Micro

04
03

Ξαναβλέποντας τον Δράκο του Νίκου Κούνδουρου

Η συνείδηση της κληρονομιάς, η αμφίσημη απεικόνιση του υποκόσμου, οι χαρακτήρες που βγαίνουν μέσα από την ιστορία της περιόδου χωρίς να μαρτυρούν την καταγωγή τους, οι πλάγιες αναφορές στην τρομοκρατία της εποχής, τα μεικτά στοιχεία του νεορεαλισμού, του εξπρεσιονισμού και του φιλμ νουάρ, η αίσθηση πως η ιστορία είναι μια απολύτως ρεαλιστική αποτύπωση, αλλά μαζί και ένα ανοικτό σύμβολο που μπορεί να συμπεριλάβει μέσα του πολλά ακόμη, η μουσική του Χατζιδάκι και το μπουζούκι του Τσιτσάνη, η ισορροπία ανάμεσα στο ρεμπέτικο, το μοιρολόι και το χωρικό τραγωδίας στο τραγούδι «ο ήλιος έσβησε», ο αμήχανος μετεωρισμός του Ντίνου Ηλιόπουλου στο ζεϊμπέκικο που ακολουθεί, το σενάριο του Καμπανέλλη και η υπέροχη όψη της Μαργαρίτας Παπαγεωργίου καθιστούν την ταινία ως ένα από τα σημαντικότερα έργα τέχνης που δημιουργήθηκαν στην χώρα μας τον αιώνα που πέρασε.
01
03

Γιάννης Κουνέλλης: «Γιατί τα βότσαλα δεν είναι βοτσαλάκια. Γιατί τα λιμάνια δεν είναι λιμανάκια»

Στις συνεχείς ανταλλαγές πληθυσμών που έζησε ο τόπος μας μπορούμε να πούμε πως η Ιταλία μας έδωσε τον Σολωμό κι εμείς της δώσαμε τον Κουνέλλη. Όχι τον άνθρωπο και τα βιώματά του, αλλά τον ποιητή που διαμορφώνει μια γλώσσα. Και η γλώσσα αυτή έχει καταβολές εθνικές, τοπικές, οικουμενικές και πανανθρώπινες, γιατί βασίζεται σε έννοιες και δομές που έχουν δώσει μορφή και λόγο σε ιστορικές ανατροπές όπως η Αναγέννηση κι ο Διαφωτισμός. Πράγματα που στη μετεμφυλιακή Ελλάδα, που άφησε πίσω του ο Κουνέλλης, ήταν αδιανόητα.
28
02

Τα αυτοκίνητα δεν… τρελαίνονται

Ούτε η porshe ήταν «φονική» ούτε η πορεία ήταν «τρελή». Ένας νεαρός γόνος πλούσιας οικογένειας θύμα της ταχύτητας και προφανώς μιας παραπλανητικής αίσθησης υπεροχής στην κοινωνία και στην άσφαλτο, έγινε αιτία να χάσουν τη ζωή τους τέσσερις νέοι άνθρωποι ανάμεσά τους και ο ίδιος.
27
02

Ο Σόιμπλε έκανε… την «πάπια» για το σκάνδαλο των μετοχών

Για τη φοροδιαφυγή στην Ελλάδα και την υπόλοιπη ευρωζώνη κόπτεται ουκ ολίγες φορές ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε απαιτώντας μετά μανίας την πάταξή της, στην πατρίδα του όμως ενίοτε κάνει τα στραβά μάτια.
27
02

Καθηλωτική η επιστολή του Ασγκάρ Φαραντί κατά του απάνθρωπου αντί-προσφυγικού νόμου Τραμπ

Ο ιρανός σκηνοθέτη Ασγκάρ Φαραντί κέδρισε το Οσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινία με τον «Εμποράκο» αλλά δεν παρευρέθηκε στην τελετή απονομής από τη στιγμή που οι Η.Π.Α. του Ντόναλντ Τραμπ απαγορεύουν την είσοδο στη χώρα μεταναστών από επτά μουσουλμανικά έθνη.
27
02

Όταν το 4.1 miles πήγε στα Όσκαρ: Ο Έλληνας λιμενικός που έσωσε χιλιάδες ζωές στο Αιγαίο

«Είμαστε περήφανοι για τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των πληρωμάτων του Λιμενικού Σώματος να μη χαθεί ούτε μια ζωή μέσα στην θάλασσα σε αυτήν την τραγωδία που ας μη ξεχνάμε πως ακόμα διαδραματίζεται στην Ελλάδα μας!», είπε ο ανθυποπλοίαρχος Κυριάκος Παπαδόπουλος, ο Μυτιληνιός κυβερνήτης του ΠΛΣ 602 που βρέθηκε από το στενό θαλασσινό ποτάμι αναμεταξύ Λέσβου και μικρασιατικών παραλίων ανάμεσα στις διασημότητες του πλανήτη.
24
02

Αλέξης Χαρίτσης: Μέσα στον Μάρτιο το στρατηγικό σχέδιο της κυβέρνησης για το ηλεκτρονικό εμπόριο

Μέσα στο Μάρτιο θα ανακοινωθεί το στρατηγικό σχέδιο της κυβέρνησης για το ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας Αλέξης Χαρίτσης, σε εσπερίδα της Επιτροπής Ανταγωνισμού και του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου, με θέμα τη μετάβαση στην ψηφιακή οικονομία.‬
22
02

Εκείνα τα παιδιά…

Την Παρασκευή στην ΑΣΟΕΕ πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση του site k-lab, «Πες μου τι γίνεται μ’ εκείνα τα παιδιά. Το φοιτητικό κίνημα του ’06 -’07: Νοσταλγία ή παρακαταθήκη για το μέλλον;». Η προσέλευση ήταν από νωρίς πολύ καλή, σε αντίθεση με τις συνήθειες του φοιτητικού κινήματος, και περίπου στις 20:30 το αμφιθέατρο γέμισε και ξεκίνησε η συζήτηση. Η Ειρήνη Γαϊτάνου, η Αλίκη Κοσυφολόγου, ο Ηλίας Χρονόπουλος και ο Κώστας Γούσης, όλοι και όλες συμμετέχοντες/ουσες στο φοιτητικό κίνημα του 2006-2007, υποδέχτηκαν με ολιγόλεπτες ομιλίες τον κόσμο που πήγε να ακούσει και να μιλήσει. Παρούσα και η τότε ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ που συμμετείχε ενεργά στις κινητοποιήσεις μαζί με τους φοιτητές. Μάλιστα ο Λάζαρος Απέκης σε κλίμα συγκίνησης πήρε το λόγο και αναφέρθηκε, ανάμεσα σε άλλα, στη στάση των πανεπιστημιακών εκείνο το χρονικό διάστημα.