Macro

Νίκος Φίλης: «Μπράβο, κοσμογονία στα πανεπιστήμια!»

«Δεν άκουσα από την υπουργό Παιδείας λέξη για την αντιμετώπιση της πανδημίας στα σχολεία. Με βάση τα στοιχεία του ΕΟΔΥ, από 1η Νοεμβρίου μέχρι σήμερα έχουμε έξαρση της πανδημίας στο σχολικό περιβάλλον, με περίπου ογδόντα χιλιάδες κρούσματα. Το ότι δεν κλείνουν τα σχολεία έχει να κάνει με την ιδιόρρυθμη ρήτρα του «50% συν 1 μαθητής» που έχει τεθεί», τόνισε εισαγωγικά ο Ν. Φίλης και επισήμανε:

«Δεν λέω ότι πρέπει να κλείσουν τα σχολεία. Αλλά μπροστά μας έχουμε μια έξαρση της πανδημίας με την «Όμικρον». Πρέπει να ληφθούν μέτρα τώρα και όχι αφού εξελιχθεί η κατάσταση με τη νέα μετάλλαξη. Αντιθέτως η υπουργός επιμένει ότι καλώς έκανε συμπτύξεις τμημάτων, δηλαδή καλώς αύξησε τον αριθμό των παιδιών σε κάθε τμήμα!

Δεύτερον, δεν είπε τίποτα στην ομιλία της σχετικά με το θέμα της ιχνηλάτησης, το πώς δηλαδή μεταδίδεται η νόσος από το σχολείο στην κοινότητα και από την κοινότητα στο σχολείο. Πόσοι ηλικιωμένοι άνθρωποι κόλλησαν από τα παιδιά και πόσα παιδιά κόλλησαν από ηλικιωμένους ανθρώπους, πόσοι μπήκαν σε ΜΕΘ και πόσοι κατέληξαν από τη διαδικασία. Είναι κρίσιμα ερωτήματα αυτά υγειονομικής επιτήρησης, ζητήματα δημόσιας υγείας.

Σε τίποτα από όλα αυτά δεν έχουμε στοιχεία. Υπάρχει και συναρμόδιο υπουργείο, πρέπει να έχει στοιχεία αλλά δεν τα δίνει στη δημοσιότητα.

Έχουμε κατ’ επανάληψη ζητήσει να γίνει συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το θέμα της πανδημίας στα σχολεία, με την παρουσία ειδικών. Έχουμε προτάσεις για το υγειονομικό αλλά και για το εκπαιδευτικό μέρος.

Δεν μπορεί να εξοντώνονται τα παιδιά μέσα σε αυτή την πανδημία, να μετατρέπεται δηλαδή το σχολείο σε ένα εξεταστικό κέντρο, στην ουσία να διώχνονται παιδιά από τα σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί -το μαθαίνουμε καθημερινά- δίνουν μάχη να «ξαναμάθουν» τα παιδιά την ιδιότητα του μαθητή, να ξαναλειτουργήσει το σχολείο. Δεν μπορεί να αντιμετωπίζουμε τους εκπαιδευτικούς ως αντιπάλους, όπως κάνει το υπουργείο, δημιουργώντας μια αναστάτωση στην εκπαίδευση με μέτρα όπως η περιβόητη αξιολόγηση -που κρατάει τους εκπαιδευτικούς μακριά από τις τάξεις, να προσπαθούν να ανταποκριθούν σε μια γραφειοκρατική διαδικασία.

Άρα, ανακωχή σε αυτά τα μέτρα. Να συζητήσουμε την ιδιορρυθμία της πανδημίας στα σχολεία. Να γίνει κουβέντα με τους εμπειρογνώμονες.

Άκουσα και στοιχεία για «πολλά χρήματα» που έχουμε για την Παιδεία. Μα, κοροϊδευόμαστε; Τα χρήματα είναι περίπου όσα και πέρσι και οι ανάγκες πολύ μεγαλύτερες. Αυτό το οποίο βλέπουμε είναι μια μαγική εικόνα: «χρήματα», αλλά προβλήματα που δεν λύνονται με τα χρήματα. Στην πραγματικότητα, υπάρχει υποβάθμιση του σχολείου. Νομίζω ότι η συζήτηση για τα οικονομικά είναι κρίσιμη και δεν μπορεί να γίνεται με όρους δημοσίων σχέσεων και προπαγάνδας.

