Ο Οικονόμου βγήκε προχθές στον ΣΚΑΪ για να πει ότι η απερίγραπτη εικόνα χάους που επικρατούσε στους σιδηρόδρομους (και για την οποία φταίνε οι διαχρονικές παθογένειες, δηλαδή οι προηγούμενοι) δεν είχε μεταφερθεί στον πρωθυπουργό.
Δηλαδή ο πρωθυπουργός δεν ήξερε. Μάλιστα.
Ναι, παιδιά, είναι όμως η πολλοστή φορά που ο πρωθυπουργός δεν ήξερε.
Δεν ήξερε για την παρακολούθηση του Ανδρουλάκη, δεν ήξερε για τη θνητότητα εκτός ΜΕΘ… Πολλά μαζεύονται.
Η πρώτη παρατήρηση είναι ότι όλο αυτό δεν είναι καθόλου κολακευτικό για το επιτελικό κράτος.
Αφού όλα εξαρτώνται από το αν τα ξέρει ο Μητσοτάκης, γιατί δεν του τα λέτε;
Η δεύτερη παρατήρηση είναι ότι αυτά περί κατάστασης χάους είναι σε άλλη γραμμή από αυτά που είπε στη Βουλή ο Γεραπετρίτης.
Ο οποίος είπε ότι γενικώς τα πράγματα ήταν μια χαρά και η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε και όλα τα αναγκαία συστήματα υπήρχαν.
Και μόνο η καφρίλα του σταθμάρχη φταίει.
Που κι αυτό έχει προβλήματα. Γιατί, για να τον πάρουν αυτόν σταθμάρχη, άλλαξαν τα όρια ηλικίας και τον μετακίνησαν από την Καλαμπάκα στη Λάρισα σε έναν μήνα μέσα.
Αλλά αυτό με κάποιον τρόπο μένει εκτός συζήτησης. Αυτό που είπε ο Γεραπετρίτης ήταν ότι η κατάσταση στα τρένα δεν είναι τόσο χάλια όσο λένε.
Αρα ποιο είναι το τραγικό πράγμα που δεν είχε μεταφερθεί στον πρωθυπουργό;
Για εγκαίνια συστήματος τηλεδιοίκησης πήγαινε εκείνη την ημέρα ο πρωθυπουργός. Σε τόσο βαθιά άγνοια τον είχαν;
Φυσικά και όχι. Απλώς, μέχρι να τύχει η στραβή στη βάρδιά τους, δεν τους ενδιέφερε τίποτα. Ούτε τον πρωθυπουργό ούτε κανέναν άλλον.
Υπάρχουν κι άλλα που είπε ο Γεραπετρίτης στη Βουλή. Είπε ότι αυτός ο σταθμάρχης ήταν μόνος του στην υπηρεσία, ενώ θα έπρεπε να είναι δύο.
Και αμέσως μετά είπε ότι στον ΟΣΕ δεν υπάρχει προσωπικό. Άρα ποιος φταίει που δεν ήταν δύο;
Για μακρό διάστημα προσλήψεις έγιναν απειροελάχιστες, είπε.
Η παρούσα διακυβέρνηση προσπάθησε να θεραπεύσει την κατάσταση μέσω της διαδικασίας κινητικότητας, αλλά δεν υπήρξε ενδιαφέρον.
Και με μπλοκάκια. Αλλά και πάλι.
Κι έτσι μένεις με την εντύπωση πως κανείς δεν ήθελε να πάει να δουλέψει στον ΟΣΕ και προσπαθούσαν να τα «θεραπεύσουν» όπως-όπως.
Και στην ίδια πρόταση λέει ότι υπάρχει στο πρόγραμμα διαγωνισμός για 90 θέσεις, για τις οποίες έχουν υποβληθεί 10.500 αιτήσεις.
Αρα απλώς δεν έκαναν προσλήψεις.
Γιατί 1.500 ειδικούς φρουρούς, και 600 πανεπιστημιακούς αστυνομικούς, και 1.500 συνοριοφύλακες, και 1.500 οπλίτες πενταετούς υποχρέωσης ξέρανε να προσλάβουν. Σιδηροδρομικούς δεν ξέρανε.
Αλλά όταν το είπαν προχθές στον Γεραπετρίτη, παρεξηγήθηκε.
Και κάτι ακόμα. Είπε ο Γεραπετρίτης ότι ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε 18% του έργου της φωτοσήμανσης. Και η Ν.Δ. ολοκλήρωσε σε τριάμισι χρόνια άλλο ένα 52%.
Αλλά το 30% που απομένει θα το έχει τελειώσει μέχρι τον Σεπτέμβριο. Σοβαρά τώρα;
Και θεωρούν πως αυτά τα τριάμισι χρόνια δεν είναι υπόλογοι για καθυστερήσεις; Μόνοι τους τα λένε.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ισχυρίζεται βέβαια πως παρέδωσε 72% του έργου. Και φυσικά δεν έχει νόημα να τσακωνόμαστε αν είναι 72% ή 18%. Η διαφορά είναι τόσο τεράστια, που κάθε συζήτηση είναι στον αέρα.
Το ερώτημα είναι ένα: ο ΣΥΡΙΖΑ τους παρέδωσε το έργο με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης δεκατέσσερις μήνες. Δηλαδή μέχρι το τέλος του 2020. Το έκαναν;
Αν δεν το έκαναν, πρέπει να εξηγήσουν γιατί. Και περίμεναν να γίνει δυστύχημα για να θυμηθούν να το τρέξουν.
Ο Σχολαστικός