Άκουσες, Γιαδικιάρογλου, τι λέει η Κεραμέως; Υπουργός είναι και κελαηδεί, δεξιά είναι και λέει. Διότι, τι κι αν σπούδασε στη Σορβόννη και το Χάρβαρντ… Όπου και να ταξιδέψει η… ακροδεξιά την πληγώνει. Είναι αυτό ακριβώς που κάνει την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, αφού μας μίλησε για ιεροδιδασκάλους στην εκπαίδευση, να δηλώνει τώρα ότι θέλει να αλλάξει την Ιστορία που διδάσκεται στα σχολεία, η οποία πρόσφατα άλλαξε μετά από δύο χρόνια διαβουλεύσεων, ώστε, όπως είπε χαρακτηριστικά, «να πάψει να είναι κοινωνικού χαρακτήρα» αλλά «να αναπτύσσει την εθνική συνείδηση».
Αυτή η αντιεπιστημονική και βαθιά συντηρητική πρόταση δεν έχει άλλη αφετηρία παρά την αποστροφή για καθετί «κοινωνικό». Η υπουργός βλέπει ως απειλή προς την εθνική συνείδηση το μάθημα της Ιστορίας που δεν στέκεται μόνο στα ηρωικά επιτεύγματα των προγόνων αλλά επιδιώκει τη μελέτη και την κατανόηση των ιστορικών γεγονότων υπό το πρίσμα όλων των πτυχών της κοινωνίας. Η καλλιέργεια της ιστορικής σκέψης -ίσως και κάθε σκέψης- μπορεί να πλήξει τον… αγνό «πατριωτισμό» που οφείλει να επιδιώκει ένα κράτος της δεξιάς ακόμα και με την εργαλειοποίηση της εκπαίδευσης.
«Πατρίς, θρησκεία, οικογένεια», λοιπόν. «Πατριωτισμός» πάνω απ’ όλα. Σαν κι αυτόν που είδαμε με τους Μακεδονομάχους. «Πατριωτισμός» χωρίς πολλή σκέψη, για να ανοίγει και να κλείνει με… τηλεκοντρόλ, ανάλογα με τις επιδιώξεις των πολιτικών ταγών, όπως -καλή ώρα- με τη Συμφωνία των Πρεσπών, που μετά τις εκλογές έγινε… καλή.
Κι επειδή εμείς είμαστε καλοί άνθρωποι και κατανοούμε τις αναχρονιστικές προθέσεις, έχουμε προτάσεις για την κ. Κεραμέως. Αυτή, άλλωστε, το άρχισε πρώτη! Ή μήπως όχι. Μήπως οι προθέσεις της δεν είναι δα και τόσο καινούργιες. Αν θυμόμαστε καλά από την Ιστορία, παρόμοιες προθέσεις είχε και ο Μεταξάς που ίδρυσε την ΕΟΝ -το 1936 παρακαλώ- με σκοπό «την ανάπτυξιν του εθνικού φρονήματος και της πίστεως προς την θρησκείαν».
Αλλά ας αφήσουμε πίσω την Ιστορία κι ας πάμε στις προτάσεις προς την κ. Κεραμέως:
– Δεν έχει παρά να επαναφέρει και τις σχολικές ποδιές για τα κορίτσια και τα πηλίκια με την κουκουβάγια για τα παιδιά (βεβαίως, βεβαίως) που θα αναγκάζονται να κουρεύονται γουλί και πάλι, όπως τις παλιές καλές εποχές. Με τον τρόπο αυτόν θα δοθεί και μια καλή ευκαιρία να κινηθεί η αγορά. Ελπίζουμε η επιχειρηματίας Μαρέβα Γκραμπόφσκι να φροντίσει για ποδιές Zeus+Dione, που θα της ανοίξουν νέους επιχειρηματικούς ορίζοντες και θα χαρίσουν απλόχερα κομψότητα σε σχολικές αυλές και αίθουσες. Επίσης, να σημειώσουμε ότι οι κουρείς και οι πιλοποιοί θα κάνουν χρυσές δουλειές.
– Οι μαθητές και οι μαθήτριες μετά την προσευχή, με εντολή υπουργού, θα ήταν υπέροχο να τραγουδούν με χαρά «Γιατί χαίρεται ο κόσμος και χαμογελά, Κυριάκο». Με τον «άριστο», ευρυμαθή και πολύγλωσσο πρωθυπουργό ως πρότυπο η νεολαία είναι βέβαιο ότι θα μπαίνει στις αίθουσες με μεγαλύτερη όρεξη για μάθηση.
– Μπορεί η θεάρεστη προσπάθεια καλλιέργειας εθνικής συνείδησης να επεκταθεί και σε άλλα μαθήματα πέραν της Ιστορίας. Γιατί να μην επιδιώκεται και στα μαθηματικά; Όπως έγραψε και χρήστης του τουίτερ, όλες οι ασκήσεις να βγάζουν αποτέλεσμα 1821. Επίσης, πεδίον δόξης λαμπρό αποτελεί και η Βιολογία. Τόσοι «επιστήμονες» έχουν πει ότι οι Έλληνες έχουμε ένα ιδιαίτερο γονίδιο στο DNA μας που μας κάνει πιο ευφυείς και ταυτίζεται με αυτό που λένε κώδικα ιχώρ. Γιατί να μην τα μαθαίνουν αυτά τα παιδιά στο σχολείο να γίνονται περήφανα;
– Οι νέες τεχνολογίες μπορούν επίσης να δώσουν ακόμα μια ευκαιρία στα νέα παιδιά να προσεγγίσουν βιωματικά την Ιστορία. Κάθε σχολική αίθουσα με την τεχνική των ψηφιακών σκηνικών να μετατρέπεται μια φορά την εβδομάδα σε κρυφό σχολειό. Μαθητές με φουστανέλες και μαθήτριες με παραδοσιακές στολές θα βιώνουν ένα «ιστορικό» γεγονός. Ήχοι από τρομακτικά γιαταγάνια «βρωμοτουρκαλάδων» θα ανυψώνουν ακόμα περισσότερο το εθνικό φρόνημα.
– Δεν θα ήταν, επίσης, κακή ιδέα κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς να γίνεται και ο εορτασμός της επετείου της λήξης του «συμμοριτοπολέμου». Μια πρόταση που θα βρει απολύτως σύμφωνο και τον πρόεδρο της Βουλής (όλων;) των Ελλήνων, κ. Τασούλα, ο οποίος προ ημερών απέστειλε συγχαρητήριο τηλεγράφημα σε ετήσια φασιστοσύναξη για τον Γράμμο και το Βίτσι.
– Τέλος, θεωρούμε απαραίτητη την έκδοση του «Αποχετευτικού Συστήματος στο Βυζάντιο» και την εισαγωγή του στη διδακτέα ύλη της Β’ Λυκείου. Είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί εθνική συνείδηση, όταν η μαθητιώσα νεολαία δεν γνωρίζει αν η Ειρήνη η Αθηναία είχε μπιντέ;
Γι’ αυτό που λες, Γιαδικιάρογλου, μην κάνεις ότι δεν άκουσες και δεν καταλαβαίνεις. Μη μιλάς με τη διπλανή σου όταν κάνει δηλώσεις η υπουργός. Η Ιστορία αυτή έχει ψωμί…
Παπαλάμπραινα