Micro

31
01

Για τον ΔΟΛ

Μέσω των κύριων αρθρογράφων του, ο ΔΟΛ συνέχισε σταθερά να στηρίζει τις πολιτικές της λιτότητας, να λοιδορεί κάθε κοινωνική διαμαρτυρία και φυσικά να υπερασπίζεται τα απίστευτα ανοίγματα του τραπεζικού συστήματος. Οι δημοσιογράφοι-περσόνες όμως δεν ταυτίζονται με τους εκατοντάδες ανθρώπους που ενημερώνουν, δουλεύουν μαύρα και πληρώνονται ψίχουλα ή έστω τα βασικά. Ο πολιτισμικός, μορφωτικός και ενημερωτικός πλούτος που κόμισαν χωρίς αμφιβολία και τα έντυπα αυτά είναι καρπός της προσπάθειας αυτών των ανθρώπων. Τα Νέα και το Βήμα έχουν καταγράψει στις σελίδες τους, με τον κόπο των δημοσιογράφων τους, σχεδόν όλες τις σημαντικές στιγμές της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας.
28
01

4,1 αβάσταχτα μίλια

Παιδιά γυμνά, γυρισμένα ανάποδα να βγάζουν από τα σωθικά τους το Αιγαίο. Κραυγές φόβου, χαστούκια απανωτά στην ψυχή και τη συνείδηση του θεατή. Μια βάρκα μεσοπέλαγα στο καταχείμωνο και οι άντρες με τη στολή να παλεύουν κόντρα στα “προφανώς” τού εκ του ασφαλούς κριτή των πάντων. Μάχη καθημερινή να μη χαθεί ούτε μια ζωή, φωνές για ένα ασθενοφόρο που αργεί να έρθει. Μια κουβέρτα, ρε παιδιά. Μια κουβέρτα. Δύσκολο να την αντέξεις αυτή την ταινία κι ας ήταν μικρού μήκους.
26
01

Βιογραφία πολλών ανθρώπων και μιας ολόκληρης εποχής

Το «Πολ και Λόρα, ζωγραφική εκ του φυσικού», τελευταίο μυθιστόρημα του Άρη Μαραγκόπουλου, μοιάζει να ολοκληρώνει μια άτυπη τριλογία του συγγραφέα (προηγήθηκαν η Μανία με την Άνοιξη και το Χαστουκόδεντρο), στην οποία συναντά κανείς, όλο και πιο ώριμα δουλεμένες, όλες τις εμμονές του. Τη συνάρθρωση της λογοτεχνίας με την ιστορία και την πολιτική, τη βιογράφηση ζευγαριών που τα ενώνει όχι μόνο το πάθος του έρωτα αλλά και αυτό της πολιτικής και της επανάστασης, το παιχνίδι, όλο και πιο σύνθετο, της πραγματικότητας με τη μυθοπλασία, την πολυφωνική, πολύτροπη αφήγηση. Επιπλέον, οι ήρωές του, το διάσημο ζευγάρι που σχημάτισαν από τη νεότητά τους και για περισσότερα από 40 χρόνια η δεύτερη κόρη του Μαρξ και ο συγγραφέας του Δικαιώματος στην τεμπελιά, αποτελούν, όπως ομολογεί ο Μαραγκόπουλος, μια ακόμη πολύχρονη εμμονή· ο Πολ και η Λόρα κάνουν σποραδικές εμφανίσεις από νωρίς στα βιβλία του ως δύο «ασυμμόρφωτοι» άγιοι της προσωπικής του μυθολογίας.
26
01

Δύσκολο πράγμα να γίνει κανείς αριστερός

«Αν έχεις καταλάβει το στόχο της Αριστεράς, που θέλει να πάει, τι θέλει να κάνει, δεν κολλάς σε λεπτομέρειες. Το να γίνει κανείς αριστερός, είναι δύσκολο πράγμα. Δεν είναι εύκολο να γίνεις αριστερός, να αντέχεις αυτές τις κακουχίες, να παλεύεις. Άμα νιώσεις τι εστί αριστερά, είσαι γίγαντας. Νικάς πολλά πράγματα στη ζωή σου, μέσα σου.. Δεν μπορείς να είσαι ουδέτερος, να σπαράσσεται η κοινωνία και να λες εγώ δεν είμαι με κανέναν. Ή πας με το καλό ή πας με το κακό…»
25
01

H Νέα Δημοκρατία αναλαμβάνει νεοφιλελεύθερη Δράση

Ρωτούσε το 2014 ο κ. Σκυλακάκης που την προηγούμενη εβδομάδα προσχώρησε στη Νέα Δημοκρατία: "Εξακολουθεί η “συντριπτική πλειοψηφία” των δανείων της Νέας Δημοκρατίας να μην εξυπηρετούνται; Ή μήπως, υπήρξε πρόσφατα μια ειδική, προνομιακή ρύθμιση του χρέους της Νέας Δημοκρατίας στις κρατικές τράπεζες, όπως π.χ. η μείωση των επιτοκίων, προκειμένου να βελτιωθεί «χαριστικά» η οικονομική κατάσταση του κόμματος πριν από τις Ευρωεκλογές;"
25
01

Ο Γαβράς τιμώμενο πρόσωπο στο Hellas Filmbox του Βερολίνου

Τιμώμενο πρόσωπο του φετινού φεστιβάλ ελληνικού κινηματογράφου Hellas Filmbox στο Βερολίνο είναι ο Κώστας Γαβράς. Το έργο του «Αμήν» ήταν η ταινία έναρξης την Τετάρτη. Στο πλαίσιο του φεστιβάλ συμμετείχε σε συζήτηση που είχε ως θέμα τον πολιτικό κινηματογράφο.