας τη μεταχουντική δεξιά, σήμερα, σε μια Ευρώπη σκοτεινότερη, η καταδίκη της κυρίαρχης δεξιάς ιδεολογίας και πολιτικής πρακτικής είναι επιτακτικότερη. Η εμπέδωση της ταξικής μεροληψίας, όπως καταγράφηκε μέσω των προνοιακών πολιτικών, η ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα των θεμελιωδών Υγεία – Παιδεία, των προσλήψεων (1 προς 1) καθώς και οι αλλαγές των μνημονιακών νόμων στα εργασιακά, είναι υπόθεση της επόμενης τετραετίας. Το ρήγμα στο σύστημα που επεδίωξε, και εν πολλοίς πέτυχε, η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, απειλείται από τις πολιτικές μπετόν του Κ. Μητσοτάκη: το θατσερικό μοντέλο που, ευτυχώς ανεπιτυχώς, σε μιαν άλλη ευνοϊκότερη για τις λαϊκές μάζες συγκυρία, προσπάθησε να εφαρμόσει ο πατέρας του, επιστρέφει. Η δεξιά, έχοντας μάλιστα σύμμαχο, πανευρωπαϊκά και παρά τα οξυμένα κοινωνικά προβλήματα, μια μόνο κατ’ όνομα σοσιαλδημοκρατία, μοιάζει κυρίαρχη. Είναι υπόθεση του κυρίαρχου λαού να παραμείνει το ελληνικό παράδειγμα εξαίρεση.