Ήμουν προ ολίγου στον ΣΚΑΪ με τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη. Δεν μπορείς να πεις πολλά όταν οι παρουσιαστές της εκπομπής ξεκινούν με τη φράση «προφανώς το καλάθι του νοικοκυριού έχει βοηθήσει, το έχει αγκαλιάσει ο κόσμος». Παίρνουν δηλαδή θέση που αψηφά την πραγματικότητα, κι εσύ οφείλεις να αντικρούσεις τόσο αυτούς όσο και τον εκπρόσωπο της ΝΔ.
Ωστόσο εξήγησα τι ακριβώς ισχύει με τις τιμές, ιδίως στα τρόφιμα: έχουν απογειωθεί επειδή σε μια περίοδο πληθωρισμού, οι συντελεστές της έμμεσης φορολογίας (ΦΠΑ και ΕΦΚ) παραμένουν σταθεροί. Σε συνδυασμό βέβαια με την αισχροκέρδεια. Έτσι, μόνο το πρώτο 11μηνο του 2022, για το οποίο έχει δώσει στοιχεία το υπουργείο Οικονομικών, οι φόροι που έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός έχουν αυξηθεί (σε σχέση με το 2021) κατά 8 δισ. € (!), με τα 3/4 αυτού του παραπανίσιου ποσού να αποτελούν οι ταξικοί, έμμεσοι φόροι.
Οι αριθμοί αυτοί μαρτυρούν μια τεράστια, αδιαφιλονίκητη αλήθεια: η κυβέρνηση που θα… «μείωνε» του φόρους, τους έχει αυξήσει μέσα στο 2022 κατά 18%! Από 42 δισ. € έχει εισπράξει 50! Παίρνει δηλαδή από το λαό και τη μικρή επιχείρηση 8 δισ. ΠΑΡΑΠΑΝΩ και επιστρέφει με το λεγόμενο food pass 0,65 δισ.!
Αλλά το αστείο της συζήτησής μας -και ήθελα να το γράψω- ήταν η «τιμή των μήλων». Ανέφερα ότι το πρωί στο ραδιόφωνο, ένας παραγωγός από τη Θεσσαλία έλεγε «μου αγοράζουν οι κερδοσκόποι το κιλό τα μήλα 25 λεπτά και τα βλέπω να πουλιούνται 1,80€».
«Τι λέτε»! με διέκοψε ένας από τους δύο δημοσιογράφους. «Εγώ επειδή ψωνίζω, τις ξέρω τις τιμές. Ένα ευρώ και πιο κάτω έχουν το κιλό τα μήλα». Αυτολεξεί.
Ευτυχώς είχα προλάβει μπαίνοντας να κοιτάξω τις τιμές πώλησης στις ιστοσελίδες των δύο μεγαλύτερων σούπερ μάρκετ, που είναι σήμερα από 1,63 ως 3,42 € το κιλό και έδωσα το στοιχείο. Όχι ότι έχει τόσο μεγάλη σημασία. Ο ΣΚΑΪ, προκειμένου να πείσει τους τηλεθεατές να ψηφίσουν ΝΔ, μπορεί να τα βρίσκει και 40 λεπτά το κιλό. Η απορία μου είναι, πιστεύουν ότι οι καταναλωτές ζουν σε άλλο πλανήτη;
Και για να προλάβω ένα επαναλαμβανόμενο σχόλιο αρκετών από εσάς: είναι καθήκον μας να πηγαίνουμε σε κάθε σταθμό αυτό τον καιρό, αντικρούοντας τις απόψεις τους. Η εναλλακτική λύση είναι να κάνουν προπαγάνδα χωρίς αντίλογο. Και να χαρίζουν… «μήλα» στο κοινό τους.