Macro

Βασίλης Ρόγγας: «Μες την κοιλάδα των Τεμπών – φόβος των μηχανοδηγών»

Δεν ήταν ο γερο – πλάτανος ο φόβος των μηχανοδηγών, που έπιανε το τρένο από το αυτί για να μην περάσει τη Γευγελή, στο υπέροχο τραγούδι του Θανάση για την ξενιτιά.

Φόβος των μηχανοδηγών ήταν το σύστημα οδήγησης των τρένων «στα τυφλά», περίπου με σήματα μόρς που έπιαναν – δεν έπιαναν. Κι αυτό όχι σήμερα το ξημέρωμα, διαχρονικά.

Αυτό είχε οδηγήσει σε ατυχήματα και οδήγησε και σήμερα στο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα όλων των εποχών στη χώρα.

Αυτόν τον φόβο είχαν οι συνδικαλιστές όταν επεσήμαναν με ανακοινώσεις τους τις εγκληματικές αμέλειες στα μέτρα ασφαλείας, τις ελλείψεις προσωπικού.

Αυτόν τον φόβο είχαν όταν παραιτούνταν πριν λίγο καιρό. Δεν ήθελαν να πάρουν το κρίμα στο λαιμό τους.

Αυτό έλεγε χθες το βράδυ ο πρόεδρος των μηχανοδηγών όταν είδε πως ο Πρωθυπουργός θα επισκέπτονταν σήμερα το Κέντρο τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης σιδηροδρομικού δικτύου βορείου Ελλάδος. Αναρωτήθηκε, «μπορεί κάποιος να μας πει που είναι και που λειτουργεί η σηματοδότηση & τηλεδιοίκηση στην βόρεια Ελλάδα»;

ΡΑΣ, ΟΣΕ, η ιταλική εταιρεία, οι εργαζόμενοι που είχαν αρμοδιότητα και βάρδιες, ο Υπουργός ως πολιτικός προϊστάμενος τους. Όλοι πρέπει να ελεγχθούν, να επιμεριστεί με ακρίβεια η ευθύνη, να γίνει προσπάθεια για την απόδοση δικαιοσύνης για το συγκεκριμένο συμβάν.

Οι πολιτικοί αντίπαλοι της κυβέρνησης που έχουν κι εκείνοι κυβερνήσει να κοιτάξουν τις δικές τους ευθύνες κατά τη διάρκεια της θητεία τους και να αποφύγουν απολύτως την τυμβωρυχία και τη θανατοπολιτική.

Αυτή τη στιγμή προέχει να σωθούν όσες περισσότερες ζωές, και, δυστυχώς, να αναβλύσει το πένθος.

Κι ύστερα να σκεφτούμε γιατί το πλέον οικολογικό μέσον μεταφοράς αφέθηκε να απαξιωθεί, πώς έσπασε σε εταιρείες και πωλήθηκαν μπιρ παρά μόνο τα κερδοφόρα του κομμάτια και τις ζημιές έμειναν να τις πληρώνουν οι φορολογούμενοι. Πώς είναι δυνατόν να μην λειτουργούν συστήματα ασφαλείας, ποιος επωφελείται και με ποιόν τρόπο;

Αλλά και πιο πέρα. Όχι να σκεφτούμε, αλλά να δράσουμε υπέρ των δημόσιων αγαθών, που μέρος τους είναι οι συγκοινωνίες. Να υποχρεωθούν οι μελλοντικές κυβερνήσεις που δε θέλουν να είναι νεοφιλελεύθερες να εντάξουν και να υλοποιήσουν εκτεταμένα προγράμματα λειτουργικών, ποιοτικών επανακρατικοποιήσεων σε στρατηγικούς τομείς για την κοινωνική ωφέλεια. Να αποδοθούν ξανά ή και για πρώτη φορά στους πολίτες κοινά αγαθά που σκοπός τους δεν είναι το κέρδος. Να σπάσει ο φαύλος κύκλος των ιδιωτικοποιήσεων κι αυτό να γίνει πλειοψηφικό αίτημα της κοινωνίας.

Βασίλης Ρόγγας

Ανάρτησή του στο Facebook