Macro

Σε ταληράκια

Λοιπόν, η κατάσταση αρχίζει και ξεκαθαρίζει.
 
Υπάρχουν δύο πράγματα που συνέβαλαν στο δυστύχημα. Ένας σταθμάρχης εντελώς ακατάλληλος για τη θέση και η ανυπαρξία μέτρων ασφαλείας στο δίκτυο.
 
Η Νέα Δημοκρατία έχει οργανώσει ήδη τη γραμμή της. Για τον σταθμάρχη φταίει η ασυδοσία των συνδικαλιστών. Και για την ανυπαρξία μέτρων ασφαλείας φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ της περιόδου 2015-2019.
 
Η ίδια δέχεται την ευθύνη ότι δεν αποκατέστησε το χάος που παρέλαβε στο 100%, αλλά μόνο στο 90%. Και ότι δεν επέβαλε αποφασιστικά την αξιολόγηση σπάζοντας κατεστημένα και παθογένειες δεκαετιών.
 
Και όλο αυτό εξελίσσεται σε κοροϊδία την οποία σε λίγο θα αρχίσουν να την πιστεύουν και οι ίδιοι.
 
Ας τα κάνουμε μια επανάληψη λοιπόν. Ο σταθμάρχης της υπόθεσης ήταν ένας άνθρωπος ο οποίος εργαζόταν στον ΟΣΕ αχθοφόρος και μετά στο υπουργείο Παιδείας.
 
Αυτός λοιπόν επιστρέφει στον ΟΣΕ και τον Απρίλιο του 2022 κάνει αίτηση για σταθμάρχης.
 
Το όριο ηλικίας είναι 48 έτη και ο ίδιος είναι 59. Παρ’ όλα αυτά, η αίτησή του γίνεται δεκτή.
 
Η μετάταξή του εγκρίνεται παρανόμως. Και στα τέλη του Μαΐου 2022 ο Καραμανλής βγάζει μια Υπουργική Απόφαση με την οποία τα όρια ηλικίας καταργούνται.
 
Και η μετάταξή του νομιμοποιείται πλήρως. Κι αυτό μοιάζει εντελώς φωτογραφικό ρουσφέτι.
 
Κατόπιν περνάει μια εκπαίδευση έξι μηνών. Και τον Ιανουάριο του 2023 τοποθετείται στην Καλαμπάκα.
 
Που είναι τερματικός σταθμός και φτάνουν εκεί δύο τρένα τη μέρα, κάνουν μεταβολή και ξαναφεύγουν.
 
Μένει εκεί για έναν μήνα και αμέσως μετατίθεται στη Λάρισα. Όπου και είναι η διαμονή του. Κι αυτό δεν μοιάζει απλώς ρουσφέτι. Είναι ξεκάθαρο ρουσφέτι.
 
Επομένως, εδώ οφείλονται απαντήσεις από τη Νέα Δημοκρατία. Ποιανού ρουσφέτι και πώς.
 
Από κει και πέρα, αν τον άφησαν μόνο του ενώ δεν έπρεπε, αν υπήρχε χαλαρότητα και διάφορα άλλα που προσπαθεί να βγάλει στη φόρα η Ν.Δ., είναι θέμα εσωτερικής κατάστασης του ΟΣΕ.
 
Για την οποία η κυβέρνηση είναι απολύτως υπεύθυνη. Υπεύθυνος δεν είναι ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ της περιόδου 2015-2019 ούτε το ΠΑΣΟΚ του 1980, όπου πάνε να τα ρίξουν.
 
Και, πέρα από τη χαλαρότητα, υπάρχει θέμα για την κατάσταση του δικτύου και των συστημάτων, για τις ελλείψεις σε προσωπικό και για τη διάλυση του οργανισμού.
 
Γιατί ακούμε ότι υπήρχαν τα συστήματα ασφαλείας, τα οποία χάλασαν και δεν αντικαταστάθηκαν ούτε λειτούργησαν ποτέ ξανά.
 
Και για τεράστιες ελλείψεις σε απαιτούμενο προσωπικό. Γιατί στην ασφάλεια των ανθρώπων δεν κάνεις εκπτώσεις.
 
Και γι’ αυτά επίσης πρέπει να δώσει λόγο η κυβέρνηση.
 
Για να δώσει λόγο η κυβέρνηση, όμως, πρέπει να ερευνηθούν. Και ο Ντογιάκος ψάχνει τα ατυχήματα των τελευταίων δεκαπέντε χρόνων.
 
Οχι μόνο για διάχυση ευθυνών. Αλλά και για να στείλει μήνυμα στους εισαγγελείς που ερευνούν τα Τέμπη ότι υπάρχουν και όρια.
 
Τέλος, είναι το θέμα της περίφημης «σύμβασης 717». Για τα συστήματα ασφαλείας. Που έγινε το 2014 και υποτίθεται πως θα μπορούσε να έχει υλοποιηθεί μέχρι το 2017.
 
Και για την οποία η κυβέρνηση προσπαθεί να βάλει τον ΣΥΡΙΖΑ σε μια «κολοκυθιά» ευθυνών. Όχι, δεν παραδώσατε το 68% που λέτε, παραδώσατε το 18% και το άλλο το κάναμε εμείς.
 
Τη σύμβαση αυτή τη μάθαμε από την επιστολή του υπεύθυνου που έλεγε παραιτούμαι γιατί δεν υλοποιείται και θα γίνει κανένα κακό.
 
Και αυτό το είπε το 2022.
 
Αρα κι εκεί χρωστάει απαντήσεις η κυβέρνηση. Συνεννοηθήκαμε;
 
Ο Σχολαστικός