Αναδημοσιεύσεις

16
12

Επισημάνσεις

Σε συσπείρωση γύρω από τον Κυριάκο Μητσοτάκη κάλεσε η “Ελεύθερη Ώρα”. Διευρύνεται το μέτωπο του δημοκρατικού φιλελευθερισμού. Πρέπει να πήραν σχετική προφητεία από τον γέροντα Παΐσιο. Ή να άλλαξε το φάρμακο με το οποίο μας ψεκάζουν. Εντάξει, είναι εβραίος ο Μητσοτάκης, αλλά μπροστά στην ανάγκη να ηττηθεί ο αντίχριστος Τζόρτζ Σόρος και να πάρει ο Πούτιν την Κωνσταντινούπολη, επιτρέπεται ένας τακτικός ελιγμός. Κρίμα που έχει πεθάνει και ο Παττακός και δεν μπορεί να ρίξει το πολιτικό του βάρος για την ενότητα της παράταξης. Έχουν πεθάνει και ο Λαδάς με τον Ντερτιλή, τι να κάνει ένας Βορίδης μόνος του. Προτάσεις στη Ν.Δ. για συνεργασία κατέθεσε και ο φύρερ μιλώντας σε διαδικτυακό κανάλι της κάτω Νυρεμβέργης. Αλλά ζητάει να του δώσουνε την Τσεχοσλοβακία. Τις προτάσεις μελετά ο Θεοδωρικάκος με τον Τσάμπερλεϊν, τον Νταλαντιέ και τον Φον Πάπεν. Από την πλευρά του, το “Μακελειό” έχει αναλάβει το άνοιγμα στον μεσαίο χώρο καλώντας σε συσπείρωση υπό τον Βαγγέλη Μαρινάκη.
16
12

Πυγμαίος πατριωτισμός

Το μόνο που ενδιαφέρει τον Κυριάκο Μητσοτάκη είναι η νομή της εξουσίας, ώστε να αποκατασταθεί η «φυσική» τάξη των πραγμάτων, η «φυσική» κατάσταση ενός κόσμου των «επάνω», ενός κόσμου πάσης φύσεως «εργοδοτών» σε οικονομικό, πολιτικό και αισθητικό επίπεδο.
16
12

Επτά άμεσες διορθωτικές κινήσεις

Η τοποθέτηση του πρωθυπουργού και προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα ότι στις επερχόμενες εκλογικές αναμετρήσεις μπορούμε να κερδίσουμε και να πετύχουμε τη μεγάλη ανατροπή με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο. Το κλίμα αλλάζει και ο δικός μας κόσμος, χάρη στις προσπάθειές μας αλλά και με αυθόρμητο τρόπο, αφυπνίζεται. (...) Υπάρχει πολύς δρόμος ακόμη, ο αντίπαλος είναι ισχυρός και δίπλα στην πολιτική αντιπαράθεση έχει προστεθεί ο παράγοντας της κοινωνικής καθήλωσης, που εκφράζεται με την αδιαφορία, με τη βουβή αίσθηση ότι είναι μάταιη η συμμετοχή στα κοινά. Αυτό που διατυπώνεται με τον δηλητηριώδη αφορισμό «όλοι ίδιοι είναι». Πρέπει με όλες μας τις δυνάμεις, με τις επιλογές μας, κυρίως, όμως, με το παράδειγμά μας, το ύφος και το ήθος της διακυβέρνησης, να αντιπαλέψουμε αυτό τον παράγοντα.
16
12

Οταν οι νεκροί μάς δείχνουν το θηρίο

Γιατί, για παράδειγμα, είχε τόση σημασία το εάν ο βάρβαρα και ξεδιάντροπα δολοφονημένος άνθρωπος, ο Ζακ, έκανε χρήση ναρκωτικών; Γιατί; Αλλάζει κάτι στο πώς βλέπουμε τις κλοτσιές των δύο ανδρών ιδιοκτητών; Τι είναι αυτό που αλλάζει; Ποιο στοιχείο ακριβώς; Αλλάζει κάτι στο πώς ερμηνεύουμε τις κλοτσιές και την καθήλωση στην οποία τον υποβάλλουν οι αστυνομικοί λίγα λεπτά αργότερα; Εάν ναι, εάν θα τα βλέπαμε αλλιώς, τι δηλώνει μια τέτοια διαφορά; Ή, αφήνοντας στην άκρη τα ναρκωτικά, γιατί τόσοι πολλοί άνθρωποι θεωρούν ότι εάν ο Ζακ μπήκε πράγματι στο μαγαζί για να κλέψει, τα γεγονότα που ακολούθησαν με κάποιον τρόπο γίνονται κατανοητά, έως και “σωστά”;
15
12

