Το ζήτημα της απόδοσης δικαιοσύνης για Τέμπη είναι κρίσιμο και βαθιά πολιτικό. Συνδέεται με το κράτος δικαίου, με την ανάγκη να νιώσουν οι πολίτες ότι αν τους συμβεί κάτι άδικο, θα μπορούν να δικαιωθούν. Τόσο απλό.
Υπάρχει όμως και μία άλλη κρίσιμη πολιτικά πτυχή: Δικαιούμαστε εν έτει 2025 να έχουμε στην Ελλάδα μία κανονική εταιρία μεταφορικού έργου στον σιδηρόδρομο, με ασφαλή και γρήγορα τρένα όπως σε όλη την Ευρώπη; Μπορούμε να έχουμε ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο που να διατρέχει κάθετα και οριζόντια την χώρα και να εγγυάται την άνετη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων;
Ο σιδηρόδρομος σε κανονικές συνθήκες είναι το πιο φιλικό στο περιβάλλον μεταφορικό μέσο, το πιο οικονομικά προσιτό και -θεωρητικά- θα όφειλε να είναι και από τα πιο ασφαλή.
Τόσα δισεκατομμύρια σε κονδύλια για υποδομές τόσες δεκαετίες και η Ελλάδα συστηματικά παραμένει με ένα υποτυπώδες, απαρχαιωμένο και επικίνδυνο σιδηρόδρομο.
Η Hellenic Train ήρθε η ώρα να φύγει από την χώρα.
Κάθε χρόνο οι φορολογούμενοι πληρώνουν γύρω στα 60 εκατ. στην Hellenic Train σε επιδοτήσεις για άγονες γραμμές. Την ίδια στιγμή η ιδιωτική εταιρία δεν έχει ανταποκριθεί στις συμβατικές της υποχρεώσεις.
‘Ηρθε η ώρα για έναν κρατικό συγκοινωνιακό φορέα στο σιδηρόδρομο, στο πλαίσιο μίας ενιαίας κρατικής σιδηροδρομικής επιχείρησης (δίκτυο, έργα κτλ.).
Η ίδρυση κρατικής επιχείρησης στον σιδηρόδρομο που θα αναπτύξει τις υποδομές στο πλαίσιο ενός Εθνικού Στρατηγικού Συγκοινωνιακού Σχεδιασμού πρέπει να αποτελέσει πολιτική προτεραιότητα.
Αυτή είναι η τάση στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης. Η επιστροφή στο κράτος των σιδηροδρομικών δικτύων και συγκοινωνιών.
Προφανώς αυτό από μόνο του δεν αρκεί. Άλλωστε ο κρατικό ΟΣΕ απαξιώθηκε συστηματικά από διαδοχικές κυβερνήσεις για να καταλήξει να ξεπουληθεί του Ιταλούς υπερχρεωμένος (κάποιοι έλεγαν ότι και με 1 ευρώ να πουλιόταν, θα ήταν ευτυχείς).
Η επένδυση στις δημόσιες υποδομές είναι προτεραιότητα της Νέας Αριστεράς.
Μόνο έτσι θα σταθεί η κοινωνία ξανά στα πόδια της, με ασφάλεια και αξιοπρέπεια. Μόνο έτσι θα οικοδομηθεί ένα αναπτυξιακό κράτος με κοινωνική δικαιοσύνη.
Ήρθε η ώρα της πολιτικής μάχης για δημόσιο σιδηρόδρομο. Γιατί ασφαλές τρένο, είναι το δημόσιο τρένο.