“Σήμερα βγήκα στο Mega, στην εκπομπή της Νατάσας Γιάμαλη, για να συζητήσουμε την αλλόκοτη τροπή που πήρε η ανάρτηση της Νέα Αριστερά Γλυφάδας, Ελληνικού – Αργυρούπολης στο fb, με την αλληγορική εικόνα μίας μητέρας περιτυλιγμένης με την παλαιστινιακή μαντήλα, με το τραυματισμένο βρέφος της στην αγκαλιά της και την επιγραφή “No Christmas in Bethlehem”. Αλληγορική προφανώς η εικόνα γιατί παραπέμπει στην βρεφοκρατούσα Παναγία.
Αλλόκοτη τροπή πήρε αυτή η ανάρτηση, γιατί ο πρώην ευρωβουλευτής της ΝΔ, κ. Κιμπουρόπουλος είδε σε αυτήν “προσβολή θρησκευτικού συμβόλου”, “εργαλειοποίηση του ανθρώπινου πόνου” και “μισαναπηρισμό”.
Τον κ. Κιμπουρόπουλο τον σέβομαι βαθιά ως αγωνιστή της ζωής. Για αυτό ακριβώς τον λόγο και δεν θα κάνω βήμα πίσω στην πολιτική αντιπαράθεση μαζί του.
Μου φαίνεται αδιανόητη η ηθική της τυπολατρείας, όταν βιώνουμε σε ζωντανό χρόνο ένα τόσο βάρβαρο έγκλημα όπως η γενοκτονία στην Γάζα από τον ισραηλινό στρατό και τον ακροδεξιό Νετανιάχου.
Ούτε ο Πάπας δεν είχε πρόβλημα να προσευχηθεί στο Βατικανό μπροστά σε μία φάτνη όπου το θείο βρέφος ήταν τυλιγμένο σε παλαιστινιακή μαντήλα. Έχει η δικιά μας εγχώρια Δεξιά.
Η συλλογική ηθική -όπως και η ηθική του καθενός και της καθεμίας- δεν αναμετριούνται με τα κριτήρια που θέτουμε μόνο τις μέρες των Χριστουγέννων ή άλλων θρησκευτικών γιορτών, αλλά καθημερινά. Αυτό φαντάζομαι είναι πιο κοντά στο “πνεύμα” των Χριστουγέννων.
Το να μιλάς για την γενοκτονία, για τους 45.000 νεκρούς, τα χιλιάδες νεκρά παιδιά, τους τραυματίες και τους εκτοπισμένους, τον βομβαρδισμό του τελευταίου νοσοκομείου εν λειτουργία στην Γάζα χτες βράδυ, φαντάζει πιο κοντά στο “πνεύμα” των Χριστουγέννων από το να σιωπάς μπροστά στο έγκλημα ή να κάνεις πλάτες και να είσαι αλληλέγγυος στους εγκληματίες.
“Και επί γης ειρήνη”, έλεγαν οι ψαλμωδίες των αγγέλων κατά την γέννηση του Ιησού στην Βηθλέεμ, μία πόλη στην σημερινή Δυτική Όχθη, στην Παλαιστίνη. Τί πιο κοντά στο “πνεύμα” των Χριστουγέννων από το να μιλάς για την ειρήνη.
Μέρες που είναι, ας αγωνιστούμε για μία συλλογική ηθική που θα στηρίζει τους αδύναμους και τους κατατρεγμένους.
Του λαού της Παλαιστίνης και κάθε λαού που βιώνει τον πόλεμο.
Των προσφύγων και των μεταναστών που θέλουν να αποφύγουν τους σύγχρονους Ηρώδηδες και καβαλούν γαϊδουράκια για να βρουν μία καλύτερη ζωή.”
Γαβριήλ Σακελλαρίδης