Συνεντεύξεις

21
03

Ska Keller: Για μια Ευρώπη που στηρίζει τους ανθρώπους

Πιστεύω ότι πρέπει να δουλέψουμε για μια Ευρώπη που θα βελτιώνει τη ζωή των ανθρώπων. Κάτι που κάνει ήδη στους τομείς της προστασίας του περιβάλλοντος και των καταναλωτών. Κυρίως, όμως, πρέπει να θυμηθούμε την υπόσχεση για ευημερία, την οποία η Ε.Ε. δεν έχει τηρήσει σε όλες τις χώρες, και να αγωνιστούμε γι' αυτό. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κάνουμε την Ευρωζώνη ένωση αλληλεγγύης και να ενισχύσουμε τις επενδύσεις, ενώ πρέπει να προωθήσουμε την κοινωνική ένωση.
20
03

Τάσος Παππάς: «Το ΠΑΣΟΚ υπερασπίζεται το κυβερνητικό του παρελθόν»

Η πασοκοποίηση της ευρωπαϊκής σοσιαλδημοκρατίας είναι γεγονός. Σε καμία χώρα της Ευρώπης δεν φαίνεται να ανακάμπτει. Παρά τις ήττες που έχουν υποστεί τα κόμματα της, ο διάλογος στο εσωτερικό είναι σε νηπιακή φάση. Υπάρχουν στελέχη που ανησυχούν και προβληματίζονται, ωστόσο μέχρι τώρα δεν έχουν καταφέρει να επηρεάσουν τις διεργασίες. Οι ηγετικές ομάδες και η γραφειοκρατία των κομμάτων αντιστέκονται σε κάθε προσπάθεια αναστοχασμού, αυτοκριτικής και αναζήτησης αριστερής εναλλακτικής.
19
03

Πάνος Λάμπρου: Ποιος πιστεύει ότι η Τουρκία είναι ασφαλής τρίτη χώρα για τους πρόσφυγες;

Δεν είναι τα δισ. ευρωπαϊκών κονδυλίων που θα κάνουν την Τουρκία ασφαλή για τους πρόσφυγες, όταν καταπατά τα ανθρώπινα δικαιώματα ακόμη και για δεκάδες χιλιάδες δικούς της πολίτες, η Ελλάδα πρέπει να σηκώσει ακόμη περισσότερο το ανάστημά της για την άρση των αποκλεισμών, είπε ο επικεφαλής του τμήματος Δικαιωμάτων του ΣΥΡΙΖΑ Πάνος Λάμπρου, με αφορμή τη νέα τραγωδία στο Αιγαίο.
12
03

Αλέξανδρος Κιουπκιολής: Ρητορική των κοινών και συλλογικές πλατφόρμες, μοχλοί εξέλιξης

Η διαφορετική ερμηνευτική αλλά και πολιτική προσέγγιση του λαϊκισμού είναι μια θεώρηση που την συναντάμε κυρίως στο έργο του Λακλάου, ο οποίος είχε ως πηγή έμπνευσης τον Γκράμσι. Σύμφωνα με αυτή, λαϊκισμός δεν σημαίνει μόνο ό,τι εννοείται στην καθομιλουμένη, δηλαδή δημαγωγία και οπορτουνιστικές πολιτικές, αλλά ένα διαφορετικό σχήμα πολιτικής οργάνωσης και στρατηγικής, το οποίο έχει ως κεντρική του αναφορά το υποκείμενο του λαού ή των πολιτών, συνδέεται με τη δημοκρατία και δεν έχει στενό εθνικό ή ταξικό προσδιορισμό. Ένα δεύτερο χαρακτηριστικό είναι ότι το συλλογικό υποκείμενο βρίσκεται σε μια συνθήκη είτε περιθωριοποίησης είτε ανέχειας, υφίσταται συνέπειες της κρίσης και συνειδητοποιεί ότι η σημερινή δημοκρατία έχει γίνει αντικείμενο οικειοποίησης και διαστρέβλωσης από πολιτικές και οικονομικές ελίτ, οι οποίες αυτή τη στιγμή έχουν γίνει ένα κατεστημένο που αγνοεί την κοινωνική πλειοψηφία. Αυτό είναι το σχήμα του προοδευτικού ή αριστερού λαϊκισμού. Δεν προϋποθέτει την ύπαρξη κάποιου ισχυρού ηγέτη, αλλά τη μαζική κοινωνική απεύθυνση και μια πολιτική στη λογική κοινωνικού ανταγωνισμού, δηλαδή διαίρεσης του κοινωνικού συνόλου στα δύο και αντιπαράθεσης των πολλών με τους λίγους.
11
03

Ολοκληρωμένο νομοθέτημα ενάντια στη βία κατά των γυναικών

Η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ Αφροδίτη Σταμπουλή για τη Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης - Η Σύμβαση εξασφαλίζει στα αλλοδαπά θύματα βίας την ίδια προστασία με τα ιδιαίτερα μέτρα που απαιτούνται στην περίπτωσή τους - Η αντιπολίτευση δεν προχώρησε στην κύρωση γιατί δεν ήταν ανεκτές στον χώρο της οι ρυθμίσεις για τις μετανάστριες και τις πρόσφυγες ούτε για τη συμβίωση ομόφυλων ατόμων - Η ίση μεταχείριση στην εργασία είναι ένας στόχος που δεν έχει επιτευχθεί
11
03

