Αναδημοσιεύσεις

21
09

Γιώργος Πάλλης: Δώρο στη Χρυσή Αυγή η Μυτιλήνη από τον Αθανασίου

Σε σχέση με τη Μόρια ο κ. Πάλλης ανέφερε πως είναι γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι παραμένουν εγκλωβισμένοι, υπάρχει καθυστέρηση στην απόδοση αποφάσεων έχει συσσωρευτεί κόσμος που δεν έχει χρήματα, υπάρχουν λειτουργικά προβλήματα, αλλά εγείρονται ζητήματα και για τη στάση των εταίρων. Όλα αυτά συνεχίζει, σε συνδυασμό με μια επιχειρούμενη αποδόμηση της κυβερνητικής πολιτικής οδηγούν σε αυτά περιστατικά με αποτέλεσμα να παρασυρθούν πολλοί άνθρωποι. Ο κ. Πάλλης καταλήγοντας τόνισε η κυβέρνηση έχει ένα συγκροτημένο σχεδιασμό για το προσφυγικό.
21
09

Αναστοχασμός των τρεχουσών στρατηγικών

Η αναψηλάφηση των μέχρι σήμερα πεπραγμένων και ο αναστοχασμός πάνω στις τρέχουσες στρατηγικές δεν μπορεί παρά να αποτελούν κυρίαρχα πεδία της εσωκομματικής συζήτησης, όσο πλησιάζουμε προς το δεύτερο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να μιλήσουμε για το μέλλον, μόνο έτσι η κορυφαία αυτή κομματική διαδικασία δύναται να αποτελέσει σημαντικό εφαλτήριο για τα επόμενα βήματα μιας μαραθώνιας διαδρομής -που δεν ξεκίνησε, βεβαίως, στις 25 Ιανουαρίου 2015, ημέρα της πρώτης εκλογικής νίκης του ΣΥΡΙΖΑ (και της Αριστεράς στην Ευρώπη), αλλά η αφετηρία της συναντάται πολύ πιο πίσω: σε αγώνες και προσπάθειες, που διέτρεξαν όλο τον προηγούμενο αιώνα. Μόνο έτσι το συνέδριο δεν θα αποδειχθεί μια χαμένη ευκαιρία -και οι ευκαιρίες δεν προσφέρονται αφειδώς.
21
09

Ποιος δικαιούται να μιλήσει για το παρελθόν;

Ποιος δικαιούται να μιλήσει για το παρελθόν, ποιος είναι ο έγκυρος λόγος γι' αυτά που έχουν συμβεί; Ποιος είναι ο ρόλος της τέχνης σε μια τέτοια συζήτηση; Το ερώτημα είναι σύνθετο και παλιό. Η τέχνη στη μακρά διαδρομή της, συνομίλησε πάντα με το παρελθόν και τα ίχνη του, δημιουργώντας τις δικές της αφηγήσεις, προκαλώντας συχνά αντιδράσεις και σχόλια. Αν κάτι διαφοροποιεί αυτή τη συζήτηση τα τελευταία χρόνια, είναι η χρήση και ο αναστοχασμός, όχι μόνο γύρω από το παρελθόν αλλά και γύρω από τα εργαλεία και τις πηγές της ιστορίας. Όλο και πιο πολλοί καλλιτέχνες δημιουργούν πειραματιζόμενοι με τα αρχεία και τα τεκμήρια -κάποτε στην πρωτότυπη μορφή τους, κάποτε «πειραγμένα», μεταμορφωμένα. Θεατρικά έργα, περφόρμανς και εκθέσεις σε αρχειακούς χώρους, εικαστικές παρεμβάσεις σε αρχεία, αποτυπώσεις και αναγνώσεις μεμονωμένων αρχειακών τεκμηρίων συνθέτουν ένα νέο κόσμο.
20
09

Ανδρέας Ξανθός: Το όραμα για ένα νέο ΕΣΥ που θα διευρύνει το δημόσιο χώρο στην Υγεία

«Το κράτος δεν είναι για να εγγυάται την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς υγείας αλλά για να διασφαλίζει θεσμικά, χρηματοδοτικά και λειτουργικά την ισότιμη παροχή αξιόπιστης ιατροφαρμακευτικής φροντίδας και πρόληψης-προαγωγής υγείας σε όλους, ανεξάρτητα από την εργασιακή, ασφαλιστική και οικονομική κατάσταση καθενός ή τη νομιμότητα παραμονής στη χώρα», τόνισε χαρακτηριστικά ο Ανδρέας Ξανθός.
20
09

Στο κέντρο κράτησης της Μόριας μένουν άνθρωποι

Οι επόμενες ημέρες θα είναι δύσκολες για αυτούς τους ανθρώπους που μένουν στο κέντρο κράτησης της Μόριας. Όσο τα πράγματα δυσκολεύουν για αυτούς, θα δυσκολεύουν και για εμάς. Το να μην χάσουμε όμως την ανθρωπιά μας απέναντι σε ανθρώπους είναι ότι το πιο σπουδαίο μπορούμε να κάνουμε!
19
09

«Η παρουσία ναζιστικού κόμματος στη Βουλή αποτελεί πρόκληση για τη δημοκρατία»

