Αναδημοσιεύσεις

16
12

Παντελής Κυπριανός: Χωρίς ιδεολογικό στίγμα ο νέος φορέας του κέντρου

H ενότητα είναι επιφανειακή, γιατί συμμετέχουν μεν οι υποψήφιοι αρχηγοί στα όργανα, αλλά δεν έχουν συζητηθεί ιδεολογικά ζητήματα, όπου υπάρχουν έντονες διαφορές, ακόμα και για το όνομα του φορέα. Ο νέος φορέας αντιμετωπίζει επίσης προβλήματα με το ακροατήριό του, καθώς οι ψηφοφόροι του ανήκουν κυρίως σε μεγάλες ηλικίες, που σημαίνει ότι έχει ζήτημα ελκυστικότητας σε νέες δυνάμεις, νέους ψηφοφόρους. Και δεν γνωρίζουμε ακόμα και την απήχηση που έχει σε σχέση με την οικονομική κατάσταση των πολιτών κτλ. Έχω την αίσθηση ότι έχει πολύ μεγάλο πρόβλημα προσέλκυσης λαϊκών στρωμάτων.
16
12

Θεανώ Φωτίου: Δεν τελειώνει τίποτα αν αντιμετωπιστεί η κρίση ή η φτώχεια

Tο μοντέλο του ΚΕΑ αποτέλεσε τη βάση για τη διανομή του κοινωνικού μερίσματος, που δίνεται με όρους ισοτιμίας στο 30% του ελληνικού λαού, ενώ ταυτόχρονα διορθώνονται λάθη που υπήρχαν στις βάσεις δεδομένων, όσον αφορά τα στοιχεία φορολογουμένων. Είναι ένα πρόγραμμα, το οποίο κρίθηκε ως επιτυχές από τους δανειστές, αφού αποτελεί πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία ως προς τον τρόπο εφαρμογής του. Είναι πολύ ελπιδοφόρα η εμπειρία που μας μετέφεραν οι άνθρωποι που χειρίζονται τα προγράμματα μέσα από τα Κέντρα Κοινότητας, που σήμερα έφτασαν τα 174 και βαθμιαία θα φτάσουν τα 240 και στις 13 περιφερειακές ενότητες.
15
12

Αννέτα Καββαδία: Η δημιουργία δύο ανεξάρτητων κρατών, μόνη δίκαιη και βιώσιμη λύση για το παλαιστινιακό

«Κανείς», τόνισε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, «δεν μπορεί να κλείνει τα μάτια και να αγνοεί τη σκληρή πραγματικότητα έτσι όπως αυτή καταγράφεται και από τις επιτόπιες έρευνες των κοινοβουλευτικών αντιπροσωπειών της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης (PACE).
13
12

Angela Davis: Επανάσταση είναι η συνέχειά της (βίντεο)

Έζησα μια ζωή μελετώντας τις μαρξιστικές ιδέες και τις επιδράσεις τους. Ο μαρξισμός είναι μέθοδος αλλά και αντικείμενο κριτικής. Και καταδεικνύει εξαιρετικά το πώς συνδέεται σήμερα (και όχι μόνο) ο εθνοφυλετισμός και ο καπιταλισμός. Ο ρατσισμός είναι άμεσα συνδεδεμένος με τον καπιταλισμό. Δεν είναι ένας εξωτερικός παράγοντας. Δε παλεύουμε μόνο για να δημιουργήσουμε τον κόσμο που επιθυμούμε, αλλά πολύ περισσότερο για να βοηθήσουμε τους επόμενους να συνεχίσουν τον αγώνα αυτό.
13
12

Πάνος Λάμπρου: Φωνές χάνονται μέσα στην «ρουφήχτρα» του σωφρονιστικού συστήματος

Κάθε άνθρωπος δικαιούται μιας δεύτερης ευκαιρίας. Η Δημοκρατία δεν μπορεί και δεν πρέπει να εκδικείται. Αντίθετα, στόχος της θα πρέπει να είναι η ομαλή και δημιουργική επανένταξη των κρατουμένων στην κοινωνία. Ο κάθε ένας από αυτούς τους ανθρώπους έχει κριθεί ήδη και δεν δικαιούται κανείς να τον κρίνει εκ νέου, να τον κρίνει ξανά και ξανά.
13
12

Το χάλκεον χέρι

Αυτοί που θέλουν να φοβηθούν, και όχι εκείνοι που θέλουν να φοβίσουν, έχουν εγκλωβιστεί στην άκριτη παραδοχή των όρων μιας ζωής που δεν τους ταιριάζει, δεν τους ωφελεί, δεν τους δίνει καμία διέξοδο. Είναι ο φόβος των «φρονίμων» που προτιμούν τον αργό θάνατο που ξεκινά από έναν υποφερτό...
08
12

Το ΙΝΕΔΙΒΙΜ και το «σπάταλο Δημόσιο»