Η Ιδεολογία της Φτήνιας

Θυμάμαι πριν από μια δεκαετία, όταν ανέφερα στο αριστερό Μπέρκλεϊ τη λέξη καπιταλισμός σε κάποια συζήτηση για την τροφή, αντέδρασαν σαν να ήμασταν σε ασανσέρ και να μύριζα άσχημα. Και μόνο να ανέφερε κανείς τη λέξη ήταν κάπως άβολο –ο κόσμος προτιμούσε να χρησιμοποιεί λέξεις όπως «ελεύθερη αγορά» ή «οικονομία» ή κάτι τέτοιο. Νομίζω όμως ότι καθώς ο φιλελευθερισμός βρίσκεται σε κρίση, προσφέρεται η ευκαιρία στους ανθρώπους να επανεξετάσουν τα πράγματα. Βρισκόμαστε στην ενδιαφέρουσα στιγμή όπου ο φιλελευθερισμός εμφανίζει ρωγμές, και άλλες ιδέες αρχίζουν να φαίνονται πιο καθαρά μέσα από τα ανοίγματα, κάποιες για καλό και κάποιες για κακό.
07
03

Γιώργος Πάλλης: Αυτονόητο βήμα για την πρόσβαση των ασθενών στο φάρμακο

Η στάση του ΚΚΕ δεν ήταν έκπληξη για εμάς. Εντός του ΚΚΕ επικρατούν συντηρητικές, σχεδόν σκοταδιστικές, αντιλήψεις, που έχουν εκφραστεί και στο παρελθόν σε πολλά ζητήματα που αφορούν ουσιώδη ανθρώπινα δικαιώματα. Ωστόσο, η στάση της ΝΔ ήταν μια ομολογουμένως δυσάρεστη έκπληξη, δεδομένου ότι εξ αρχής ο κεντρικός εισηγητής της είχε ξεκαθαρίσει ότι δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης της αξίας της φαρμακευτικής κάνναβης. Δυστυχώς, για ακόμη μια φορά επικράτησε η βαθειά συντηρητική συνιστώσα του κόμματος. Εμείς, ως ΣΥΡΙΖΑ, απαντάμε στις φωνές αυτές μόνο με επιχειρήματα που αντλούμε από την επιστήμη, τις κοινωνικές εξελίξεις και τις κοινωνικές ανάγκες. Εάν οι συνάδελφοι του ΚΚΕ επιμένουν να αποκαλούν χασικλήδες τους καρκινοπαθείς που ανακουφίζονται και αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής τους, κάνοντας χρήση προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης, εμείς δεν μπορούμε παρά να εκφράσουμε τη λύπη μας.
02
03

Το σχολείο της ζωής

Ο κίνδυνος του λάθους και της αυταπάτης είναι κάτι που θα συνοδεύει πάντα την ανθρωπότητα. Υπάρχει και ένα άλλο θέμα που μου φαίνεται αναγκαίο να εισαχθεί στην εκπαίδευση: εκείνο της κατανόησης του άλλου. Η σημασία του είναι πλανητική. Είμαστε αδιάκοπα σε επαφή με τους πολιτισμούς όλων των χωρών του κόσμου, τους οποίους πρέπει να κατανοούμε. Στο εσωτερικό κάθε οικογένειας, κάθε οργάνωσης, τα φαινόμενα έλλειψης κατανόησης είναι πολλά. Ιδού λοιπόν τα δυο τωρινά κενά: η γνώση και η ανθρώπινη κατανόηση. Να αποφεύγουμε στο μέγιστο δυνατό τα λάθη, που μερικές φορές μπορεί να είναι θανάσιμα, και να κατανοούμε τον άλλον χωρίς να τον περιφρονούμε, να γνωρίζουμε ότι ο άλλος είναι ταυτόχρονα όμοιος με μας και διαφορετικός από μας.
01
03

Η μαρτυρία του Λάζαρου Κυρίτση για τη σφαγή της Μακρονήσου

Βγάλανε μια κατάσταση και άρχισαν να φωνάζουν ονόματα, γιατί θέλανε να διώξουνε εξακόσιους εφτακόσιους στρατιώτες στο Γ΄ Τάγμα, που φαίνεται πως είχε μεγαλύτερη πείρα σε βασανισμούς. Οι περισσότεροι από αυτούς που ακούστηκαν τα ονόματά τους ήταν σκοτωμένοι ή βαριά τραυματισμένοι. Μάζεψαν τους νεκρούς, μάζεψαν και τους τραυματίες για να τους στείλουν στο νοσοκομείο. Χρόνια μετά ένας γιατρός δικός τους είπε σε μια εκπομπή στον τηλεοπτικό 902, όπου είχα μιλήσει κι εγώ, ότι διαπίστωσε τον θάνατο περισσότερων από 300 στρατιωτών. Τους φόρτωσαν σε ένα καΐκι. Ο καϊξής που μετέφερε τους σκοτωμένους έκανε λόγο για 350 νεκρούς.