Ο ΣΥΡΙΖΑ λέει λοιπόν ότι παρέδωσε το 72% του έργου για τη φωτοσήμανση. Όχι, απαντά η Ν.Δ., το 18% παρέδωσε.
Και καταθέτει πρωτόκολλα που δείχνουν ότι, από τους 52 σταθμούς που προέβλεπε η σύμβαση του 2014, παραδόθηκαν από τον ΣΥΡΙΖΑ οι 19. Δηλαδή το 36%.
Και επειδή οι 9 χρειάστηκε να ξηλωθούν και να ξαναγίνουν από την αρχή, το πραγματικό ποσοστό του έργου που παρέδωσε ολοκληρωμένο είναι 18%. Αυτά λέει ο Γεραπετρίτης.
Προσέξετε λοιπόν τώρα. Ένας σταθμός παραδίδεται όταν έχουν τοποθετηθεί όλα όσα προβλέπει η σύμβαση. Ακόμα και τα χαλάκια της εξώπορτας.
Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι ένα έργο έχει 10 σταθμούς. Τους οποίους μία κυβέρνηση Α έχει ολοκληρώσει, με εξαίρεση τα χαλάκια της εξώπορτας.
Η κυβέρνηση Α τους παραδίδει στην κυβέρνηση Β. Η οποία τοποθετεί χαλάκια στις εξώπορτες και τους παραλαμβάνει.
Τι ποσοστό του έργου παρέδωσε η κυβέρνηση Α στην κυβέρνηση Β; 0%. Τι ποσοστό του έργου ολοκλήρωσε η κυβέρνηση Β τοποθετώντας χαλάκια; 100%. Έτσι τα μετράει ο Γεραπετρίτης.
Γι’ αυτό και, απέναντι στην «απλή μέθοδο των τριών» του Γεραπετρίτη, ο ΣΥΡΙΖΑ καταθέτει έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ του 2018 που λέει ότι είχε γίνει το 68% του έργου.
Υποθέτουμε πως η κυβέρνηση πρέπει να φέρει έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ του 2019 που να λέει ότι είχε γίνει το 18% του έργου. Αλλιώς παίζει θέατρο.
Αλλά αυτό είναι το λιγότερο.
Γιατί αυτά τα έργα δεν περιλαμβάνουν μόνο σταθμούς. Περιλαμβάνουν επίσης χιλιόμετρα καλωδιώσεων, αυτοματισμούς, έργα εγκιβωτισμού, ερμάρια, πίνακες και έναν σωρό διαόλους κατά μήκος χιλιομέτρων σιδηροδρομικής διαδρομής.
Και για να μην μιλάμε στον αέρα: Η συγκεκριμένη εργολαβία είναι ύψους 41 εκατ. Από αυτά, οι σταθμοί είναι τα 1,3 εκατ.
Δηλαδή το 3,17% του συνολικού έργου.
Κι αν από αυτό το 3,17% ο ΣΥΡΙΖΑ είχε παραδώσει το 18%, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση, τότε από τη συνολική σύμβαση των 41 εκατομμυρίων έχει υλοποιήσει έργο αξίας 234.000 ευρώ.
Αλλά δεν το τραβάνε μέχρι εκεί για να μην φανεί πλήρως η γελοιότητα.
Πάμε τώρα στο πιο χοντρό. Λέει ο Γεραπετρίτης ότι 9 σταθμούς τους ξαναφτιάξαμε από την αρχή. Αυτό λοιπόν είναι το εξής.
Αρχικά οι εργολάβοι ήταν δύο: η Alstom και η ΤΟΜΗ.
Οταν οι δύο εταιρείες τα έσπασαν, η Alstom δήλωσε ότι δεν πιστοποιεί έργο της ΤΟΜΗ το οποίο δεν έχει δικά της υλικά. Πράγμα που είναι αντίθετο με τη σύμβαση.
Με το έτσι θέλω, λοιπόν, και με την ανοχή της κυβέρνησης Μητσοτάκη, η Alstom ξήλωσε 9 έτοιμους σταθμούς και τους ξαναέφτιαξε με δικά της υλικά.
Χωρίς να της επιβληθεί πρόστιμο.
Τον τύπο της ΕΡΓΟΣΕ που ήταν υπεύθυνος της εκτέλεσης του έργου και παραιτήθηκε τον Απρίλιο του 2022 τον θυμάστε;
Η επιστολή του διαδόθηκε την ημέρα του ατυχήματος. Και εκεί μέσα, μεταξύ άλλων, λέει:
«Παραιτούμαι επειδή διαφωνώ με τη μη τήρηση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης 717 με την αναίτια αποξήλωση των εν λειτουργία (χρηματοδοτούμενων με ευρωπαϊκά κονδύλια) υφιστάμενων συστημάτων αλληλεξάρτησης…
…στους σιδηροδρομικούς σταθμούς Τανάγρα, Ελεώνα, Θήβα, Σφίγγα, Αλίαρτος, Αλκομενές, Λειβαδιά, Δαύλεια…
…και την αντικατάστασή τους με ένα σύστημα αλληλεξάρτησης, διότι επιφέρουν τεράστιες καθυστερήσεις…»
Αυτό χρεώνει στον ΣΥΡΙΖΑ ο Γεραπετρίτης ως έργο που παραδόθηκε και χρειάστηκε να ξαναγίνει από την αρχή: την «αναίτια αποξήλωση» και τις «τεράστιες καθυστερήσεις» του 2022.
Καταλάβατε; Καταλάβατε.