Αναδημοσιεύσεις

13
10

Ευρώπη: αναζητείται έμπνευση

Είναι αδήριτη ανάγκη, οι μετέχοντες στο ευρωπαϊκό οικοδόμημα να συνειδητοποιήσουμε ότι βρισκόμαστε στην οριακή στιγμή που η Ε.Ε. είτε θα αλλάξει είτε θα διαλυθεί. Είτε στη μία είτε στην άλλη περίπτωση -και προκειμένου αυτό που θα τη διαδεχτεί να μην έχει το αυταρχικό, ξενοφοβικό, εθνικιστικό και μισαλλόδοξο πρόσωπο μιας φοβικής Ευρώπης- είναι επιτακτική ανάγκη οι επόμενες κινήσεις να γίνουν με γνώμονα την ενδυνάμωση της δημοκρατίας, την προστασία των κοινωνικών κατακτήσεων, τη σθεναρή αντίκρουση της λογικής των κλειστών συνόρων και των υψωμένων τειχών. Έτσι ώστε η Ευρώπη –που ας μη λησμονούμε, δεν ταυτίζεται με την Ευρωπαϊκή Ένωση αφού είναι έννοια πολύ ευρύτερη: γεωγραφικά, πολιτικά, ακόμα και πολιτισμικά– αν μπορεί, να εμπνεύσει και πάλι.
13
10

Τσάντες, τετράδια και χαμόγελα

H φετινή σχολική χρονιά ξεκίνησε επίσημα, χθες, για τα προσφυγόπουλα που θα παρακολουθήσουν μαθήματα σε δημόσια σχολεία της χώρας, με εκπαιδευτικούς, μαθητές, μέλη των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων και αλληλέγγυους να τα καλωσορίζουν στα νέα τους σχολεία.
12
10

Ο οδικός χάρτης αντικείμενο συζήτησης στην κοινωνία

Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μετατοπίστηκε από τις αξίες της Αριστεράς, αλλά αντίθετα, μετατόπισε την αντιπαράθεση με τον νεοφιλελευθερισμό από το θεωρητικό στο πολιτικό πεδίο. Προσπαθεί να σταματήσει τον κοινωνικό και πολιτικό κατήφορο. Δοκιμαζόμαστε. Καθημερινά.
12
10

Τουρκία: Στην πολιτική δίνη στροβιλίζεται η οικονομία

Στις 24 Σεπτεμβρίου 2016 ο οίκος αξιολόγησης Moody’s υποβάθμισε την Τουρκία στην κατηγορία του «ακατάλληλου για επενδύσεις». Ανάμεσα στους λόγους που επικαλέστηκε ο συγκεκριμένος οίκος αξιολόγησης για την υποβάθμιση είναι η μεγάλης κλίμακας εκκαθαρίσεις στο κράτος, οι οποίες μεταξύ άλλων «προκαλούν αμφιβολίες για την ικανότητα των θεσμών χάραξης πολιτικής να επιτύχουν περαιτέρω πρόοδο τόσο στο νομοθετικό τομέα, όσο και στην εφαρμογή του προγράμματος μεταρρυθμίσεων». | Νίκος Μούδουρος
12
10

Το μήνυμα πρέπει να αντέξει στον χρόνο

Το συνέδριό μας μπορεί να μη διεξάγεται σε πανηγυρικούς τόνους, περικλείει όμως μια υπόσχεση και πρέπει να βοηθήσουμε όλες και όλοι, αυτή η υπόσχεση να διατυπωθεί συλλογικά. Να βρεθούμε πάλι με τους κοινωνικά αδύναμους. Αδύναμους, που δυστυχώς παράγει και η δική μας πολιτική.
12
10

Για ένα κόμμα εργαστήριο παραγωγής πολιτικής

Οι αναγκαίες τομές δεν μπορούν να εξαντληθούν σε οργανωτικά σχήματα. Θα πρέπει να επιχειρηθεί μια εκ βάθρων αλλαγή της κομματικής κουλτούρας λειτουργίας. Χρειάζεται πρακτικά να "επανεφεύρουμε" την κομματική συλλογικότητα που θα αντιστοιχεί στις νέες ανάγκες, αξιοποιώντας και υπερβαίνοντας τη μέχρι σήμερα εμπειρία μας.
11
10

