Φέτος, σε μια πρωτόγνωρη, ζοφερή πραγματικότητα εν μέσω της κρίσης που φέρνει η πανδημία σε όλα τα επίπεδα της κοινωνικής και οικονομικής ζωής, ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, επιλέγει άλλη μορφή συνεργασίας με το λατρεμένο του ιδιωτικό τομέα. Αποφάσισε να ξοδέψει σχεδόν ένα εκατομμύριο ευρώ για τη «διαμόρφωση εορταστικού πνεύματος για τους κατοίκους και επισκέπτες της πόλης», όπως δήλωσε.
Όπως αναφέρει η δημοτική κίνηση Ανοιχτή Πόλη, πάντα μέσω της Οικονομικής Επιτροπής, όπου η διοικούσα παράταξη έχει την απόλυτη πλειοψηφία, αρχικά αποφασίστηκε η διενέργεια διαγωνισμού για την ανάθεση των εργασιών στολισμού - αποστολισμού της πόλης σε ιδιωτική εταιρεία, με εκτιμώμενο κόστος 371.700 ευρώ περίπου, με τη δικαιολογία ότι τα στολίδια που έχει στη διάθεσή του ο δήμος Αθηναίων αυξήθηκαν κατά πολύ το περασμένο έτος και το προσωπικό του δεν επαρκεί.
Στη συνέχεια, εκτιμήθηκε προφανώς ότι τα στολίδια δεν ήταν αρκετά κι έτσι προκηρύχθηκε ηλεκτρονική ανοικτή διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης για την «προμήθεια εορταστικού στολισμού», με εκτιμώμενο κόστος 520.800 ευρώ. Τέλος, σαν να μην έφταναν αυτά, σε επόμενη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του δήμου, υπερψηφίστηκε αναμόρφωση του προϋπολογισμού, στην οποία περιλαμβάνεται αύξηση του ποσού για το στολισμό στα 599.400 ευρώ!
Η Ανοιχτή Πόλη κατήγγειλε την ανάθεση σε ιδιωτική εταιρεία των εργασιών στολισμού - αποστολισμού. Στο δημοτικό συμβούλιο της 16ης Νοεμβρίου, αφού τόνισε ότι «κατανοεί την ανάγκη, σε ανθρώπινο, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο, να ζήσουμε την επικείμενη εορταστική περίοδο σε όσο το δυνατόν πιο κανονικές συνθήκες», χαρακτήρισε τη διάθεση των 892.000 ευρώ ως «αλόγιστη σπατάλη», επισημαίνοντας ότι ο δήμος θα μπορούσε να στολίσει αξιοπρεπώς την πόλη με τους πόρους που ήδη διαθέτει.