Αναδημοσιεύσεις

12
10

Το μήνυμα πρέπει να αντέξει στον χρόνο

Το συνέδριό μας μπορεί να μη διεξάγεται σε πανηγυρικούς τόνους, περικλείει όμως μια υπόσχεση και πρέπει να βοηθήσουμε όλες και όλοι, αυτή η υπόσχεση να διατυπωθεί συλλογικά. Να βρεθούμε πάλι με τους κοινωνικά αδύναμους. Αδύναμους, που δυστυχώς παράγει και η δική μας πολιτική.
12
10

Για ένα κόμμα εργαστήριο παραγωγής πολιτικής

Οι αναγκαίες τομές δεν μπορούν να εξαντληθούν σε οργανωτικά σχήματα. Θα πρέπει να επιχειρηθεί μια εκ βάθρων αλλαγή της κομματικής κουλτούρας λειτουργίας. Χρειάζεται πρακτικά να "επανεφεύρουμε" την κομματική συλλογικότητα που θα αντιστοιχεί στις νέες ανάγκες, αξιοποιώντας και υπερβαίνοντας τη μέχρι σήμερα εμπειρία μας.
11
10

Ανδρέας Ξανθός: Η απάντηση στην κρίση είναι ένα καλά οργανωμένο Δημόσιο Σύστημα Υγείας με επίκεντρο την πρωτοβάθμια φροντίδα

Πάνω από 10.000 προσλήψεις στα δημόσια νοσοκομεία, παρεμβάσεις για την ενίσχυση των ΜΕΘ, των χειρουργείων και των ογκολογικών τμημάτων και μέτρα για ισότιμη εξυπηρέτηση, μακριά από λογικές συναλλαγής θεράποντος-ασθενούς, προωθεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας. Παράλληλα, προς κατάθεση στη Βουλή βρίσκεται το νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, καθώς και για την ψυχιατρική μεταρρύθμιση. Για όλες τις επόμενες κινήσεις του υπουργείου μιλά ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός.
10
10

Η σχέση μας με την κοινωνία δεν πρέπει να διαρραγεί

Η σχέση μας με την κοινωνία δεν πρέπει να διαρραγεί και όπου δοκιμάζεται λόγω εφαρμογής δεσμεύσεων του προγράμματος πρέπει να είναι ανατάξιμη είτε μέσω εξισορρόπησης σε κοινωνικά μέτρα είτε μέσω ρεαλιστικής προσδοκίας για αναπλήρωση στο πεδίο του εισοδήματος και των κοινωνικών παροχών.
10
10

Εφη Αχτσιόγλου: Στόχος είναι να ανακτήσουμε τα εργασιακά δικαιώματα σε συνθήκες επιτροπείας

"Το ζήτημα των συλλογικών διαπραγματεύσεων είναι ζήτημα που η ελληνική κυβέρνηση πίεσε και κατάφερε να θέσει στην ατζέντα της διαπραγμάτευσης, παρά την ισχυρή αντίσταση των δανειστών. Διότι οι δανειστές εκτιμούν ότι το θεσμικό πλαίσιο των συλλογικών εργασιακών σχέσεων όπως έχει απορρυθμιστεί τα τελευταία χρόνια, με τον πλήρη υποσκελισμό των συλλογικών διαπραγματεύσεων και την κυριαρχία των ατομικών συμβάσεων εργασίας, αποτελεί την επιθυμητή κατάσταση. Με δεδομένα τα σημεία του πορίσματος, τις θέσεις των κοινωνικών εταίρων και τη στήριξη της ΔΟΕ, τα πράγματα θα εξελιχθούν με λογικό τρόπο και η κυβέρνηση θα μπορεί να ισχυριστεί ότι με την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης όχι απλώς απενεργοποίησε μια βόμβα στα εργασιακά, αλλά ότι σε συνθήκες επιτροπείας πέτυχε την ανάκτηση βασικών εργασιακών δικαιωμάτων."
09
10

Τι να κάνουμε στην Ευρώπη;

