Αναδημοσιεύσεις

26
05

Αλεξάνδρα Κορωναίου: Η κυβερνητική “στήριξη” στους νέους είναι υποκριτική

Το περασμένο εξάμηνο, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, διερευνήσαμε μέσω μιας ποιοτικής έρευνας τα βιώματα της πανδημίας στους νέους σε τρεις διαστάσεις: πώς βίωσαν το πρώτο λοκντάουν, πώς βίωσαν την τηλεκπαίδευση στα πανεπιστήμια όσοι βρίσκονταν σε αυτήν τη διαδικασία και τη λεγόμενη «μάχη της πλατείας». Διαπιστώσαμε ότι από την αρχή της πανδημίας οι νέοι ένιωσαν να στοχοποιούνται και να ενοχοποιούνται με αφετηρία το κυβερνητικό αφήγημα: οι νέοι δεν κινδυνεύουν από τον ιό αλλά είναι φορείς του. Οι νέοι επωμίστηκαν ως καθήκον και χρέος να περιορίσουν τις μετακινήσεις, τις επαφές, τις σχέσεις, τις σπουδές τους αλλά και την εργασία τους. Μετά το πρώτο σοκ, οι νέοι άρχισαν να αναζητούν μια «αναπλαισίωση» για να αντιμετωπίσουν μια πρωτόγνωρη και τραυματική κατάσταση. Τότε άρχισαν να βιώνουν τις κοινωνικές και ψυχολογικές συνέπειες της διαχείρισης αυτής. Στην έρευνά μας περιγράφουν μια σειρά από απώλειες: την ελευθερία, την εγγύτητα, το φλερτ, τον έρωτα, τη φιλία, κ.ά. Περιγράφουν επίσης μια σειρά από ψυχοσωματικά συμπτώματα, από πονοκεφάλους μέχρι κρίσεις πανικού και κατάθλιψη. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε όλη αυτή την περίοδο καταγράφεται σε ευρωπαϊκό τουλάχιστον επίπεδο αύξηση των αυτοκτονιών και της χρήσης ψυχοτρόπων ουσιών στους νέους. Η επόμενη φάση αφορούσε την προσπάθεια διαχείρισης του χρόνου και του χώρου τους, αφού είχαν απωλέσει τις χρονικές και χωρικές αναφορές τους, ιδιαίτερα ανάμεσα στον εργάσιμο-σχολικό χρόνο και τον ελεύθερο χρόνο. Παράλληλα, όλες οι δραστηριότητές είχαν συμπυκνωθεί στο χώρο του σπιτιού και μπροστά από μια οθόνη, είχαν δηλαδή απωλέσει την επαφή τους με το δημόσιο χώρο και την κοινωνικότητα.
26
05

Έλλη Τρίγγου: «Στέκομαι δίπλα σ’ εκείνους που ξέρουν τη γλύκα που έχει το σκοτάδι, αλλά επιλέγουν συνειδητά το μονοπάτι του φωτός, κι ας έχει γκρεμούς»

Η πατριαρχία είναι όπως το οξυγόνο και η μόλυνση του περιβάλλοντος, είναι παντού. Οι ίδιες οι γυναίκες λαμβάνουμε πατριαρχία και στη συνέχεια αναγκαστικά την αναπαράγουμε, ώστε να επιβιώσουμε μέσα σε αυτήν, υιοθετώντας χαρακτηριστικά τοξικής αρρενωπότητας που και οι ίδιες αποστρεφόμαστε.  Δεν φωτίζουμε την υπέροχη φύση μας, αντίθετα την κρύβουμε ή «φοράμε» εκείνη των αντρών, δημιουργώντας ένα δυσλειτουργικό αποτέλεσμα. Δεν μας μαθαίνουν, ούτε μας αφήνουν να ανακαλύψουμε τις δικές μας δυνάμεις, οπότε πρέπει να τις βρούμε μόνες μας, περνώντας απ’ αυτήν την αμήχανη στιγμή μιας διεργασίας που δεν ξέρουμε πώς να διαχειριστούμε, τραυματίζοντας ακόμα και η μία την άλλη. Πρέπει πρώτα εμείς οι ίδιες να λατρέψουμε το είδος μας, να γίνουμε πιο συμπεριληπτικές. Έτσι θα δώσουμε ένα καλό παράδειγμα στους άντρες για το πώς θα έπρεπε να μας αντιμετωπίζουν. Θα έχουν έναν επιπλέον λόγο να σταματήσουν να συντηρούν και να διαιωνίζουν την κατάφωρη αδικία που βιώνει το γυναικείο φύλο εδώ και αιώνες. Δεν είναι εύκολο όμως, πρέπει να αλλάξουμε δέρμα».
26
05