Ανδρέας Ξανθός: Η απάντηση στην κρίση είναι ένα καλά οργανωμένο Δημόσιο Σύστημα Υγείας με επίκεντρο την πρωτοβάθμια φροντίδα

Πάνω από 10.000 προσλήψεις στα δημόσια νοσοκομεία, παρεμβάσεις για την ενίσχυση των ΜΕΘ, των χειρουργείων και των ογκολογικών τμημάτων και μέτρα για ισότιμη εξυπηρέτηση, μακριά από λογικές συναλλαγής θεράποντος-ασθενούς, προωθεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας. Παράλληλα, προς κατάθεση στη Βουλή βρίσκεται το νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, καθώς και για την ψυχιατρική μεταρρύθμιση. Για όλες τις επόμενες κινήσεις του υπουργείου μιλά ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός.
10
10

Η σχέση μας με την κοινωνία δεν πρέπει να διαρραγεί

Η σχέση μας με την κοινωνία δεν πρέπει να διαρραγεί και όπου δοκιμάζεται λόγω εφαρμογής δεσμεύσεων του προγράμματος πρέπει να είναι ανατάξιμη είτε μέσω εξισορρόπησης σε κοινωνικά μέτρα είτε μέσω ρεαλιστικής προσδοκίας για αναπλήρωση στο πεδίο του εισοδήματος και των κοινωνικών παροχών.
10
10

Εφη Αχτσιόγλου: Στόχος είναι να ανακτήσουμε τα εργασιακά δικαιώματα σε συνθήκες επιτροπείας

"Το ζήτημα των συλλογικών διαπραγματεύσεων είναι ζήτημα που η ελληνική κυβέρνηση πίεσε και κατάφερε να θέσει στην ατζέντα της διαπραγμάτευσης, παρά την ισχυρή αντίσταση των δανειστών. Διότι οι δανειστές εκτιμούν ότι το θεσμικό πλαίσιο των συλλογικών εργασιακών σχέσεων όπως έχει απορρυθμιστεί τα τελευταία χρόνια, με τον πλήρη υποσκελισμό των συλλογικών διαπραγματεύσεων και την κυριαρχία των ατομικών συμβάσεων εργασίας, αποτελεί την επιθυμητή κατάσταση. Με δεδομένα τα σημεία του πορίσματος, τις θέσεις των κοινωνικών εταίρων και τη στήριξη της ΔΟΕ, τα πράγματα θα εξελιχθούν με λογικό τρόπο και η κυβέρνηση θα μπορεί να ισχυριστεί ότι με την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης όχι απλώς απενεργοποίησε μια βόμβα στα εργασιακά, αλλά ότι σε συνθήκες επιτροπείας πέτυχε την ανάκτηση βασικών εργασιακών δικαιωμάτων."
09
10

Τι να κάνουμε στην Ευρώπη;

Για να αλλάξει πράγματι η Ευρώπη, απαιτείται η αλλαγή του κοινωνικού και πολιτικού συσχετισμού δυνάμεων στο εσωτερικό όσο το δυνατόν περισσότερων χωρών της Ε.Ε. με τελικό στόχο το σχηματισμό κυβερνήσεων, στις οποίες θα συμμετέχει ή τις οποίες θα στηρίζει στη βάση συγκεκριμένων δεσμεύσεων η ριζοσπαστική αριστερά, σε συνδυασμό με την ύπαρξη ενός ισχυρού κινήματος σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Όπως έδειξε η ελληνική εμπειρία, η διακυβέρνηση από την αριστερά μιας χώρας -και μάλιστα μικρής- μπορεί να είναι αναγκαία, αλλά δεν είναι και ικανή συνθήκη για την εφαρμογή ενός αντι-νεοφιλελεύθερου προγράμματος εντός της Ε.Ε. Βεβαίως, η ευρωπαϊκή ριζοσπαστική αριστερά οφείλει, σε όποιες χώρες αυτό είναι δυνατό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, να επιδιώκει προσεκτικά και υπό διαφανείς όρους το σχηματισμό ευρύτερων μετώπων και συμμαχιών με συνδικάτα, κοινωνικά κινήματα, πρωτοβουλίες, αλλά και πολιτικές δυνάμεις άλλων πολιτικών οικογενειών.