Συνεντεύξεις

Κωστής Παπαϊωάννου: Ανοιχτές οι πόρτες των σχολείων στην ψευδοεπιστήμη

«Αποτελεί ηθικό ζήτημα το γεγονός ότι εκπαιδευτικά προγράμματα της Ελληνικής Αγωγής, που ανήκουν στην εταιρεία του Άδωνι Γεωργιάδη, εγκρίνονται από το υπουργείο Παιδείας και παρέχονται στα σχολεία. Θα πρέπει να διερευνηθεί αν έχει υπάρξει αντίτιμο για αυτά τα προγράμματα, όπως επίσης η ύπαρξη σύμβασης ανάμεσα στο υπουργείο και στην ιδιωτική εταιρεία. Επιπλέον, υπάρχει ζήτημα για το εκπαιδευτικό υλικό της Ελληνικής Αγωγής, το οποίο εκτός από γλωσσικά λάθη, κινείται στο χώρο της ψευδοεπιστήμης, του μυστικισμού, της αρχαιολατρίας και των συνωμοσιών του DNA», είπε στο Κόκκινο και στον Νίκο Ξυδάκη, ο πρώην γενικός γραμματέας ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο υπουργείο Δικαιοσύνης, Κωστής Παπαϊωάννου.
Ακόμα και αν η παροχή του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού υλικού είναι δωρεάν, θα πρέπει να γίνει γνωστή η σύμβαση μεταξύ του υπουργείου και της ιδιωτικής εταιρείας. Σύμφωνα με το νόμο απαγορεύεται η σύναψη σύμβασης ανάμεσα στο υπουργείο και σε εταιρεία που ιδιοκτήτης είναι υπουργός. Ο νόμος προβλέπει ότι ούτε συγγενικά πρόσωπα υπουργού δεν μπορούν να συνάψουν συμβάσεις.
Ζήτημα αποτελεί επίσης ότι το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού υλικού ανήκει στο χώρο της ψευδοεπιστήμης, που το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα έπρεπε να απορρίψει. Πρόκειται ουσιαστικά για θεωρίες και πρακτικές που παρουσιάζονται ως επιστημονικές, χωρίς να μετέρχονται επιστημονικών μεθόδων.
Όπως φαίνεται, υπάρχει μία γκρίζα ζώνη λειτουργίας του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής που ενέκρινε το εκπαιδευτικό περιεχόμενο της Ελληνικής αγωγής και εκείνου της Προγεννητικής Αγωγής. Υπάρχει το πολιτικό νεύμα που έχει δοθεί και που κάνει ακόμα και υφιστάμενα όργανα της πολιτείας να ανοίγουν τις πόρτες των σχολείων στην οχλαγωγία και την αντιεπιστημονικότητα αυτών των εκπαιδευτικών απόψεων.
Η απάντηση σε αυτό είναι ότι και αυτοί έχουν δικαίωμα να πουν την άποψή τους και ας τους κρίνουν οι αποδέκτες των προγραμμάτων. Όταν όμως οι αποδέκτες είναι οκτώ χρονών παιδιά κι όταν είμαστε σε μια περίοδο που καταργήθηκε οποιοδήποτε μάθημα αποτελούσε μία ανάσα για τους μαθητές και οργιάζει ο αντιεπιστημονικός λόγος, δεν είναι δυνατόν να συζητάμε θέματα εθνοφυλετισμού και ευγονικής ή αν οι Έλληνες έχουν ανώτερο DNA και όλα αυτά να αποτελούν θέμα δημοκρατικού διαλόγου.
Πηγή: paratiritirio