Παντελής Μπουκάλας: «Δεν θα γίνεις Ελληνας ποτέ, αλλοδαπέ»

Η ελληνική πολιτεία υλοποιεί το σύνθημα, που ισχύει και επί Πακιστανών, Αιγύπτιων κ.ά. Οπλο, η απόφαση του υπουργείου Εσωτερικών, που την υπογράφει ο κεντροδεξιοποιηθείς κ. Βορίδης αλλά θα την προσυπέγραφε ασμένως και ο Βορίδης-γενικός γραμματέας της Νεολαίας της ΕΠΕΝ, διορισμένος από τον Γεώργιο Παπαδόπουλο, και ο Βορίδης-πρόεδρος του Ελληνικού Μετώπου, και ο Βορίδης-στέλεχος του ΛΑΟΣ, ο Βορίδης-λάτρης του Ζαν-Μαρί Λεπέν εν ολίγοις. Δεν είναι μόνο τα γνωσιακά και γλωσσικά κριτήρια απαγορευτικά, ένα υψηλότατο εμπόδιο. Είναι και τα οικονομικά. «Το συνολικό πλέγμα των διατάξεων για την ιθαγένεια», υπογράμμιζε με ανακοίνωσή της στις 7 Μαΐου η Ελληνική Ενωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, «απέχει από τα μορφωτικά, κοινωνικά και οικονομικά χαρακτηριστικά του μεγαλύτερου μέρους των αλλοδαπών που διαμένουν νόμιμα στη Ελλάδα και θα πρέπει να θεωρείται μάλλον αναμενόμενο ότι τα ποσοστά επιτυχίας στη διαδικασία πολιτογράφησης θα είναι πολύ μικρά, ενώ, πιθανότατα, θα περιοριστεί και το ενδιαφέρον των ίδιων των αλλοδαπών. Εάν αυτός είναι ο στόχος, τότε θα επιτευχθεί». Πράγματι. Ο σκοπός επετεύχθη. Στον πρώτο διαγωνισμό προσήλθαν μόνο 2.176 μετανάστες, όταν εκκρεμούν 30.000 αιτήματα για πολιτογράφηση. Οι υπόλοιποι, ακόμα κι αν αγόρασαν έναντι 45 ευρώ τα λυσάρια που έσπευσε να κατασκευάσει η ιδιωτική πρωτοβουλία, δεν θα πρόλαβαν να αποστηθίσουν σε πολύ λίγο χρόνο τις απαντήσεις σε έναν τεράστιο όγκο θεμάτων, πάνω από 900 σελίδες. Και ίσως να σκέφτονται τώρα στη γλώσσα τους ότι κάποια πράγματα δεν τα αποστηθίζεις. Τα ενστερνίζεσαι. Εχει και το υπουργείο πάντως να δώσει τις δικές του απαντήσεις σε δύσκολα ερωτήματα. Τα έθεσε το ΚΙΝΑΛΛ: «Οι σαδιστικοί αυτοσχεδιασμοί της κυβέρνησης στοίχισαν πάνω από μισό εκατομμύριο ευρώ που ξοδεύτηκε με απευθείας αναθέσεις, συγκρότηση αμειβόμενων επιτροπών και αδιαφανείς διαδικασίες επιλογής επιτηρητών και βαθμολογητών(!)». Για γνωρίσματα της πατροπαράδοτης ελληνικότητας ο λόγος.
26
05