Άγγελος Τσέκερης: Η Ν.Δ. έχει εξαντλήσει την συσπείρωση της και «χαϊδεύει» την ακροδεξιά (Video)

Η Ν.Δ. δεν είναι απλά συνένοχη μιας τακτικής, που ούτως ή άλλως, την ξέραμε στην Ελλάδα, ότι οι ακροδεξιοί είναι επιθετικοί επιπλέον έχει σοβαρό πολιτικό λόγο να προσπαθεί να προσαιτεριστεί αυτό τον χώρο.
15
12

Οι μύθοι που λέει η φασιστική Ευρώπη στον εαυτό της

Οι φασίστες έχουν εμμονή με την ιστορία. Η ιδεολογία τους είναι περισσότερο ένα παραμύθι για την ταυτότητα και το παρελθόν, παρά μια οικονομική θεωρία ή μια θεωρία για το μέλλον. Αποτελείται από μισές αλήθειες για μεγαλειώδεις νίκες και βάναυσες αδικίες, περιστρέφεται γύρω από εθνικούς μύθους περί υπεροχής και αγώνα και χρησιμοποιείται σαν επίδεσμος για πληγωμένους εγωισμούς σε δύσκολες εποχές. Ο φασισμός είναι μια ιστορία που μαθαίνεται στην παιδική ηλικία και ο αγώνας ενάντια στο φασισμό είναι μια μάχη αλήθειας για το παρελθόν.
15
12

«Roma» του Alfonso Cuarón

Η αυτοβιογραφία του Cuarón αποτελεί μια σύγχρονη πολιτική τοποθέτηση. Τοποθέτηση σπάνια. Αργόσυρτη και συστηματική. Δίχως σαφείς αντιθέσεις και απλοποιήσεις. Μια τοποθέτηση που συνοψίζεται στην αφίσα της ταινίας και σε μια από τις πιο υπέροχες σκηνές της: Χέρια που αγκαλιάζουν την Κλεό στην παραλία που ενώ πάλι έκανε το καθήκον της –να διαφυλάξει τα παιδιά- σπαράζει από πόνο και ενοχή που δεν δικαιούται στο σύστημα αυτό να έχει μήτε μια στιγμή ευτυχίας. Η προστασία των παιδιών προς την Κλεό είναι μια αναγνώριση του ρόλου της, μια στιγμή ανταπόδοσης και μια απόδοση ευθύνης προς το κοινό: να αναγνωρίζουμε τι είναι αυτό που πραγματικά στηρίζει την ζωή. Η αγκαλιά των παιδιών στην Κλεό είναι μια πράξη ενάντια στην ηθική, σωματική και ιδεολογική κακοποίηση της γυναίκας.
14
12

Παραπομπή Γρηγοράκου για αντικοινοβουλευτική συμπεριφορά ζητεί η Αννέτα Καββαδία μετά τη σεξιστική επίθεση

Υπάρχει, που λέτε, ο άντρας ο βαρύς, ο σέρτικος. Αυτός που θα υψώσει τη φωνή, θα πάρει το ύφος το βαρύ κι ασήκωτο και επιδεικνύοντας το ήθος του, θα πετάξει ένα «σκάσε ρε τσόκαρο» σε γυναίκα συνάδελφό του. Να, όπως έκανε ο Λεωνίδας Γρηγοράκος – ο βουλευτής της ΔΗΣΥ - σε εμένα, μέσα στην αίθουσα της Ολομέλειας του Κοινοβουλίου. Και αφού, εντελώς υποκριτικά, δήλωσε πως ανακαλεί, συνέχισε την ίδια αγοραία συμπεριφορά δίνοντας μάλιστα ανύπαρκτους διαλόγους ως διαρροές σε δημοσιογράφους. Βλέπετε, ο σεξιστικός λόγος, η λεκτική βία εναντίον γυναικών δεν κάνει διακρίσεις. Συναντάται παντού. Το μοντέλο του άντρα-μάτσο, του άντρα που δεν σηκώνει μύγα στο σπαθί του, του άντρα που τραμπουκίζει γιατί απλώς έτσι «γουστάρει», συνεχίζει δυστυχώς να ευδοκιμεί. Είναι στο χέρι μας να το σταματήσουμε. Αντιδρούμε, δεν σιωπούμε! ΥΓ. Όσο για εκείνους τους δημοσιογράφους που δεν μπήκαν, καν, στον κόπο να διασταυρώσουν το τι συνέβη, που δεν θέλησαν να ακούσουν και τη δική μου εκδοχή παρά έβγαλαν «πιασάρικους» τίτλους βασιζόμενοι σε συγκεκριμένη διαρροή, δεν εκπλήσσομαι. Έχουν εδώ και χρόνια δώσει δείγματα γραφής, αποδεικνύοντας το πώς εννοούν τη σχέση τους με τη δημοσιογραφία…
13
12

