Macro

Νίκος Φίλης: Επίκαιρη ερώτηση για κατάργηση καλλιτεχνικών και μη συμμόρφωση στην απόφαση ΣτΕ

Από τις πρώτες κινήσεις της ΝΔ στο χώρο της εκπαίδευσης ήταν να καταργήσει την καλλιτεχνική και την κοινωνική Παιδεία. Υπήρξε όμως μια εξέλιξη. Οι καθηγητές των εικαστικών μαθημάτων προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας σε βάρος του Υπουργείου και κέρδισαν την προσφυγή τους. Παρόλα αυτά, η κυβέρνηση δεν επανέφερε το μάθημα των Εικαστικών στην Α’ Λυκείου, όπως όφειλε. Αντίθετα, έβαλε εκ των υστέρων την κυβερνητική ηγεσία του ΙΕΠ να… ανακαλύψει αιτιολογία: πρέπει λέει να αναβαθμιστεί ο ψηφιακός γραμματισμός, να μάθουν περισσότερη Πληροφορική τα παιδιά! Θαρρείς και δεν μπορούν να γίνουν και τα δύο μαζί, θαρρείς και το ένα αποκλείει το άλλο. Έτσι κατανοούν ότι γίνεται ένα πρόγραμμα σπουδών για τους έφηβους. Με κόψε-ράψε και πέταμα γνωστικών αντικειμένων.
Οι τέχνες, όπως και η κοινωνική παιδεία, είναι δίοδος κοινωνικοποίησης των παιδιών. Τα βοηθά να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία για επίλυση προβλημάτων, να δημιουργήσουν μια αντίληψη ανεκτική στη διαφορετικότητα και την ελευθερία της έκφρασης, μια πρωτοποριακή αντίληψη για τη ζωή τους. Σε μια περίοδο κρίσης και απομόνωσης με την πανδημία, τα χρειάζονται αυτά πάνω απ’ όλα! Καταργήθηκαν όμως με βάναυσο τρόπο. Αφήνω κατά μέρος ότι έπαψε η διδασκαλία καλλιτεχνικών μαθημάτων, τα οποία εξετάζονται για την είσοδο σε πανεπιστημιακές σχολές. Με αποτέλεσμα να υποχρεώνονται οι γονείς να πληρώνουν φροντιστήρια!
Με αυτές τις επιλογές, ονομάζουν το σχολείο που προσπαθούν να φτιάξουν δήθεν «σχολείο της αριστείας». Δεν ξεγελούν κανέναν!

Σε επίκαιρη ερώτηση κάλεσα την υπουργό να εξηγήσει γιατί το υπουργείο δεν έχει συμμορφωθεί ακόμα στην απόφαση του ΣτΕ για επαναφορά του μαθήματος των Εικαστικών στην Α’ Λυκείου. Δεν πήρα απάντηση. Θα το επαναφέρει βέβαια, θέλουν δεν θέλουν, η επόμενη προοδευτική κυβέρνηση.