Από την Αχέντ στη Ναντίν

Ακόμα μια γενιά Παλαιστινίων μεγαλώνει μέσα στους βομβαρδισμούς, στο αίμα και στην απόγνωση. Τη «σκυτάλη» από την Αχέντ της Δυτικής Όχθης πήρε η 10χρονη Ναντίν Αμπντουλατίφ της Γάζας. Με μοναδικό όπλο το κινητό της, με το οποίο κατέγραφε προηγουμένως μια έτσι και αλλιώς δύσκολη καθημερινότητα, η Ναντίν έγινε ένα από τα πιο επιδραστικά άτομα στο Διαδίκτυο αποτυπώνοντας τη νέα σκληρή πραγματικότητα. Σε ένα από τα βίντεο πύραυλοι περνούν πάνω από το κεφάλι της ενώ εκείνη προσπαθεί να δώσει κουράγιο στον μικρό αδελφό της που κλαίει. Σε άλλο βίντεο, μπροστά στα ερείπια σπιτιών που ισοπεδώθηκαν από τις βόμβες του Ισραήλ, η Ναντίν ξεσπά: «Τα βλέπετε αυτά; Τι περιμένετε να κάνω εγώ; Να τα διορθώσω; Είμαι μόνο 10 ετών. Δεν μπορώ να το αντιμετωπίσω όλο αυτό. Θέλω μόνο να γίνω γιατρός ή κάτι τέτοιο για να βοηθήσω τον λαό μου, αλλά δεν μπορώ. Είμαι απλώς ένα παιδί». Με τον αφοπλιστικά απλό, αυθόρμητο και υποτίθεται α-πολιτικό λόγο της η Ναντίν μετέφερε τη φρίκη τη Γάζας στα σαλόνια και στους καναπέδες όχι μόνο της Μέσης Ανατολής, αλλά και της Ευρώπης και της Αμερικής. Χωρίς βαρύγδουπες διακηρύξεις, χωρίς αφορισμούς, με κουράγιο και επιμονή, ένα 10χρονο κορίτσι ανέδειξε με τον τρόπο και τα μέσα της δικής της γενιάς το δράμα ενός ολόκληρου λαού. Μέσα από τις εικόνες της οικογένειάς της, που κοιμούνται όλοι μαζί στην ίδια γωνιά του σπιτιού. Όχι γιατί δεν έχουν άλλα δωμάτια, αλλά -ο μη γένοιτο- για να πεθάνουν όλοι μαζί αν πέσει πύραυλος στο σπίτι τους, όπως εξήγησε η Ναντίν.
25
05

25 Μαΐου του 1911: Ο Εμιλιάνο Ζαπάτα αρχίζει την επανάσταση στο Μεξικό

Στις 25 Μαΐου 1911 ξεκίνησε η αγροτική Μεξικανική Επανάσταση με ηγέτη τον Εμιλιάνο Ζαπάτα, ο οποίος μαζί με τους Φρανσίσκο Μαντέρο, Πάσκουαλ Ορόζκο και Πάντσο Βίγια ανέτρεψαν το δικτάτορα της χώρας Πορφίριο Ντίαζ. Ο μεγαλύτερος επαναστάτης του Μεξικού αναδείχθηκε σε σπουδαία ηγετική προσωπικότητα των ανταρτών της Επανάστασης, που μαχόταν εναντίον του στρατηγού Ντίαζ. Οργάνωσε και διοικούσε σημαντική επαναστατική δύναμη, ονομαζόμενη «Απελευθερωτικός Στρατός του Νότου». Ο Εμιλιάνο Ζαπάτα Σαλαζάρ  (8 Αυγούστου 1879-10 Απριλίου 1919), αναδείχθηκε σε σπουδαία ηγετική προσωπικότητα στην αγροτική Μεξικανική Επανάσταση του 1910 κατά του προέδρου της χώρας Πορφίριο Ντίαζ και κατά την περίοδο που ακολούθησε (1911-1917) - Το σύνθημα "Γη και Ελευθερία"  εξακολουθεί να είναι οδηγός δράσης για τους Ζαπατίστας σήμερα στο Μεξικό αλλά και για πολλά από τα σημερινά κινήματα της Λ. Αμερικής 
25
05

