Macro

Σε ταληράκια

Λοιπόν. Ας δούμε λίγο κάποια βασικά σημεία από το πόρισμα-καταπέλτη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων για την κατάσταση των τρένων στην Ελλάδα.

Το πόρισμα δημοσιεύτηκε χθες στην Εφημερίδα των Συντακτών. Και φυσικά εξαφανίστηκε από παντού.

Πώς το είπαμε; Σεβασμός στα θύματα, ε; Τι θα κάνεις για να μην ξανασυμβεί, ρωτούσαν οι άνθρωποι τον Μητσοτάκη. Δεν ντρέπεστε λίγο.

Τι λέει λοιπόν το πόρισμα: Εικόνα ολοκληρωτικής διάλυσης.

Δεν υπάρχει ένας φορέας που να έχει τη συνολική ευθύνη για τη σιδηροδρομική ασφάλεια και να βελτιώνει συνεχώς το επίπεδό της, όπως είναι υποχρεωμένα να κάνουν τα κράτη-μέλη.

Το υπουργείο Μεταφορών λέει ότι υπεύθυνη για θέματα ασφαλείας είναι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, στην οποία έχει μεταβιβάσει την ευθύνη για την εφαρμογή των κοινοτικών Οδηγιών.

Αυτό όμως, λέει το πόρισμα, συνιστά πρόβλημα, γιατί οι κοινοτικές Οδηγίες δεν λένε ότι η κυβέρνηση είναι ανεύθυνη.

Και επίσης η ΡΑΣ δεν έχει ούτε το προσωπικό ούτε τους μηχανισμούς για να ανταποκριθεί σε τέτοιες απαιτήσεις.

Ούτε είναι σαφές ποιοι εμπλέκονται στο θέμα της σιδηροδρομικής ασφάλειας, τι υποχρεώσεις έχουν και ποιος τους αξιολογεί.

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων διαπιστώνει ότι δεν υπάρχει κάποιο εθνικό σχέδιο ασφαλείας για τα τρένα. Που σημαίνει ότι είτε δεν έχει κριθεί αναγκαίο είτε δεν μπορεί να υλοποιηθεί.

Και γι’ αυτό οι σιδηροδρομικοί φορείς θεωρούν ότι ο τρόπος ασφαλούς λειτουργίας είναι η τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, ενώ οι ευρωπαϊκές Οδηγίες απαιτούν να υπάρχουν επιπρόσθετα και διαδικασίες διαχείρισης κινδύνου.

Να πούμε εδώ σχετικά με αυτό και για το ρουσφέτι της Ν.Δ., που τοποθετήθηκε ετσιθελικά σταθμάρχης της Λάρισας και ενεπλάκη στο δυστύχημα, αλλά και για τους συμβασιούχους σταθμάρχες που εκπαιδεύονται ταχύρρυθμα.

Και λέει το πόρισμα: Με το καθεστώς που υπάρχει μεταξύ ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, ο ΟΣΕ δεν μπορεί να επιβάλει μέτρα διαχείρισης κινδύνου στην ΕΡΓΟΣΕ η οποία εκτελεί τα σιδηροδρομικά έργα.

Ούτε μπορεί να απορρίπτει παραδοτέα έργα, ακόμα και αν δεν είναι συμβατά με τις απαιτήσεις της υποδομής. Επιτελικό κράτος.

Το δίκτυο είναι ελλιπώς συντηρημένο και οι υποδομές σε κακή κατάσταση, διαπιστώνουν οι Ευρωπαίοι.

Και η λειτουργία του εναπόκειται στην ατομική ευθύνη του προσωπικού, όπως δήλωσαν στην Επιτροπή οι αρμόδιοι.

Θυμάστε ότι στην ατομική ευθύνη του προσωπικού πήγε να ρίξει η κυβέρνηση το ατύχημα, έτσι;

Στους ανθρώπους που εκείνη τη μέρα μετακινούσαν συνεχώς τρένα από τη μια γραμμή στην άλλη επειδή είχαν δύο βλάβες αμαξοστοιχιών στη σειρά και γινόταν της μουρλής.

Και οι οποίοι κατά τον Μητσοτάκη, τον Γεραπετρίτη και τον Καραμανλή ήταν γάιδαροι, που το μόνο που τους απασχολούσε ήταν να σχολάσουν.

Εντοπίστηκαν δύο φορείς που αγνοούσαν ότι έχουν ευθύνη σε θέματα σιδηροδρομικής ασφάλειας.

Οι ελληνικές Αρχές δεν έχουν ενημερώσει καν για τα μέτρα που έλαβαν μετά το δυστύχημα των Τεμπών.

Και το καλύτερο από όλα: Δεν υπάρχει ανεξάρτητος φορέας για τη διερεύνηση των σιδηροδρομικών ατυχημάτων.

Η διερεύνηση του δυστυχήματος στα Τέμπη έγινε από επιτροπή που διόρισε ο Γεραπετρίτης. Πάλι καλά που βγήκε πόρισμα.

Και μέλη της δήλωσαν ότι δεν είχαν πρόσβαση σε σημαντικά έγγραφα που είχαν κατάσχει οι δικαστικές Αρχές.

Failed state.Υποσαχάρια Αφρική, παιδιά.

Τα συστήματα που έλειπαν, σηματοδοτήσεις, τηλεδιοικήσεις, αυτόματες πεδήσεις, ενδοεπικοινωνίες κ.λπ., τα φτιάξαμε μετά το δυστύχημα και τα είχαμε έτοιμα για παράδοση λέει η κυβέρνηση.

Αλλά καταστράφηκαν με την κακοκαιρία «Daniel». Καλά κρασά…

Ο Σχολαστικός

Η ΑΥΓΗ