Συνεντεύξεις

09
11

Κεν Λόουτς: Η πρόκληση είναι να κατανοήσουμε την αναγκαιότητα της ταξικής πάλης

Η έννοια της τάξης, είναι κατά τη γνώμη μου, θεμελιώδης. Απλώς μετασχηματίζεται σύμφωνα με τις απαιτήσεις του κεφαλαίου για ένα διαφορετικό είδος εργατικού δυναμικού. Ωστόσο, συνεχίζει να αποτελεί εργατικό δυναμικό. Και εξακολουθεί να βρίσκεται υπό εκμετάλλευση και να παράγει υπεραξία, και μάλιστα ακόμα μεγαλύτερη από ότι παλιότερα. Το πιο σημαντικό είναι πως αν δεν κατανοήσουμε την έννοια της ταξικής πάλης, δεν μπορούμε να κατανοήσουμε τίποτα.
08
11

Αννέτα Καββαδία: Έχουν καταγραφεί σαφέστατα οι ευθύνες για το Ντυνάν

Από το 2007 ως το 2010», συνέχισε, «για 51 μόνο περιπτώσεις δωρεάν νοσηλείας φέρεται να υπέστη το Ερρίκος Ντυνάν ζημία 1.741.000 ευρώ (...) αν και ήταν κοινωφελές ίδρυμα, το Ερρίκος Ντυνάν πουλήθηκε ως μη κοινωφελές, με νομοθετική παρέμβαση Βορίδη, "βαφτίστηκε" ιδιωτική κλινική. Είναι δεδομένο ότι επί υπουργίας Άδωνι Γεωργιάδη "παραίτησαν" το προηγούμενο ΔΣ, γιατί το απαίτησε ο κ. Σάλλας της Τράπεζας Πειραιώς.
06
11

Χριστόφορος Παπαδόπουλος: Η κυβέρνηση πρέπει να ολοκληρώσει τη θητεία της

Η κυβέρνηση μπορεί και πρέπει κατά τη γνώμη μου να ολοκληρώσει τη θητεία της, δηλαδή οι εκλογές να προκηρυχθούν για τον Οκτώβρη του 2019. Κι αυτό γιατί μεγάλο μέρος των θετικών μεταρρυθμίσεων που θέλουμε να νομοθετήσουμε, εκκρεμεί. Η αύξηση του κατώτατου μισθού με την παράλληλη κατάργηση του υποκατώτατου, η μείωση του ΕΝΦΙΑ, οι μειώσεις στη φορολογία των ελεύθερων επαγγελματιών, η ενίσχυση της ειδικής αγωγής και τόσα άλλα θα αποτυπώσουν ανάγλυφα το στίγμα της δικής μας κυβερνητικής θητείας σε αντίστιξη με τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Με αυτήν την έννοια το 2019 θα είναι η πρώτη χρονιά μετά από την κρίση όπου οι πολίτες θα μπορέσουν να συγκρίνουν καθαρά, πέρα από τη στιβαρή επιτροπεία των προηγούμενων χρόνων, το δικό μας προοδευτικό πόλο και τον συντηρητικό της ΝΔ. Στη δική μας ατζέντα, ταυτοτικό στοιχείο μας, αν το θέλετε, με την έννοια της αποσόβησης των εκατέρωθεν εθνικισμών, είναι και η συμφωνία των Πρεσπών, στην οποία ο κ. Καμμένος εξ αρχής έχει δηλώσει πως διαφωνεί. Παρόλα αυτά ο ΣΥΡΙΖΑ χρειάζεται να προχωρήσει χωρίς να λογαριάσει το βραχυπρόθεσμο πολιτικό κόστος για χάρη μιας μακροπρόθεσμης προοπτικής συνανάπτυξης με τη γείτονα χώρα, που θα είναι προς όφελος και των δυο λαών. Άλλωστε, κοινοβουλευτική πλειοψηφία για να κυρωθεί η συμφωνία αυτή υπάρχει έτσι κι αλλιώς στην παρούσα βουλή.
05
11

Αλέξης Χαρίτσης: Δε θα μεταθέσουμε στο μέλλον το θέμα των συντάξεων

Η κυβέρνηση έχει λάβει μια σειρά από πρωτοβουλίες που ενισχύουν την κοινωνική πλειοψηφία και αναδιατάσσουν τους πολιτικούς συσχετισμούς, όπως η αύξηση του κατώτατου μισθού, η επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων, η στοχευμένη μείωση φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων των ασθενέστερων, η ενίσχυση του κοινωνικού κράτους και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Απέναντι σε αυτά, η αξιωματική αντιπολίτευση αντιπαραβάλει την ακόμη μεγαλύτερη απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, την περαιτέρω συρρίκνωση του Δημοσίου και την ιδιωτικοποίηση του ασφαλιστικού συστήματος. Τη συνέχιση, δηλαδή, των μνημονίων με άλλα μέσα. Κάθε μέρα που περνάει γίνεται όλο και πιο ορατός αντικοινωνικός χαρακτήρας του προγράμματος της Ν.Δ. Όταν έρθει η ώρα, ο ελληνικός λαός θα συγκρίνει πεπραγμένα και σχέδια και θα επιλέξει τον ΣΥΡΙΖΑ για να οδηγήσει τη χώρα στη νέα περίοδο με δικαιοσύνη και ασφάλεια.
05
11

