Ο Μηταράκης και ο αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας, αντιστράτηγος Μαυρόπουλος συναντήθηκαν προχθές με επιτροπή της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου προκειμένου να την ενημερώσουν για τις νέες ταυτότητες.
Εν πρώτοις, για να είμαστε τίμιοι: τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο την απασχολούν οι ταυτότητες, πιο πολύ όμως την απασχολούν οι αντιδράσεις της σκληροπυρηνικής πτέρυγας της Εκκλησίας.
Και, απ’ ό,τι φαίνεται, και την κυβέρνηση αυτό την απασχολεί. Γιατί η σκληροπυρηνική πτέρυγα της Εκκλησίας έχει μαζική βάση και έχει «δαγκώσει» ήδη τη Ν.Δ. με τη Νίκη.
Ενα βασικό πρόβλημα είναι ότι οι νέες ταυτότητες έχουν τσιπάκι. Και το τσιπάκι είναι casus belli για τη σκληρή Ορθοδοξία εδώ και 2.000 χρόνια που έχει γραφτεί η Αποκάλυψη.
Και υπάρχει και μια μόνιμη ένταση κάθε φορά που συζητάμε για ταυτότητες.
Γιατί στην Εκκλησία παραμένει ζωντανή η ανάμνηση της εξέγερσης που κήρυξε ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος για το θέμα της αναγραφής του θρησκεύματος.
Αλλο αν αυτή η μάχη χάθηκε και το θρήσκευμα δεν αναγράφεται.
Διότι θα ήταν κάπως αντιφατικό τώρα από τη μία να διαμαρτύρονται ότι οι ταυτότητες καταγράφουν τα προσωπικά τους δεδομένα και από την άλλη να ζητούν αναγραφή θρησκεύματος.
Τη σκληροπυρηνική γραμμή της Εκκλησίας για τις ταυτότητες την έχει δώσει ο Νατσιός της Νίκης στη Βουλή. «Πρόκειται για μια ταυτότητα με δυνατότητα γεωεντοπισμού και συλλογής πληροφοριών και φακελώματος του πολίτη» είπε.
Δηλαδή ακριβώς όπως τα λέει ο Ιωάννης στην Αποκάλυψη.
Και διερωτήθηκε αν θα υπάρχει δυνατότητα προαιρετικότητας ή θα κινδυνεύει ο πολίτης που δεν θέλει να την πάρει να τεθεί εκτός κοινωνίας και δικαιωμάτων σαν πολίτης δεύτερης κατηγορίας.
Οχι, προφανώς δεν θα υπάρχει δυνατότητα προαιρετικότητας. Οι ταυτότητες είναι ενιαίου τύπου και υποχρεωτικές για όλους.
Με όλα αυτά λοιπόν, το τελευταίο που θα ήθελαν τώρα και η κυβέρνηση, και η Ιερά Σύνοδος είναι να βρεθούν απέναντι σε μια υπερορθόδοξη έγερση διαμαρτυρίας.
Ετσι, ο Μηταράκης και ο στρατηγός διαβεβαίωσαν τη Σύνοδο ότι οι νέες ταυτότητες δεν περιέχουν κανένα δεδομένο που θέτει σε κίνδυνο την ελευθερία των Ελλήνων πολιτών.
Και δεν προσβάλλουν, καθ’ οιονδήποτε τρόπο, την ορθόδοξη χριστιανική πίστη.
Και ήταν μια συνάντηση επικοινωνιακού χαρακτήρα. Με στόχο να καθησυχάσει τους πιστούς.
Πώς όμως ένα δημόσιο έγγραφο ταυτοπροσωπίας θα μπορούσε να προσβάλλει την ορθόδοξη χριστιανική πίστη; Και γιατί να το κάνει;
Και ποιο δεδομένο θα μπορούσαν να περιέχουν οι ταυτότητες που να θέτει σε κίνδυνο την ελευθερία των Ελλήνων πολιτών;
Επί της ουσίας. Πρώτον, οι ταυτότητες δεν είναι δουλειά της Εκκλησίας.
Είναι δουλειά του κράτους, που δεν έχει καμία υποχρέωση να ενημερώνει την Εκκλησία και να της παρέχει διαβεβαιώσεις.
Δεύτερον, η συζήτηση για το τι προσβάλλει την ορθόδοξη χριστιανική πίστη μάλλον αφορά την αναγραφή του φύλου.
Τα ευρωπαϊκά κράτη έχουν την επιλογή ή να μην αναγράφουν το φύλο, ή να έχουν τρεις επιλογές: «Άνδρας», «Γυναίκα» και «Χ». Δηλαδή «άλλο».
Αλλά αυτό δεν μπορεί να μπει καν σε συζήτηση για το αν προσβάλλει τη χριστιανική πίστη. Αφορά το δικαίωμα των ανθρώπων στον αυτοπροσδιορισμό. Όποιος προσβάλλεται, ξιδάκι.
Τρίτον, βεβαίως και υπάρχει κίνδυνος φακελώματος. Ειδικά τώρα που θα υπάρχει ένας ενιαίος αριθμός για όλες τις συναλλαγές με το κράτος.
Αλλά αυτό δεν είναι θέμα της Εκκλησίας. Είναι θέμα Δημοκρατίας και θωράκισης των προσωπικών δεδομένων.
Και είναι ένας τομέας στον οποίο η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι εντελώς άθλια και αναξιόπιστη. Αυτό.
Ο Σχολαστικός