Macro

Μερόπη Τζούφη: Η λογική που εφαρμόζει η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη οδηγεί αναπόφευκτα στην ανακύκλωση της σχολικής βίας και στην διαιώνιση του προβλήματος

Αυστηροποίηση των ποινών για μαθητές και γονείς, περισσότερη καταστολή και application. Αυτά είναι τα μέτρα που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός για την αντιμετώπισης της βίας μεταξύ ανηλίκων.
Η κυβέρνηση πιστή στο ιδεοληπτικό δόγμα της καταστολής εισηγείται για μια ακόμη φορά αναχρονιστικά μέτρα καταδικασμένα να αποτύχουν. Για τον κ. Μητσοτάκη προτεραιότητα δεν είναι η αντιμετώπιση του ζητήματος της βίας μεταξύ ανηλίκων και του μπούλινγκ αλλά η ικανοποίηση των συντηρητικών και ακροδεξιών ακροατηρίων. Πρόκειται ταυτόχρονα για ανακύκλωση των όσων είχαν εξαγγελθεί μερικούς μήνες πριν στο υπουργικό συμβούλιο. Τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής τα βλέπουμε.
Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε με 1.600 συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων με σκοπό την “εξοικονόμηση πόρων”. Μαθητές και μαθήτριες σε τάξεις των 27 και 29, εκπαιδευτικοί με μισθούς των 776 ευρώ, οικογένειες που βλέπουν το μηνιαίο εισόδημα να εξανεμίζεται στις πρώτες 15 μέρες του μήνα, δημόσια σχολεία που καταρρέουν. Αυτή είναι η πραγματικότητα που έχει διαμορφώσει η κυβερνητική πολιτική. Εκεί είναι η πραγματικότητα που μπορεί κανείς να εντοπίσει τις ρίζες των φαινομένων της βίας.
Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι η λογική που εφαρμόζει η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη οδηγεί αναπόφευκτα στην ανακύκλωση της βίας και στην διαιώνιση του προβλήματος.
Η Νέα Αριστερά έχει καταθέσει στον δημόσιο διάλογο συγκεκριμένες προτάσεις και μέτρα για την αντιμετώπιση της παραβατικότητας και της βίας ανηλίκων:
•⁠ ⁠Ενδυνάμωση της σχολικής κοινότητας για την αναγνώριση και την πρόληψη της βίας.
•⁠ ⁠Θέσπιση υποχρεωτικού και οριζόντιου μαθήματος συμπεριληπτικής σεξουαλικής εκπαίδευσης και μαθημάτων ενίσχυσης των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών
•⁠ ⁠Επαναφορά σχετικών μαθημάτων που η κυβέρνηση της Ν.Δ. κατήργησε αλλά βοηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν βαθιά τις έννοιες της βίας, της δημοκρατίας και των κοινωνικών λειτουργιών, όπως η Κοινωνιολογία.
•⁠ ⁠Και, πάνω από όλα, ενίσχυση των ψυχοκοινωνικών υπηρεσιών στήριξης για όλα τα παιδιά, όσα δέχονται αλλά και όσα ασκούν βία. Υπηρεσίες που πρέπει να είναι σε σταθερή και άμεση σύνδεση με το σχολείο και όχι να ενεργοποιούνται ετεροχρονισμένα ως εξωτερικές επιτροπές.
Μερόπη Τζούφη