Macro

Γιώργος Κυρίτσης: Επιχείρημα που κερδίζει δεν αλλάζει

Είχαμε προχθές φωτιά σε ένα φορτηγό μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου. Ο δρόμος έκλεισε και χιλιάδες αυτοκίνητα ακινητοποιήθηκαν και εγκλωβίστηκαν επί ώρες.
 
Δεν πρόκειται για έναν οποιονδήποτε δρόμο, αφού η Εθνική Οδός αποτελεί την έξοδο της Αθήνας προς Νότον και τη μία από τις μόλις δύο εξόδους της πρωτεύουσας των 4 εκατομμυρίων κατοίκων. Κατά μήκος της βρίσκεται δε εγκαταστημένη η μισή βαριά βιομηχανική υποδομή της χώρας, συμπεριλαμβανομένων και των διυλυστηρίων, καθώς και μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές βάσεις της Πολεμικής Αεροπορίας. Και φυσικά διακινείται μέσω της Αθηνών-Κορίνθου πολύ μεγάλο μέρος των εσωτερικών και διεθνών εμπορευματικών μεταφορών.
 
Συνεπώς, ενώ κανείς σώφρων άνθρωπος δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο ατυχήματος, και μάλιστα σοβαρού, επικίνδυνου, όπως το προχθεσινό, δεν μπορεί επίσης παρά να κοιτάζει με απορία την έλλειψη σχεδίου ή την αδυναμία των αρμόδιων να εκτελέσουν σχέδιο ταχείας απελευθέρωσης του δρόμου από αυτοκίνητα. Χιλιάδες αγανακτισμένοι οδηγοί περιέγραφαν ότι παρέμειναν ακινητοποιημένοι για πέντε και έξι ώρες σε συνθήκες καύσωνα, συχνά χωρίς νερό και με την αγωνία αν η βενζίνη θα φτάσει για να κρατάει σε λειτουργία τον κλιματισμό, κάποιοι με μικρά παιδιά, κάποιοι με προβλήματα υγείας.
 
Και δεν είναι μόνο η ταλαιπωρία. Είναι ακόμα περισσότερο τα ζητήματα ασφάλειας. Δεν γίνεται σε έναν τέτοιο δρόμο να μην υπάρχει τρόπος απεγκλωβισμού και δεν γίνεται να είναι απούσα επί ώρες η Τροχαία.
 
Η κυβέρνηση τηρεί αιδήμονα σιγή, το υπουργείο Μεταφορών πέρα βρέχει, το υπουργείο ΠΡΟ.ΠΟ. καμία σχέση -ως γνωστόν, ο κύριος Οικονόμου απλώς παραβρίσκεται, το έχει εξηγήσει ο άνθρωποςοπότε έβγαλαν μπροστά αστυνομία, Πυροσβεστική και τα παπαγαλάκια. Την αστυνομία και την Πυροσβεστική για να εξηγήσουν τους κινδύνους από την ανάφλεξη του βυτιοφόρου και την περιπλοκότητα του χειρισμού της κατάσβεσης και της άντλησης του καυσίμου. Και τα παπαγαλάκια για να δώσουν έμφαση σ’ αυτό το σκέλος, παρακάμπτοντας την αδυναμία απεγκλωβισμού των χιλιάδων αυτοκινήτων περίπου ως ασήμαντη λεπτομέρεια. «Εδώ θα μπορούσαμε να έχουμε θρηνήσει θύματα και ασχολείστε με ένα μποτιλιάρισμα» λένε, αξιοποιώντας το πάγιο πλέον απαλλακτικό επιχείρημα της κυβέρνησης μπροστά σε όλες τις καταστροφές, ότι δηλαδή δεν υπήρξαν νεκροί.
 
«Επιχείρημα που κερδίζει δεν το αλλάζεις» θα μπορούσε κανείς να παραφράσει τον γνωστό ποδοσφαιρικό αφορισμό. Συνεπώς, αυτό που μας λέει η κυβέρνηση είναι κάθε βράδυ να κάνουμε τον σταυρό μας και να λέμε «πάλι καλά, επιζήσαμε και σήμερα». Ελλάδα 4.0.

Γιώργος Κυρίτσης