Macro

Παντελής Μπουκάλας: Το παιδί με την τρομπέτα

Ως γνωστόν, τα δικά μας γονίδια είναι ανώτερα όλων των υπολοίπων, επειδή, εκτός των άλλων, μεταφέρουν από γενιά σε γενιά, σαν χρέος, την υπέρ φιλοξενίας πληροφορία. Βεβαίως οι σεσημασμένοι εθνικοί μειοδότες το αμφισβητούν αυτό, πλην η επιστήμη τούς κατατρόπωσε. Πρόσφατα αποδείχτηκε με ειδική τεχνική, σε πανεπιστήμιο της αλλοδαπής, ότι επί συγκεκριμένου γονιδίου μας αναγράφεται ο «Εις ξένους» ομηρικός ύμνος. Με κεφαλαία. Οπως έγραφαν οι αρχαίοι.
 
Αυτή η υπεροχή εξηγεί και την απόφαση της κυβέρνησης να μην αρκεστεί στο μίζερο ευρωπαϊκό μοντέλο ένταξης των μεταναστών και των προσφύγων. Και Εθνική Στρατηγική εκπόνησε λοιπόν το αρμόδιο υπουργείο και Ελληνικό Μοντέλο Ενταξης. Μάλιστα, όπως διακηρύσσεται, «για την επιτυχή εφαρμογή» του δικού μας μοντέλου, «πρωταρχικό ρόλο παίζει η ευαισθητοποίηση, η κινητοποίηση και η συμμετοχή τής εκάστοτε τοπικής κοινωνίας και κοινότητας στη διαδικασία της ένταξης».
 
Λαμπρά. Στην Κόρινθο, η Πρωτοβουλία Κορινθίας «Αλληλεγγύη για τους πρόσφυγες», καθώς και το Καλογεροπούλειο Ιδρυμα Τεχνών και Πολιτισμού με την πλούσια δράση, συμπαραστέκονται στον Μπαντού, ένα παλικάρι από το Κονγκό, που κινδυνεύει να απελαθεί. Και ικετεύουν την πολιτεία να του χορηγήσει άσυλο. Εσκεμμένη εδώ η χρήση του ρήματος «ικετεύω»: εις μνήμην του Ικεσίου Διός. Τον ξέρουν στις υπηρεσίες του υπουργείου Μετανάστευσης. Συνοδεύει καθημερινά δεκάδες ικέτες.
 
Ο Μπαντού έφθασε στην Ελλάδα ανήλικος, αρχές του 2019, περνώντας από την Τουρκία στη Σάμο. Τα παπούτσια του δεν είχε καταφέρει να τα σώσει. Την τρομπέτα του όμως, το μόνο της ζωής του αποκούμπι, κατόρθωσε να τη φέρει από το Κονγκό έως εδώ. Αυτή ήταν το χερσαίο σωσίβιό του στην οδύσσειά του σε τρεις ηπείρους αλλά και στη «δομή» της Κορίνθου. «Η αγάπη του για τη μουσική», λέει στην έκκλησή της η Πρωτοβουλία, «τον οδήγησε στο Καλογεροπούλειο Ιδρυμα, όπου παιδιά από τη δομή προσφύγων έχουν τη δυνατότητα να ασχοληθούν με τη μουσική σε συνεργασία με το Εl sistema Greece. Εκεί παίρνει μαθήματα τρομπέτας και είναι βασικό μέλος της ορχήστρας του από την αρχή, όπως επίσης είναι βασικό μέλος και στην ορχήστρα του Εl sistema στην Κυψέλη».
 
Μετρούν αυτά; Βαραίνει στην ψυχρή κρατική ζυγαριά το γεγονός ότι ο Μπαντού «έχει αναπτύξει ισχυρούς δεσμούς με τον τόπο που μένει και έχει ενταχθεί σε μεγάλο βαθμό στην τοπική, και όχι μόνο, κοινωνία»; Βαραίνει μια τρομπέτα; Δηλαδή μια ολόκληρη ζωή;

Παντελής Μπουκάλας