Macro

Γιώργος Κορφιάτης: Ωνάσεια σχολεία στα Πετράλωνα; Δεν θα πάρουμε!

Το τελευταίο διάστημα η κυβέρνηση προσπαθεί να επεκτείνει το δίκτυο των Ωνάσειων σχολείων, που ξεκίνησαν τη φετινή σχολική χρονιά. Πρόκειται για δημόσια γυμνάσια και λύκεια που η πολιτεία παραχωρεί στο Ίδρυμα Ωνάση, στο πλαίσια «δωρεάς», και λειτουργούν με όρους που έχει καθορίσει το Ίδρυμα. Πρόσφατα γίναμε μάρτυρες και στα Πετράλωνα αυτής της προσπάθειας.

Όταν ένα γυμνάσιο ή λύκειο μετατρέπεται σε Ωνάσειο, τότε παύουν να είναι τα σχολεία της γειτονιάς. Σε ένα Ωνάσειο εισάγονται μαθητές με εξετάσεις· ένα ποσοστό των θέσεων καλύπτεται από μαθητές της ευρύτερης περιοχής και ένα ποσοστό από παιδιά ανεξαρτήτως εντοπιότητας. Αυτό σημαίνει ότι απαιτείται εντατική προετοιμασία μέσω φροντιστηρίων, τα οποία δεν είναι ούτε αυτονόητα ούτε προσβάσιμα σε όλες τις οικογένειες. Τελικά όμως, λόγω του ανταγωνισμού, τα περισσότερα παιδιά της γειτονιάς δεν θα επιτύχουν στις εξετάσεις, με αποτέλεσμα να πάνε αναγκαστικά σε άλλα σχολεία της περιοχής, για τα οποία δεν προβλέπεται καμία ενίσχυση αλλά θα επιβαρυνθούν με μεγαλύτερο αριθμό μαθητών. Έτσι δημιουργούνται σχολεία δύο ταχυτήτων, αφού τα περισσότερα σχολεία μιας περιοχής θα υποβαθμίζονται, την ίδια ώρα που το Ίδρυμα Ωνάση και η κυβέρνηση θα επαίρονται ότι αναβάθμισαν ένα σχολείο!

Στις αρχές Νοεμβρίου ενημερωθήκαμε ότι το Ίδρυμα Ωνάση εξετάζει τη μετατροπή του 9ου Γυμνασίου και του 9ου Λυκείου Αθηνών, στα Πετράλωνα, σε Ωνάσεια. Αμέσως υπήρξε κινητοποίηση από όλη τη γειτονιά. Σύλλογοι Γονέων των δημοτικών σχολείων της περιοχής με μαζικές συνελεύσεις εκφράστηκαν αρνητικά. Οι γονείς δεν αποδέχονται να χάσουν τα παιδιά τους το αυτονόητο δικαίωμα να πάνε στο γυμνάσιο της γειτονιάς ούτε να μπουν σε μια διαδικασία φροντιστηρίων, εξετάσεων και ψυχολογικής πίεσης σε τόσο μικρή ηλικία. Ανάλογες αντιδράσεις υπήρξαν από συλλόγους διδασκόντων και μαθητές του 9ου Γυμνασίου και Λυκείου.

Οι αντιδράσεις κορυφώθηκαν με συγκέντρωση στην Πλατεία Μερκούρη την περασμένη Τρίτη. Αλλά από την προηγούμενη μέρα είχε διαρρεύσει η είδηση ότι τελικά το Ίδρυμα δεν κρίνει κατάλληλα τα δύο σχολεία. Η ιστορία όμως αυτή μας αφήνει παρακαταθήκη την αποφασιστικότητα της γειτονιάς για την υπεράσπιση της δημόσιας παιδείας.

Η ΕΠΟΧΗ