Χρήστος Καραγιαννίδης: Να κάνουμε ότι δεν τους είδαμε “με τη γίδα στην πλάτη”;

Ο κ. Καραγιαννίδης αναφέρθηκε τις έγγραφες αποδείξεις και αναρωτήθηκε για το τι πρέπει να κάνουμε όταν τους πιάνουν με τη «γίδα στην πλάτη», αφού υπάρχουν τα έγγραφα τα οποία αποδεικνύουν τις πληρωμές π.χ. από το ΚΕΕΛΠΝΟ σε ΜΜΕ κάθε είδους. Ο βουλευτής Δράμας του ΣΥΡΙΖΑ αναρωτήθηκε γιατί τώρα που δεν τους βολεύει, δεν έχουν εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη. Άλλωστε όποιος είναι αθώος δεν έχει κάτι να φοβηθεί, σημείωσε χαρακτηριστικά Ενώ επισήμανε ότι πέραν ελάχιστων εξαιρέσεων τα ΜΜΕ δεν ασχολήθηκαν το δωμάτιο στο ΚΕΕΛΠΝΟ, που ήταν κρυμμένα τα έγραφα τα οποία επί χρόνια έψαχναν οι αρχές.
05
11

Εφη Αχτσιόγλου: Εναλλακτικό μοντέλο ανάπτυξης και εργασίας η Κ.ΑΛ.Ο.

Τα δύο προηγούμενα χρόνια η δραστηριότητα με επίκεντρο την Κ.ΑΛ.Ο. σχεδόν τριπλασιάστηκε, καθώς στο μητρώο είναι πλέον εγγεγραμμένοι περισσότεροι από 1.200 φορείς, οι οποίοι αναπτύσσονται στο σύνολο της επικράτειας και σε πολλούς κλάδους οικονομικής δραστηριότητας. Η εξέλιξη αυτή, παρ' ότι ικανοποιητική, σίγουρα δεν είναι επαρκής καθώς στόχος μας είναι η Κ.ΑΛ.Ο να καταστεί κυρίαρχο μοντέλο δραστηριότητας. Ο πολιτικός σχεδιασμός μας για την Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία εδράζεται σε τρεις πυλώνες: την καταπολέμηση της ανεργίας, την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και την ένταξη προσφύγων και μεταναστών στον κοινωνικό ιστό. Τους στόχους αυτούς επιχειρούμε να υπηρετήσουμε με στοχευμένες δράσεις: α. Προχωρούμε στη δημιουργία Κέντρων Στήριξης Κ.ΑΛ.Ο. Είναι οι ίδιοι οι φορείς Κ.ΑΛ.Ο που θα αποτελέσουν τα Κέντρα Στήριξης και προς τον σκοπό αυτόν θα επιδοτηθούν από το υπουργείο Εργασίας με 127.000 ευρώ για τριάντα μήνες. Ο προϋπολογισμός της συγκεκριμένης δράσης είναι συνολικού ύψους 11 εκατ. ευρώ. Τα Κέντρα θα υποστηρίξουν με τη σειρά τους και θα καθοδηγήσουν τους πολίτες που επιθυμούν να δημιουργήσουν μια επιχείρηση Κ.ΑΛ.Ο και θα βοηθούν εν συνεχεία τις υπό διαμόρφωση επιχειρήσεις να συγκροτήσουν το επιχειρηματικό τους σχέδιο, ώστε να είναι βιώσιμες και ανταγωνιστικές. β. Δημιουργούμε ένα καινοτόμο «στρατηγείο», τον Εθνικό Μηχανισμό για την Κ.ΑΛ.Ο., για τη συλλογή και επεξεργασία στατιστικών δεδομένων, την παρακολούθηση, την αξιολόγηση και τη χάραξη πολιτικής στον τομέα αυτόν. γ. Υλοποιούμε άμεσα συγκεκριμένες δράσεις χρηματοδότησης. Τον Δεκέμβριο ενεργοποιείται η 1η δράση επιχορήγησης και υποστήριξης των υφιστάμενων φορέων Κ.ΑΛ.Ο. με προϋπολογισμό 27 εκατ. ευρώ. Οι φορείς που είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Φορέων θα μπορούν να λάβουν επιχορήγηση για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, κάλυψη λειτουργικών δαπανών, αγορά εξοπλισμού κ.λπ. δ. Σχεδιάζουμε ένα νέο πρόγραμμα επιχορήγησης των υφιστάμενων Κ.ΑΛ.Ο. αποκλειστικά για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας ύψους 11 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ ξεχωριστός είναι ο προϋπολογισμός, ύψους 2 εκατ. ευρώ, και ο σχεδιασμός για την πρόσληψη ατόμων με αναπηρίες στις επιχειρήσεις αυτές. ε. Σε συνεργασία με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων διαμορφώνουμε το πλαίσιο ώστε να χορηγούνται εγγυητικές επιστολές στις Κ.ΑΛ.Ο. για τη συμμετοχή και εκτέλεση έργων σε διαγωνισμούς του Δημοσίου. στ. Ενεργοποιούμε το Ταμείο Κοινωνικής Οικονομίας, που θα έχει σκοπό τη χρηματοδότηση προγραμμάτων και δράσεων μέσα από τη χορήγηση μικρο-πιστώσεων, μικρο-δανείων (micro-financing) για επενδυτικές δαπάνες και κεφάλαια κίνησης.
04
11

