Macro

Βασίλης Ρόγγας: ‘Ο, τι κακό γίνεται φταίει η διοίκηση ή οι υπουργοί, ό, τι καλό γίνεται συμβαίνει «με εντολή Μητσοτάκη»

1. Η Αττική Οδός έπειτα από συνεννόηση με τον πρωθυπουργό (τι ειρωνεία ε, να θέλει να βγάλει από την επικοινωνιακή μύγα, πολιτικό ξύγκι) θα δώσει 2000 χιλιάρικα σε κάθε αμάξι που εγκλωβίστηκε.
Α. Δικηγόροι επισημαίνουν πως μαζικές αγωγές θα μπορούσαν να αποδώσουν πολλά περισσότερα χρήματα στους πολίτες που εγκλωβίστηκαν.
Β. Η εταιρεία που διαχειρίζεται την Αττική Οδό μπορεί πράγματι να δώσει τα χρήματα αλλά έπειτα να τα διεκδικήσει δικαστικά από το κράτος γιατί από ότι φαίνεται δεν προβλέπεται κανένα διχίλιαρο από τη σύμβαση παραχώρησης.
Γ. Ο Πρωθυπουργός ΔΕΝ είναι αρμόδιος να ντιλάρει αποζημιώσεις με ιδιώτες, δεν είναι μανατζαρέος στη νομική υπηρεσία πολυεθνικής αλλά ενσώματος θεσμός που οφείλει να είναι τύπος και υπογραμμός.
Δ. Η σύμβαση με την Αττική Οδό είναι ακόμα μια αμαρτωλή ιστορία διαπλοκής. Η προηγούμενη κυβέρνηση κίνησε τις διαδικασίες για τον έλεγχό της. Η τωρινή κυβέρνηση αυτό το σταμάτησε. Αυτά καταγγέλλει ο αρμόδιος τομεάρχης της αξιωματικής αντιπολίτευσης και πρέπει να ελεγχθούν.
Ε. Την ευθύνη απεγκλωβισμού των ανθρώπων από την Αττική Οδό την έχει και πρέπει να την έχει το κράτος. Χιλιάδες άνθρωποι έμειναν παγωμένοι, εγκλωβισμένοι μέχρι να τους φτάσει ο στρατός ή να σωθούν μόνοι τους.
ΣΤ. Οι παραιτήσεις των Υπουργών Μεταφορών & Υποδομών, Προστασίας του Πολίτη και Πολιτικής Προστασίας είναι απαραίτητο να είναι στη διάθεση του πρωθυπουργού με δημόσια δήλωσή τους για την έστω και ελάχιστη αποκατάσταση του περί δικαίου αισθήματος.
2. Οι πολίτες εγκλωβίστηκαν και στους δημόσιους δρόμους παντού στην Αθήνα, ιδιαιτέρως στο βόρειο κομμάτι, κάποιοι για πάνω από 5-6 ώρες. Χρειάζεται οπωσδήποτε να αποζημιωθούν κι αν όχι πρέπει οπωσδήποτε να το διεκδικήσουν. Δε μπορούν να υπάρχουν δυο μέτρα και δυο σταθμά.
3. Ο Πολάκης καταγγέλλει πως στο νοσοκομείο Σωτηρία δε λειτουργεί σχεδόν τίποτα: ασθενείς παγώνουν, οξυγόγο για κόβιντ δεν υπάρχει, δε μπορούν να γίνουν εξετάσεις μεταξύ των κτηρίων λόγω χιονιού, οι εργαζόμενοι έχουν κάνει τριπλοβάρδιες. Αν αποδεχτούν βάσιμα αυτά υπάρχουν πέρα από τις πολιτικές και ποινικές ευθύνες της Διοίκησης του Νοσοκομείου. Κλιμάκιο του συριζα προφανώς πρέπει να πάει να δει τι συμβαίνει.
4. Το ρεύμα δεν έχει έρθει σε πολλές περιοχές της Αθήνας. Τα προφανή προβλήματα που δημιουργεί κάτι τέτοιο έχουν υπεύθυνους τα δεκάδες golden boys που προσέλαβε η παρούσα κυβέρνηση για να βολέψει κόσμο. Οι παραιτήσεις τους επίσης πρέπει να βρίσκονται πάνω στο τραπέζι.