"Η Χρυσή Αυγή μας θυμίζει κάθε λίγο και λιγάκι τον πραγματικό της χαρακτήρα, με τα επεισόδια, τις ύβρεις και τις απειλές. Δεν νομίζω ότι πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι με τον τρόπο που οι πολιτικές δυνάμεις του δημοκρατικού τόξου αντιμετωπίζουν το ζήτημα. Δεν πρέπει να πέσουμε στην παγίδα μιας προσβλητικής κανονικότητας." | Τασία Χριστοδουλοπούλου
18
09

Παύλος Φύσσας: «Έμαθα να περπατώ ελεύθερος στη γειτονιά μου»

Άλλη μια 18η Σεπτέμβρη, έρχεται να μας θυμίσει ότι ο χρόνος κυλάει ασταμάτητα κάνοντας κύκλους, χωρίς όμως καμία σημασία για εμάς. Άλλη μια φορά, που αυτή η μέρα θα θυμίσει (στιγμιαία δυστυχώς) στην κοινωνία, ότι ένας άνθρωπος - ο δικός μας άνθρωπος - θυσιάστηκε για κάτι που η ίδια έχει χάσει καιρό τώρα, αλλά εκείνος έζησε και τα 34 χρόνια της ζωής του με γνώμονα αυτό: την αξία της Ελευθερίας.
18
09

«Η δίκη κάποια στιγμή θα τελειώσει κι αυτοί θα πληρώσουν»

Οι ψηφοφόροι της Χ.Α. και τότε ξέρανε και τώρα ξέρουν τι ψηφίζουν. Φασίστας δεν γίνεσαι από τη μια στιγμή στην άλλη, ούτε σε κάνει η φτώχεια κι η ανεργία. Εγώ θέλω η κοινωνία να καταλάβει ότι αυτό είναι ένα ναζιστικό κόμμα και να το απορρίψει, να μπουν πάλι στα λαγούμια τους και να εξαφανιστούν. Αυτοί είναι απειλή και για τις επόμενες γενιές, μόνο Ελληνες δεν είναι… Αν κι η Ελλάδα εμένα με πρόδωσε, έχασα ένα παλικάρι 34 χρόνων από έναν πληρωμένο δολοφόνο. Οργίασε το παρακράτος… Η οργάνωση άρχισε να ξηλώνεται γιατί μπήκε η Αντιτρομοκρατική στη μέση, γιατί αν ήταν ακόμα μόνο η αστυνομία σ’ αυτή την υπόθεση, δεν θα έβγαινε τίποτα… Μην ξεχνάτε ότι η αστυνομία είχε ήδη 33 υποθέσεις της Χρυσής Αυγής στο συρτάρι.
17
09

Δεν σχεδιάζουμε σε λευκό χαρτί, αλλά με διαφορετικό μολύβι

Σε αυτό το σ/ν έχει αποτυπωθεί η πολιτική επιλογή της καλλιέργειας μιας νέας αντίληψης για τη διαχείριση του δομημένου χώρου και τη σχέση του με το φυσικό περιβάλλον. Δηλαδή, μιας νέας αντίληψης για τη σχέση ατομικής και συλλογικής ευθύνης όσον αφορά την περιβαλλοντική προστασία, που αναδεικνύει τη θέση μας ότι η ατομική επιβάρυνση στο περιβάλλον, μέσω μιας αυθαιρεσίας, δεν ενσωματώνεται μόνο ως βάρος στην αξία της ίδιας της κατασκευής, αλλά ταυτόχρονα στερεί από όλους μας μέρος μιας καλύτερης ποιότητας ζωής. Σχεδιάζουμε με συστηματικό, ρεαλιστικό και αυστηρό πλαίσιο. Όχι σε λευκό χαρτί, αλλά με άλλο μολύβι τη διεκδίκηση όλων μας για καλύτερη ποιότητα ζωής στις πόλεις και την ύπαιθρο.
16
09

Τι είδους Ιστορία διδάσκεται στα σχολεία;

Χρειάζεται μια ουσιαστική αναμόρφωση του μαθήματος της ιστορίας στα σχολεία: της ύλης, των εγχειριδίων, του τρόπου διδασκαλίας του μαθήματος. Θα πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην ιστορία του εικοστού αιώνα, καθώς αυτή είναι πιο απαραίτητη για να κατανοήσει η νέα γενιά τον κόσμο στον οποίο γεννήθηκε και μεγαλώνει. Η ιστορία πρέπει να διδάσκεται με τέτοιο τρόπο, ώστε οι μαθητές να αντιληφθούν ότι η ιστορία δεν είναι «νεκρή γνώση» και άχρηστες πληροφορίες, αλλά η σχέση μας με το παρελθόν. Ένα παρελθόν που δεν εγκλωβίζεται στις σελίδες του σχολικού εγχειριδίου, αλλά συντίθεται μέσα από τη σχέση που αναπτύσσουμε με τις παλαιότερες γενιές, τα υλικά κατάλοιπα του παρελθόντος, τα μνημεία, τα ίχνη της ιστορίας στις πόλεις που ζούμε. Εάν γίνουν αυτές οι αλλαγές, τότε είναι πολύ πιθανό η νέα γενιά να ενδιαφερθεί για την ιστορία και το παρελθόν.