Ροσάνα Ροσάντα: Φταίμε εμείς εάν κερδίζει ο Σαλβίνι, η Αριστερά απογοήτευσε

Τον Ιούλιο αποφάσισα να επιστρέψω στην Ιταλία, πλημμυρισμένη από την ανάγκη να καταλάβω. Από το Παρίσι, όπου έζησα για δώδεκα χρόνια, παρακολουθούσα τον Σαλβίνι στην τηλεόραση και ντρεπόμουνα για αυτό που έβλεπα. "Είναι επίσης και δικό μου λάθος, σφάλμα του δικού μας κόσμου", επαναλάμβανα. (...) Πιστεύω ότι είναι λάθος να απέχεις. Εάν δεν υπάρχει μια αντιπροσώπευση πρέπει να την επανοικοδομήσουμε.
03
11

Ιφιγένεια Καμτσίδου: Το ζητούμενο της αναθεώρησης είναι η πραγμάτωση της λαϊκής κυριαρχίας

Το βασικό ζητούμενο της αναθεώρησης είναι η ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου που διασφαλίζει ότι οι κανόνες που ρυθμίζουν την κοινωνική συμβίωση και εγγυώνται την ισότιμη απόλαυση των δικαιωμάτων, αποτελούν προϊόν της βούλησης των αντιπροσώπων του λαού, που με τη σειρά της διαμορφώνεται με όρους πραγματικού πολιτικού ανταγωνισμού, μέσα από την αντιπαράθεση περισσότερων και αντίθετων μεταξύ τους πολιτικών σχεδίων. Μπορεί η τροποποίηση του καταστατικού χάρτη να εισαγάγει εγγυήσεις σεβασμού τούτης της βασικής συνθήκης ανάπτυξης της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας; Με άλλα λόγια, σε ένα περιβάλλον όπου οι ισχυροί οικονομικοί παράγοντες, όπως για παράδειγμα οι οίκοι αξιολόγησης, διατυπώνουν και επιβάλλουν παγκοσμίως κανόνες συμπεριφοράς, είναι εύλογη η διερώτηση αν η μεταβολή του εθνικού δικαίου, έστω και αν πρόκειται για την αναθεώρηση του Συντάγματος, αρκεί για να εξασφαλίσει την αυτονομία του πολιτικού, συνακόλουθα την υλοποίηση της λαϊκής κυριαρχίας.
30
10

Νίκος Φίλης: Φτάνουμε στο τέλος μιας αναγκαστικής κυβερνητικής συνεργασίας

Όσο για τον σχηματισμό νέας κυβερνητικής πλειοψηφίας μέσα στην υπάρχουσα Βουλή, προβληματίζομαι. Προσωπικά, τάσσομαι υπέρ της άποψης οι όποιες συνεργασίες (που πρέπει να έχουν σαφή προοδευτική κατεύθυνση) να είναι πρωτίστως μεταξύ πολιτικών δυνάμεων στη βάση προγραμματικών συγκλίσεων.
30
10

Γιώργος Κυρίτσης: Σπουδαιότερη ιδεολογική μάχη το άρθρο 16 και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια

Μακάρι να μπορέσουμε να πάμε σε πλήρη διαχωρισμό Κράτους και Εκκλησίας, ένα άλμα της ελληνικής κοινωνίας προς τα μπρος [αλλά] θεωρώ σπουδαιότερη ιδεολογική μάχη το θέμα του άρθρου 16 και το ζήτημα των ιδιωτικών πανεπιστημίων (...) ενσωματώνει όλη την σύγκρουση Δεξιάς και Αριστεράς.