Ναζισμός και λογοτεχνία, μια ολέθρια σχέση

Οι ιστορικοί (και ιστορικοί της λογοτεχνίας) έχουν παρατηρήσει πολλές φορές την αμφίθυμη (και αμφίσημη – από τη σιωπηρή ανοχή έως την ενθουσιώδη υποδοχή) στάση της γενιάς του ’30 –η οποία αποτελεί ακόμη και σήμερα τη ραχοκοκαλιά της νεοελληνικής λογοτεχνίας και της λογοτεχνικής παιδείας των νεοελλήνων– απέναντι στον ναζισμό κατά τον Μεσοπόλεμο και την αποστράτευσή της κατά τα πρώτα χρόνια της Κατοχής στη συνέχεια. Σύμφωνα με τον Τάσο Βουρνά, η γενιά του Τριάντα αποτελεί «τη διασταύρωση της φθοράς του εθνικιστικού ιδανικού στην Ελλάδα που τροφοδοτούσε για πολύ καιρό τη λογοτεχνία, με τις μεταπολεμικές συνθήκες μιας λογοτεχνίας που άνθισε στα μεγάλα κοσμοπολίτικα κέντρα της δύσης με εντελώς διαφορετικό μηχανισμό ροπών, λειτουργίας και επιτεύξεων απ’ ό,τι η διασταύρωση του κοινωνικού ιδανικού στην Ελλάδα με το συνταρακτικό γεγονός της Οκτωβριανής Επανάστασης». Στην αντίπερα όχθη από τους λογοτέχνες αυτούς, εμφανίζεται ήδη από τα χρόνια της Κατοχής μια ταξική εργατική λογοτεχνία που εκπροσωπούσε ο Κώστας Βάρναλης με τους μαρξιστικούς του στίχους, ο Κώστας Παρορίτης με τα προλεταριακά του μυθιστορήματα και η ομάδα των αριστερών λογοτεχνών που έγραφαν στο περιοδικό Νέοι Πρωτοπόροι (Καρβούνης, Γαλάτεια Καζαντζάκη, Ασημάκης Πανσέληνος, Δημήτρης Γληνός, Γιάννης Κορδάτος, Βασίλης Ρώτας και λοιποί). Ίσως η πιο χαρακτηριστική συμπερίληψη αυτού του ρήγματος, που δημιουργείται μεταξύ των Ελλήνων λογοτεχνών κατά το Μεσοπόλεμο, αποτελεί ο περίφημος διάλογος ανάμεσα στον Νίκο και τη Γαλάτεια Καζαντζάκη μέσα από τις σελίδες της «Καθημερινής». Εκεί, ο Καζαντζάκης υπερασπίζεται το δικαίωμα της Ιταλίας του Μουσολίνι στο ζωτικό χώρο («να μην πνιγεί μέσα στα στενά σύνορα που δεν τη χωρούν»), για να λάβει την οργισμένη απάντηση της Γαλάτειας, που κατέληγε: «Η ζωή για τον κ. Καζαντζάκη είναι γεμάτη νεκρά και αφηρημένα σχήματα που καμιά πνοή αισθήματος δεν μπορεί να ζωντανέψει. Γι’ αυτό είναι πέραν της αγάπης και του μίσους, όπως καυχιέται. Είναι πέραν του φασισμού και του κομμουνισμού (είναι μετακομμουνιστής). Είναι πέρα από τα ανθρώπινα (είναι απάνθρωπος), είναι έξω τόπου και χρόνου. Ανήκει κοντολογίς στη χώρα των παραμυθιών και των κολοκυθοκορφάδων!». Δεν μπορούμε να παίζουμε εν ου παικτοίς, φαίνεται να επεσήμαινε με δηκτικότητα η Γαλάτεια Καζαντζάκη.
25
05

Πέτρος Λινάρδος-Ρυλμόν: Η εναλλακτική πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για το σχέδιο ανάκαμψης