Τρίτο θέμα, η CISCO. Η Ανεξάρτητη Αρχή Προσωπικών Δεδομένων, συνταγματικά κατοχυρωμένη και διακομματικά διορισμένη από τη Βουλή, με Πρόεδρο τον πρώην Πρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας, τον κ. Μενουδάκο, αποφάσισε τελεσίδικα ότι η εφαρμογή της εταιρίας με την οποία το Υπουργείο υλοποίησε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είχε τρύπες εις βάρος των προσωπικών δεδομένων εκατομμυρίων παιδιών, γονιών και εκπαιδευτικών. Και κατηγορεί η Αρχή το Υπουργείο, το καταδικάζει στην ουσία, ότι δεν ακολούθησε τις οδηγίες που είχε δώσει εδώ κι έναν χρόνο. Συμπέρασμα: άφησε ανυπεράσπιστο το σύστημα και τα παιδιά μας το υπουργείο, απροστάτευτα από υποκλοπή τα προσωπικά τους δεδομένα.

Και τι έγινε στη συνέχεια; η κυρία υπουργός αντί να συμμορφωθεί, έβγαλε γλώσσα και είπε ότι υπάρχει και το δικαστήριο. Προσέξτε! Έβγαλε γλώσσα στην Ανεξάρτητη Αρχή Προσωπικών Δεδομένων. Αντί να συμφωνήσει και να πει ναι, θα λάβω μέτρα έστω καθυστερημένα, είπε «υπάρχουν και τα δικαστήρια». Θα προσφύγει δικαστικά εναντίον της Αρχής η κ. Κεραμέως ή θα συμμορφωθεί με την απόφασή της;

Τελευταίο θέμα. Ακούσαμε πολλά στοιχεία τα οποία αφορούν τα πανεπιστήμια. Μία μόνο υπενθύμιση. Από τον Αύγουστο του 2020 και τον Αύγουστο του 2021, που υπήρξαν εκατοντάδες συνταξιοδοτήσεις πανεπιστημιακών, δεν έγινε ούτε μία πρόσληψη. Ο νόμος της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ προέβλεπε «για κάθε αποχώρηση μια πρόσληψη». Κι όμως, επί δύο χρόνια καμία πρόσληψη, κανένας διορισμός. Έρχεται λοιπόν τώρα και λέει «400», όχι για να αντικαταστήσουν αυτούς που φύγανε, αλλά για να ξεκινήσει μια περίεργη διαδικασία με την οποία θα υποβαθμιστούν σχολές και πανεπιστήμια, με βάση τα κριτήρια που έχει καθιερώσει η Κυβέρνηση. Πρόκειται για παγίδευση των πανεπιστημίων. Από τη μια δεν τα χρηματοδοτεί, υποβαθμίζοντας κρίσιμες λειτουργίες τους που αφορούν πιστώσεις και υποδομές και από την άλλη, θα τα κρίνει «ανεπαρκή» για αυτόν ακριβώς τον λόγο, για να μην τους στείλει καθηγητές. Ενώ τεράστιο παραμένει και διαρκώς διογκώνεται το πρόβλημα με την έλλειψη διοικητικού προσωπικού.

Όσον αφορά τα 20 εκατομμύρια που είπε η υπουργός -είναι νέες ανακοινώσεις, αυτά αναλύονται σε 10 εκατομμύρια για λειτουργικά έξοδα και 10 εκατομμύρια… για να αγοράσουν μηχανήματα παρακολούθησης ασφάλειας στα πανεπιστήμια. Αυτά έχουν ανάγκη τα ελληνικά πανεπιστήμια;

Η Σύνοδος Πρυτάνεων, μαθαίνω, που συνεδριάζει τώρα στέλνει SOS για την οικονομική στενότητα, για την εκπτώχευση των πανεπιστημίων. Η κα Κεραμέως λέει «έχουμε λεφτά για να αγοράσετε κάμερες παρακολούθησης». Μπράβο, κοσμογονία στα πανεπιστήμια!

Πηγή: Left