Ο Ελάδιο Μονρόι είναι συνταξιούχος ναυτικός. Ένα παραπάνω χαρτζιλίκι, ειδικά μέσα στην κρίση, ποτέ δεν κάνει κακό, και εδώ ο Μονρόι θα μπλέξει για μια ακόμη φορά σε μια έρευνα, σε μια δουλειά ερασιτέχνη ντετέκτιβ, που θα αποδειχθεί πάλι πολύ μεγαλύτερη απ’ όσο φαίνεται στην αρχή: τη στιγμή δηλαδή που ο Μονρόι ξυπνάει σε μια πολυτελή βίλα δαρμένος και πληγωμένος, και έχοντας τη βεβαιότητα ότι σε λίγο θα τον σκοτώσουν.
Ο συγγραφέας ακολουθεί κι εδώ κάποιους από τους κανόνες του hard-boiled για να αφηγηθεί μια ιστορία που θα χωθεί σε διάφορες σκοτεινές γωνιές της κοινωνίας. Άλλωστε τα βιβλία του Ραβέλο συχνά θίγουν κοινωνικοπολιτικά θέματα – π.χ. στο
«Μόνο τους πεθαμένους» σκάλιζε τον ρόλο των μεγάλων φαρμακευτικών στην Αφρική. Ταυτόχρονα σκιαγραφεί με τον τρόπο του τη ζωή και την κοινωνία των Καναρίων (άλλωστε, «τίποτα δεν διαρκεί τόσο πολύ όσο μια Κυριακή στη Λας Πάλμας της Γκραν Κανάρια»), αν και, όπως λέει ο συγγραφέας στο πρώτο βιβλίο της σειράς του Μονρόι, «δεν έχει σημασία το πού εκτυλίσσεται η ιστορία», αφού «κάθε πόλη είναι κατάλληλη για ένα αστυνομικό μυθιστόρημα».
Στο βιβλίο περιέχεται και το διήγημα «Ο νεκρός», πάντα με πρωταγωνιστή τον Ελάδιο Μονρόι.
Ο Αλέξις Ραβέλο γεννήθηκε στις Κανάριες Νήσους το 1971 και πέθανε το 2023. Από τη σειρά με πρωταγωνιστή τον Ελάδιο Μονρόι έχουν κυκλοφορήσει επίσης από τις εκδόσεις Τόπος τα «Τρεις κηδείες για τον Ελάδιο Μονρόι» (μτφ. Αγαθή Δημητρούκα) και «Μόνο τους πεθαμένους» (μτφ. Κρίτων Ηλιόπουλος), ενώ κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Carnívora, σε μετάφραση Ασπασίας Καμπύλη, και το βραβευμένο «Η στρατηγική του πεκινουά», που έχει μεταφερθεί και στον κινηματογράφο.
Κώστας Αθανασίου