Η εναλλακτική πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ δεν αποτελεί απλώς ένα πρόγραμμα για την επόμενη κυβέρνηση που θα διορθώσει τα λάθη της προηγούμενης. Φιλοδοξεί να αποτελεί το σχέδιο ενός άλματος προς ένα νέο μέλλον, χαρακτηριστικό μιας περιόδου κατά την οποία προοδευτικές πολιτικές ηγεσίες σε όλο τον κόσμο, με πλέον θεαματικό παράδειγμα την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών, συνειδητοποιούν ότι οι πολιτικές τους πρέπει να επικεντρωθούν στην αντιμετώπιση των κινδύνων που αποτελούν οι διευρυνόμενες ανισότητες, η υγειονομική κρίση και η κλιματική αλλαγή, και να έχουν στρατηγικό χαρακτήρα και στοχεύσεις. Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ αφορά τη δίκαιη πράσινη μετάβαση, τον μετασχηματισμό του παραγωγικού μοντέλου, με την ενίσχυση της εργασίας, την ενδυνάμωση των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, και των αυτοαπασχολουμένων, τον ψηφιακό μετασχηματισμό, την εξασφάλιση της κοινωνικής συνοχής και ανθεκτικότητας, την παράλληλη και συνδυασμένη ανάπτυξη των περιφερειών, των πόλεων και της υπαίθρου. Για τον καθένα από αυτούς τους τομείς παρέμβασης, προβλέπονται κατευθύνσεις μεταρρυθμίσεων, επενδύσεων και έργων. Πρόκειται για προτάσεις παρεμβάσεων που επιδιώκουν να αξιοποιήσουν τόσο την προηγούμενη κυβερνητική εμπειρία του ΣΥΡΙΖΑ, όσο και την εμπειρία της αντιπολίτευσης μετά τον Ιούλιο του 2019, ειδικά σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση της πανδημίας. Η εκδήλωση για την παρουσίαση της εναλλακτικής πρότασης, έδειξε ειδικότερα ότι ενισχύεται στον ΣΥΡΙΖΑ η συνειδητοποίηση της ανάγκης να περάσει από την υιοθέτηση νέων επιδιώξεων και στόχων στο εσωτερικό του υπαρκτού θεσμικού πλαισίου, στην υλοποίηση ισχυρών θεσμικών μεταρρυθμίσεων ικανών να υπηρετήσουν το πρόγραμμα και το σχέδιο μιας αριστερής κυβέρνησης στις σημερινές συνθήκες. Αναδείχθηκε, κατά την παρουσίαση, η ανάγκη της ενίσχυσης και του συντονισμού των δημόσιων πολιτικών, η επιδίωξη της αποτελεσματικότερης αξιοποίησης των χρηματοδοτικών εργαλείων και ειδικότερα η ενίσχυση της αναπτυξιακής τράπεζας, η ανάγκη υλοποίησης σχεδίων μετασχηματισμού της οικονομίας, ειδικότερα στον ενεργειακό τομέα, η ανάγκη ανάδειξης και αντιμετώπισης της τοπικότητας των περιβαλλοντικών, παραγωγικών και κοινωνικών ζητημάτων. Ένας τέτοιος προσανατολισμός θα μπορούσε να υποστηριχθεί από την υιοθέτηση των εξής θεσμικών πρωτοβουλιών: Τη δημιουργία “δεξαμενών σκέψης” με διαθέσιμο ανθρώπινο δυναμικό, σχετικά με ζητήματα περιβαλλοντικά, κοινωνικά και παραγωγικά, και στόχους τη μελέτη εξελίξεων, δυνατοτήτων και πολιτικών επιλογών. Τη δημιουργία σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο εργαλείων αναπτυξιακού σχεδιασμού. Την ενεργοποίηση σε τοπικό επίπεδο οργάνων εκπροσώπησης των παραγωγικών και κοινωνικών δυνάμεων ώστε να είναι δυνατή η δημοκρατική επίλυση προβλημάτων όπως η μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η προστασία από επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, η αναβάθμιση της αγροτικής παραγωγής, και η παραγωγική ανασυγκρότηση με τη ευρύτερη έννοια, η επάρκεια των θεσμών κοινωνικής προστασίας και προσφοράς κοινωνικών υπηρεσιών.
25
05