«Διόνυσος» στου Φιλοπάππου: Θα απαλειφθεί οποιαδήποτε αναγνώριση κυριότητας του ΕΟΤ

Στις 7-12-2018 πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου με πρωτοβουλία του Υπουργού Επικρατείας Χριστόφορου Βερναρδάκη, ευρεία σύσκεψη με αντικείμενο τα προβλήματα της περιοχής Φιλοπάππου και συγκεκριμένα το καθεστώς του οικοπέδου όπου εκτείνονται οι εγκαταστάσεις του εστιατορίου «ΔΙΟΝΥΣΟΣ».
13
12

Κύρκος Δοξιάδης: Ο καθωσπρέπει εθνικισμός

Πρόκειται για έναν εθνικισμό που έχει οριστικά πάρει διαζύγιο από τον «δημοκρατικό πατριωτισμό», από τη δημοκρατία εν γένει, από τον Διαφωτισμό σε οποιαδήποτε από τις παρακαταθήκες του. Ο δρόμος για τον εθνικοσοσιαλισμό είναι ορθάνοιχτος. Και τούτο ισχύει τόσο για τα συλλαλητήρια όσο και για τις μαθητικές καταλήψεις. Αυτό (παριστάνουν ότι) δεν καταλαβαίνουν όσοι θέτουν την (επιφανειακά) αφελέστατη ερώτηση: «Μα είναι δυνατόν να υπονοείτε ότι οι μετέχοντες σε συλλαλητήρια και οι μαθητές που διαμαρτύρονται με καταλήψεις είναι ακροδεξιοί;» Η προφανής απάντηση είναι: «Κι αν δεν είναι ήδη, τρέχουν ολοταχώς προς τα εκεί». Η άρχουσα τάξη τα γνωρίζει όλα αυτά, αλλά διακατέχεται από έναν απύθμενο κυνισμό, που οφείλεται κυρίως στο ότι ποτέ της δεν κατάφερε να αποκτήσει την περιπόθητη ηγεμονία που θα εξασφάλιζε την κυριαρχία της. (...) Οι ηγέτιδες κοινωνικές και πολιτικές δυνάμεις, απέναντι στις κυριαρχούμενες τάξεις, οφείλουν να προσφέρουν (και υλικές δυνατότητες για αξιοπρεπή διαβίωση), να δείχνουν (κατά τρόπο πειστικό) ότι συμπάσχουν, να ελέγχουν και να καθοδηγούν (και όχι μόνο να καταστέλλουν). Αν κάτι χαρακτηρίζει διεθνώς την άρχουσα τάξη στην παρούσα φάση του νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού είναι ότι τούτη την αρχαία συνταγή την έχει γραμμένη στα αρχαιότερα των υποδημάτων της. Οφείλουμε να είμαστε υπερήφανοι για τη δική μας άρχουσα τάξη. Σε ανύποπτο χρόνο, ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, πριν καλά καλά επικρατήσει πλήρως ο νεοφιλελευθερισμός, με τον «καθωσπρέπει εθνικισμό» της αποκλειστικής ελληνικότητας της Μακεδονίας, επινόησε μια εύκολη λύση στο δύσκολο πρόβλημα της ηγεμονίας. Κι ας πρόκειται για λύση που πιθανότατα οδηγεί στην εύκολη «ηγεμονία» του φασισμού.