5. Επί της ουσίας κανένας τομέας του επιτελικού κράτους δε λειτούργησε και όχι μόνο λόγω της αχρηστίας των αρίστων αλλά επειδή είναι στρατηγικός προσανατολισμός αυτής της κυβέρνησης κι όχι μόνο αυτής. Η παραχώρηση αρμοδιοτήτων κοινής ωφέλειας σε ιδιώτες από το κράτος κατά το πλείστον με τα χρήματα των φορολογούμενων με προσπορισμός αθέμιτου οφέλους από συνασπισμένους ιδιώτες είναι ο λόγος. Αυτοί, οι «εθνικοί πρωταθλητές», όπως είναι γνωστοί στη βιβλιογραφία κατά την στρατηγική αυτή, είναι ο τρόπος να έχουμε εταιρείες που μπορούν να είναι μέσης οικονομικής εμβέλειας κι άρα ανταγωνιστικές με τις αντίστοιχες του εξωτερικού. Το φαλημέντο αυτής της υπόθεσης εργασίας το λουζόμαστε. Οι κατασκευαστικές επιλέχθηκαν γι’ αυτό το ρόλο από την περίοδο του εκσυγχρονισμού του Σημίτη.
6. Ο εξαφανισμένος εδώ και δυο 24ώρα Πρωθυπουργός επενδύει τα πάντα στην επικοινωνία: ό, τι κακό γίνεται φταίει η διοίκηση ή οι υπουργοί, ό, τι καλό γίνεται συμβαίνει «με εντολή Μητσοτάκη». Αυτή την αγυρτεία η κοινωνία και την καταλαβαίνει και την νευριάζει. Η κυβέρνηση χάνει μέσα σε λίγο χρόνο ό, τι προσπαθεί να μαζέψει από τις απώλειες που διαρκώς έχει στα ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία των δημοσκοπήσεων. Ο δε περιφερειάρχης της περισσότερο κακό κάνει με το να υπάρχει κι ίσως αυτός θα έπρεπε να είναι ο εξαφανισμένος κι όχι ο Μητσοτάκης.
7. Χρειάζεται να είναι πάνδημο, κινηματικό αίτημα η επανακρατικοποίηση κρίσιμων και ζωτικών τομέων της οικονομίας. Οι εθνικοί δρόμοι, η ΔΕΗ, τα δίκτυα, η Υγεία κ.ο.κ. όταν τους δίνονται οι πόροι διασφαλίζουν την κοινή ωφέλεια διαμορφώνουν συνθήκες ποιοτικών υπηρεσιών για όλους και χωρίς μεγάλο κόστος. Η ΕΥΔΑΠ που δεν έχει ιδιωτικοποιηθεί πιστοποιεί του λόγου το αληθές: είναι ο μόνος λογαριασμός που δεν ενδιαφέρει κανέναν να ανοίξει αμέσως μόλις τον δει γιατί είναι βέβαιο πως το κόστος θα είναι πολύ μικρό.
8. Υπάρχει ένα μομέντουμ για τη σύνολη αντιπολίτευση που πρέπει να το εκμεταλλευτεί. Προτάσεις νόμου, διαδηλώσεις, νομική συμπαράσταση σε εγκλωβισμένους είναι τρόποι ανάμεσα σε πολλούς άλλους. Τα παράθυρα αυτού του είδους δε μένουν για πάντα ανοιχτά και το timing δεν περιμένει πότε θα είναι έτοιμη η αντιπολίτευση να πει και να κάνει όσα πρέπει. Είναι εκεί για μια στιγμή και έπειτα χάνεται γιατί ο σωστό χρόνος με την επινόηση του κατάλληλου πολιτικού λόγου πρέπει να συγχρονίζονται όπως το γκάζι με το συμπλέχτη.
Αλλιώς ή σβήνει ή κλωτσάει.

Βασίλης Ρόγγας

Ανάρτησή του στο Facebook