Για να αλλάξει πράγματι η Ευρώπη, απαιτείται η αλλαγή του κοινωνικού και πολιτικού συσχετισμού δυνάμεων στο εσωτερικό όσο το δυνατόν περισσότερων χωρών της Ε.Ε. με τελικό στόχο το σχηματισμό κυβερνήσεων, στις οποίες θα συμμετέχει ή τις οποίες θα στηρίζει στη βάση συγκεκριμένων δεσμεύσεων η ριζοσπαστική αριστερά, σε συνδυασμό με την ύπαρξη ενός ισχυρού κινήματος σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Όπως έδειξε η ελληνική εμπειρία, η διακυβέρνηση από την αριστερά μιας χώρας -και μάλιστα μικρής- μπορεί να είναι αναγκαία, αλλά δεν είναι και ικανή συνθήκη για την εφαρμογή ενός αντι-νεοφιλελεύθερου προγράμματος εντός της Ε.Ε. Βεβαίως, η ευρωπαϊκή ριζοσπαστική αριστερά οφείλει, σε όποιες χώρες αυτό είναι δυνατό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, να επιδιώκει προσεκτικά και υπό διαφανείς όρους το σχηματισμό ευρύτερων μετώπων και συμμαχιών με συνδικάτα, κοινωνικά κινήματα, πρωτοβουλίες, αλλά και πολιτικές δυνάμεις άλλων πολιτικών οικογενειών.
08
10

Το μάθημα της Ισπανίας: Νεκρή η σοσιαλδημοκρατία που στηρίζει τον νεοφιλελευθερισμό

Η πλειοψηφία των σοσιαλιστικών ελίτ και οι ευρωπαϊκές γραφειοκρατίες (συμπεριλαμβανομένων του Ηνωμένου Βασιλείου, όπως απέδειξε η αντίδραση εναντίον του Κόρμπιν) έχουν προπονηθεί για να διαχειρίζονται τον καπιταλισμό που ήδη δεν λειτουργεί. Δεν φαίνονται να είναι ικανές να δουν ένα άλλο μέλλον.
07
10

Η μη ανάγνωση ενός πορίσματος

Το πραγματικό success story των μνημονίων ήταν η βίαιη υποτίμηση της εργασίας και η μετάβαση από τη «γενιά των 700 ευρώ» στην «εργατική τάξη των 300 ευρώ». Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι αν το πόρισμα ήταν σε διαφορετική κατεύθυνση αυτή τη στιγμή θα αποτελούσε ευαγγέλιο για τους θεσμούς. Η κυβέρνηση πρέπει να δώσει μάχη για να αποτελέσει το πόρισμα τη βάση της διαπραγμάτευσης. Ενδιαφέρον θα είχε να δούμε και την τοποθέτηση πάνω στο πόρισμα δυνάμεων που τώρα τελευταία προσπαθούν να εμφανιστούν ως υπερασπιστές των εργαζομένων. Είναι κρίσιμο όμως ότι για πρώτη φορά μετά την έναρξη της κρίσης φαίνεται πως στον χώρο της εργασίας μπορούν να ανατραπούν οι νεοφιλελεύθερες κατευθύνσεις και να υπάρξει ανάκτηση βασικών δικαιωμάτων. Δεν μπορούμε να ξεχνάμε ότι η βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος κρίνεται και από τη μάχη γύρω από τις εργασιακές σχέσεις. Είναι σίγουρο ότι αυτή η μάχη δεν θα είναι εύκολη και δεν θα κριθεί απλά σε αυτή τη διαπραγμάτευση. Υπάρχουν πολλά ακόμα να γίνουν και σε κάθε περίπτωση η δυναμική παρέμβαση του κόσμου της εργασίας και της νεολαίας είναι παραπάνω από απαραίτητη.
07
10