Νίκος Φίλης: Κυβέρνηση κλειστών σχολείων και κλειστών οριζόντων για τη νέα γενιά

Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για λήξη των μαθημάτων στα Λύκεια στις 2 Ιουνίου, σχεδόν δύο εβδομάδες νωρίτερα από την παράταση που το ίδιο έδωσε, αποτελεί μια ακόμη πράξη κυβερνητικής αποτυχίας. Δυστυχώς, μαθητές και γονείς είχαν την ατυχία -μέσα στην πανδημία- να γνωρίσουν την πιο ανίκανη πολιτική ηγεσία στο υπουργείο Παιδείας. Τα στοιχεία της αποτυχίας βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του υπουργείου. Την προηγούμενη Τετάρτη έκλεισαν 27 σχολεία λόγω Covid-19. Σήμερα, 10 ημέρες από την επαναλειτουργία, έβαλαν «λουκέτο» 1.000 τμήματα και σχολεία. Η αύξηση του αριθμού των σχολείων με μαθητές και εκπαιδευτικούς που νοσούν είναι τρομακτική. Ήταν αναμενόμενη αυτή η ραγδαία αύξηση; Δυστυχώς, ναι. Για τρίτη συνεχή φορά, η κυβέρνηση άνοιξε τα σχολεία όπως τα έκλεισε. Επέμεινε στα πολυπληθή τμήματα και στηρίχθηκε αποκλειστικά στην αναξιόπιστη διαδικασία των self-tests. Ακόμα και αυτά περιορίστηκαν από δύο σε ένα ανά εβδομάδα. Παράλληλα, με αλλοπρόσαλλες οδηγίες (αριθμός κρουσμάτων για κλείσιμο σχολείων, μείωση ημερών καραντίνας από 14 σε 10) και με τις πανελλαδικές εξετάσεις να πλησιάζουν, επέτεινε τη σύγχυση, το φόβο και την ανασφάλεια σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Η Ελλάδα συνεχίζει να κατέχει ένα θλιβερό «προνόμιο». Σύμφωνα με την UNESCO, τα σχολεία μας παρέμεινα κλειστά για το μεγαλύτερο διάστημα μεταξύ των χωρών της Ευρώπης. Ένα ακόμα «κατόρθωμα» της κυβέρνησης Μητσοτάκη, το οποίο συνοδεύεται από τη θεσμοθέτηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και τον αποκλεισμό 25-30.000 μαθητών και μαθητριών από τα Πανεπιστήμια, ήδη από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος. Το λιγότερο που οφείλουν τώρα να κάνουν, ως ελάχιστη εξιλέωση έναντι της αναλγησίας και της ανικανότητάς τους, είναι να ανακαλέσουν τη μείωση του αριθμού των εισακτέων. Ας δείξουν, έστω την ύστατη στιγμή, ότι διαθέτουν ρινίσματα ενσυναίσθησης και αξιοπρέπειας.
25
05

Νάσος Ηλιόπουλος: Το εργασιακό θα φέρει νέο κύμα braindrain

Ο πυρήνας της κυβερνητικής παρέμβασης είναι να γίνει πιο φθηνή η εργασία μέσα από τις απλήρωτες υπερωρίες και τα απλήρωτα 10ώρα και με την υπόσχεση ενός ρεπό και μίας άδειας. Επίσης δεν υπάρχουν ελεγκτικοί μηχανισμοί. Το δεύτερο πιο κρίσιμο είναι οι ατομικές συμβάσεις. Όλοι ξέρουν ότι το ισχυρό μέρος είναι ο εργοδότης και έχει περισσότερα εργαλεία στα χέρια του, άρα ατομική σύμβαση σημαίνει καμία δυνατότητα διαπραγμάτευσης. Μπορεί μόνος του να βγάλει τον εργαζόμενο σε αναγκαστική άδεια άνευ αποδοχών. Πρώτη φορά στην μερική απασχόληση προβλέπεται το σπαστό ωράριο. Εργαζόμενος δηλαδή με 4ωρο θα ολοκληρώνει την εργασία του και θα επιστρέφει π.χ. και στην απογευματινή βάρδια για άλλο ένα 4ωρο. Όλα αυτά θα έχουν αρνητικό αποτέλεσμα στους μισθούς και στην ζήτηση. Η μείωση της ζήτησης θα χτυπήσει και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.   Θα έχουμε νέο κύμα braindrain  γιατί ένας νέος επιστήμονας δεν θα επιλέξει να δουλεύει εδώ απλήρωτα 10ώρα. Τέλος θα υπάρξουν αρνητικές εξελίξεις για την μείωση της ανεργίας. Όλα  αυτά γίνονται πάνω σε διαλυμένους ελεγκτικούς μηχανισμούς. Επιτρέψτε μου να δώσω ένα συγκεκριμένο παράδειγμα: το 2017 μεγάλη τράπεζα πλήρωσε 1,6 εκατομμύρια για παράνομες υπερωρίες απλήρωτες, σήμερα το πρόστιμο είναι 109.000.  Η Νέα Δημοκρατία με την πολιτική της βάζει πλάτη στους εργοδότες που παραβιάζουν τον νόμο και αυτό που μέχρι χθες ήταν παράνομο το κάνει νόμιμο.
25
05