Σύμφωνα με σειρά δημοσιευμάτων στον καθημερινό Τύποi, το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ), το οποίο υπάγεται στο υπουργείο Παιδείας, είχε εκχωρήσει από το 2011 τον πλήρη έλεγχο του λογιστηρίου και των οικονομικών υπηρεσιών του σε ιδιωτική εταιρεία, η οποία, όλως... τυχαίως, ανήκει στον αντιδήμαρχο Οικονομικών Υποθέσεων του Δήμου Περιστερίου Αλέξη Σταυρούλια. Σύμφωνα πάντα με τα ίδια δημοσιεύματα, κατά την περίοδο 2011-2015, η συγκεκριμένη εταιρεία εισέπραξε από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ για την παροχή υπηρεσιών ποσό που προσεγγίζει τα 10 εκατομμύρια ευρώ. Σε ό,τι αφορά δε την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, τα πορίσματα του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης είναι εξόχως αποκαλυπτικά, αφού έχουν εντοπιστεί από υπερκοστολογήσεις και φωτογραφικές συμβάσεις μέχρι και... διάθεση κονδυλίων για αυτοδιοικητικές εκλογές!
08
12

ΓΛΥΦΟΣΑΤΗ: Ανανέωση κερδών και κινδύνων

Η γλυφοσάτη αποτελεί το βαρύ πυροβολικό της Monsanto, καθώς είναι το βασικό συστατικό του πιο κερδοφόρου μη επιλεκτικού ζιζανιοκτόνου της εταιρείας, η οποία έχει αναπτύξει, επίσης, γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς, ανθεκτικούς στη δράση του, εξασφαλίζοντας μεγάλα κέρδη τόσο από την πώληση σπόρων όσο και από την πώληση κατάλληλων φυτοφαρμάκων για την καλλιέργειά τους. Η εν λόγω ουσία χρησιμοποιείται ευρέως στη γεωργία, αλλά και για ζιζανιοκτονία σε πάρκα, παιδικές χαρές και δημόσιους χώρους, ενώ η διείσδυσή της σε επεξεργασμένες τροφές και προϊόντα του πρωτογενούς αγροτικού τομέα είναι μεγάλη. Το 2015 συσσωρευμένα επιστημονικά δεδομένα άρχισαν να τη συνδέουν με την εμφάνιση καρκίνου στον άνθρωπο. Ο Διεθνής Οργανισμός Ερευνών για τον Καρκίνο (IARC) του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, αναλύοντας τα επιστημονικά δεδομένα από προσβάσιμες στο κοινό έρευνες, ανεξάρτητες και αξιολογημένες από κριτές αντίστοιχου επιστημονικού αντικειμένου και αξίας, κατέταξε τη γλυφοσάτη στις πιθανές καρκινογόνες ουσίες. Αμέσως μετά η πολιτεία της Καλιφόρνιας απαγόρευσε τη χρήση της εντάσσοντάς την επίσης στον κατάλογο των καρκινογόνων, την ώρα που η εταιρεία αντιμετώπισε σειρά μηνύσεων για τις επιπτώσεις της στον ανθρώπινο οργανισμό.
08
12

Queer συμμαχίες σε καιρούς πολέμου

Ακτιβιστές/στριες των αντιρατσιστικών και αντιαποικιακών κινημάτων έχουν παλέψει, και συνεχίζουν να το κάνουν, απέναντι στη ρητορική του «πολέμου ενάντια τρομοκρατία». Μια ρητορική που επινοήθηκε από τα κράτη και την οποία αναπαρήγαγαν φεμινο-εθνικιστικά και ομο-εθνικιστικά ρεύματα. Βλέπουμε τον εαυτό μας ως μέρος αυτής της παράδοσης ακτιβιστικού πολιτικού αγώνα. Ωστόσο, υποστηρίζουμε ότι ορισμένες προσεγγίσεις που επιχειρούν να ασκήσουν κριτική στον υπόρρητο δυισμό της θέσης περί σύγκρουσης των πολιτισμών διατρέχουν τον κίνδυνο να αναπαράγουν αυτό το δυιστικό σχήμα ανάλυσης –αν και εκ του αντιθέτου– αναλύοντας τις σύγχρονες κοινωνικές και πολιτικές δυναμικές, τα κινήματα και τις παγκόσμιες συγκρούσεις αποκλειστικά μέσα από μια κριτική της λεγόμενης «σύγκρουσης των πολιτισμών».
08
12

Έμφυλα και νομαδικά υποκείμενα στο όριο

Όσα περιγράφονται στο «Η ζωή χωρίς εμένα» αποτελούν κοινό τόπο των μαζικών ή λιγότερο μαζικών πολιτικών σχηματισμών, όχι μόνο της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς ή της αναρχίας. Η κομματική ζωή, η συλλογική δράση, η εξέλιξη των προσώπων μέσα σε συλλογικότητες και οι δυνατότητές τους να βιώνουν την ταυτότητά τους και να διεκδικούν την επιθυμία τους, αλλά και τα περιθώρια της ίδιας της πολιτικής δράσης και συμμετοχής τους περιορίζονται από πατριαρχικές δομές, παραδοσιακές εννοιολογήσεις της «αρρενωπότητας» και της «θηλυκότητας», από την ιεράρχηση του δίπολου «αρσενικό/θηλυκό» και τα πρότυπα συμπεριφοράς που αυτό επιβάλλει. Η ίδια η γλώσσα (που αποτελεί σημαντικό κομμάτι στην ανάλυση της Μαρινούδη) επιβάλλει συμπεριφορές και τρόπους, που συνήθως δύσκολα μπορεί να υπερβεί κανείς. Η πολιτικοποίηση αυτών των ζητημάτων αποτελεί διαρκές ζητούμενο.