Τα φαντάσματα πάνω από την Ευρώπη

Με τα δεδομένα αυτά που ξεδιπλώνονται ήδη μπροστά μας, το αμείλικτο ερώτημα για την αριστερά, τη δική μας αριστερά, την ευρωπαϊκή αριστερά, είναι αν έχουμε επεξεργαστεί ένα πολιτικό σχέδιο αντίστοιχο των αναγκών που οι ιστορικές προκλήσεις επιτάσσουν. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ εξαντλεί τις δυνατότητες που δημιουργούν οι αναταράξεις, αλλά κυρίως η αγωνία των φθαρμένων σοσιαλδημοκρατικών ευρωπαϊκών κομμάτων, να αναζητούν σανίδα σωτηρίας για την πολιτική τους επιβίωση. Η τακτική αυτή όμως, πέρα από μια σχετική χαλάρωση του ασφυκτικού πλαισίου που επιβάλλει το Σύμφωνο Σταθερότητας, αν όλα πάνε κατ’ ευχή, δεν οδηγεί σε ασφαλή μονοπάτια. Η πολυπόθητη ανάπτυξη είναι επισφαλής και οι μνημονιακές δεσμεύσεις μας έχουν τη δική τους δυναμική, ανεξάρτητη από την τύχη του Συμφώνου Σταθερότητας. Το εναλλακτικό σχέδιο για την αριστερά δεν μπορεί να επαφίεται σε συμμαχίες με τα πάσης φύσεως πολιτικά υποκείμενα της κεντροαριστεράς εντός και εκτός Ελλάδας. Αυτό που χρειάζεται η αριστερά είναι η εμπέδωση κοινωνικών συμμαχιών και εκπροσωπήσεων. Για να συμβεί όμως αυτό, εκτός από την ορθή ανάγνωση των κοινωνικών αναγκών, απαιτείται και ένα σχέδιο ρήξης. Αυτό απουσιάζει από τις πολιτικές μας πρωτοβουλίες σήμερα ως κυβέρνηση και κόμμα. Ένα σχέδιο που οριοθετεί με σαφήνεια αφενός τις υποχωρήσεις μας στις διαπραγματεύσεις που βρίσκονται μπροστά μας (στα εργασιακά, για παράδειγμα, να γνωρίζουν όλοι τι θέλουν οι δανειστές, τι απαντάμε εμείς και μέχρι ποιο σημείο θα πάμε). Αφετέρου, το σαφή προσδιορισμό της άρνησης μας να συνεχίζουμε την υλοποίηση ενός αποτυχημένου προγράμματος ες αεί περιμένοντας γενικώς και αορίστως το συνεχώς αναβαλλόμενο ενάρετο κύκλο, ώστε να περάσουμε στην εφαρμογή του δικού μας προγράμματος με κοινωνική μεροληψία, αντι-υφεσιακά μέτρα και ουσιαστική αναδιανομή του κοινωνικού πλούτου υπέρ των αδύναμων.
06
10

Ράνια Σβίγκου: Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν συναίνεσε ποτέ με τη διαπλοκή και ούτε θα το κάνει

"Τα ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση αποτελούν αρμοδιότητα της πολιτείας" * "Αυτό που χρειαζόμαστε είναι ένα κοινό σχέδιο για το παρόν και το μέλλον, το οποίο θα τηρείται και θα υλοποιείται, στις διάφορες πτυχές του, από το κόμμα και την κυβέρνηση, ανάλογα με τον διακριτό ρόλο της κάθε πλευράς" * "Δεν είμαστε σε μια κοινωνία χωρίς συγκρούσεις, συμφέροντα, ισχυρούς και αδύναμους. Το γνωρίζουμε αυτό και έχουμε διαλέξει πλευρά" Τη βεβαιότητα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα γίνει ποτέ μέρος της διαπλοκής και ότι δεν θα ξεχάσει ποιους εκπροσωπεί εκφράζει η Ράνια Σβίγκου υπενθυμίζοντας ότι παραμένει ο στόχος να αλλάξουν οι συσχετισμοί υπέρ των ασθενέστερων. Παράλληλα, η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει τη συμμαχία καναλαρχών, επιχειρηματιών και κομμάτων της αντιπολίτευσης, υπογραμμίζοντας ότι η μόνη ελπίδα αυτού του μπλοκ είναι να σπιλωθεί το ηθικό πλεονέκτημα της Αριστεράς.