Κώστας Πουλάκης: Τι μας αφαιρεί το νομοσχέδιο για την τοπική αυτοδιοίκηση

Το μοναδικό επιχείρημα που επικαλείται η ΝΔ είναι ότι η απλή αναλογική που καθιέρωσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στην τοπική αυτοδιοίκηση με τον Κλεισθένη Ι, με την οποία έγιναν οι αυτοδιοικητικές εκλογές τον Μάιο του 2019, προκάλεσε ακυβερνησία στους Δήμους και στις Περιφέρειες. Όμως, η αλήθεια είναι ότι ο Κλεισθένης Ι δεν δοκιμάστηκε ποτέ στην πράξη, διότι από το καλοκαίρι του 2019 ο προκάτοχος του κ. Θεοδωρικάκος, αφαίρεσε σημαντικές αρμοδιότητες από τα Δημοτικά και Περιφερειακά Συμβούλια μεταφέροντάς τις στην Οικονομική επιτροπή και στην επιτροπή Ποιότητα Ζωής, αφού πρώτα είχε αλλάξει τη σύνθεσή τους υπέρ της πλειοψηφούσας παράταξης, αλλοιώνοντας έτσι με τον πιο βάναυσο τρόπο το εκλογικό αποτέλεσμα. Τι προτείνει, λοιπόν, το νομοσχέδιο: Δήμαρχος και περιφερειάρχης θα εκλέγονται από την πρώτη Κυριακή, εφόσον ο συνδυασμός τους εξασφαλίσει το 43% +1 ψήφο  και ταυτόχρονα θα διασφαλίζουν το 60% των συμβούλων. Επειδή όπως φαίνεται στη ΝΔ απεχθάνονται τη δημοκρατία και την πολυφωνία, θέτουν και όριο 3% για να εκπροσωπείται μια παράταξη στα δημοτικά και περιφερειακά συμβούλια, με σκοπό να ακούγονται λιγότερες φωνές εντός των συμβουλίων. Αν  εφαρμόζαμε τον νόμο Βορίδη στα εκλογικά αποτελέσματα του 2019, θα είχαμε περίπου 200 αυτοδιοικητικές «απόψεις» λιγότερες στα συμβούλια. Το πλαφόν του 3% δεν φανερώνει μόνο την αντιδημοκρατική ιδεοληψία της ΝΔ αλλά και την ανοησία αυτών που συνέταξαν τον νόμο καθώς στους περίπου 250 Δήμους από τους 332 το όριο του 3% μπορεί και να μην αρκεί για την εκλογή συμβούλου του συνδυασμού. Επίσης, η ΝΔ κάνει ένα βήμα παραπέρα στην περιστολή της πολυφωνίας καθώς μειώνει τον αριθμό των συμβούλων, κατά περίπου 19% στα δημοτικά συμβούλια και αντίστοιχα 17% στα περιφερειακά. Τέλος, καταργεί μια ουσιαστική δημοκρατική κατάκτηση του Κλεισθένη Ι, που ήταν η ενίσχυση των χιλιάδων κοινοτήτων με πόρους και αρμοδιότητες μέσω της εκλογής των τοπικών συμβουλίων από μια τρίτη κάλπη ανεξάρτητη από τα κεντρικά ψηφοδέλτια, ενισχύοντας έτσι τη ζωή και τη δημοκρατία στα χωριά μας. Μια μεταρρύθμιση της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ που είχε την ομόφωνη στήριξη των ανθρώπων που ζούνε στα χωριά. Τα εμπόδια στην κοινωνία των πολιτών και στην ανεξαρτησία της τοπικής αυτοιδιοίκησης πολλαπλασιάζονται με την ενίσχυση του κομματισμού, καθώς για να δοθεί η δυνατότητα σε έναν αυτοδιοικητικό συνδυασμό να πάρει μέρος στις εκλογές θα πρέπει να έχει ψηφοδέλτιο με υποψηφιότητες που θα καλύπτουν τουλάχιστον το 80% του συνόλου των κοινοτήτων!