Η διαχείριση κρίσιμων ζητημάτων για την χώρα που αφορούν τα “μέτωπα” των κρίσεων όπως το υγειονομικό, η πανδημία και το “κύμα” ακρίβειας σε ενέργεια και αγαθά, επείγουν και αποτελούν τις κρίσιμες παραμέτρους που θα καθορίσουν τις εξελίξεις και την πορεία της χώρας.
Τα παραπάνω ανέλυσε σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ΤΕΑΜ FM ο Βουλευτής Ρεθύμνου, Τομεάρχης Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Ανδρέας Ξανθός, ο οποίος μίλησε για τα “κομβικά” ζητήματα και την ανάγκη στήριξης του ΕΣΥ, αλλά και της κοινωνίας που πλήττεται, απόρροια των πολλαπλών κρίσεων που θα αποτελέσουν και τις κρίσιμες παραμέτρους στο δρόμο προς την εκλογική κάλπη. Παράλληλα, μίλησε για τις προτάσεις που έχει καταθέσει ο ΣΥΡΙΖΑ τόσο για την υγεία όσο και την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης και του πληθωρισμού, ενώ αναφέρθηκε στις διεργασίες σε τοπικό και κεντρικό επίπεδο, στο δρόμο προς τις κάλπες, αλλά και την προοπτική συνεργασιών.
– Έχετε κάνει μια σειρά από παρεμβάσεις χαρακτηρίζοντας καταστροφική και ως χειρότερη σε όλη την Ευρώπη την διαχείριση της πανδημίας στη χώρα μας
Αυτό λένε οι δείκτες. Παρακολουθούμε πάνω από ενάμιση χρόνο τους σκληρούς δείκτες της πανδημίας, την θνησιμότητα και τον αριθμό θανάτων ανά εκατομμύριο πληθυσμού. Αυτή τη στιγμή είμαστε πρώτοι στη Δυτική Ευρώπη, με τα πιο πρόσφατα στοιχεία. Χειρότερη θέση από εμάς έχουν κάποιες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης που έχουν τραγικά ποσοστά εμβολιασμού. Σε όλες τις υπόλοιπες χώρες της ευρωζώνης είμαστε στη χειρότερη θέση. Στο δείκτη της υπερβάλλουσας θνησιμότητας είμαστε και σε αυτόν στο χειρότερο σημείο. Επιδεινωνόταν διαρκώς η θέση της χώρας μας σε παγκόσμιο επίπεδο, μετά την αρχική και όντως πολύ καλή καταγραφή της πρώτης περιόδου της πανδημίας, όπου το επιδημικό κύμα ήταν πολύ ήπιο για τη χώρα μας, ήρθε με καθυστέρηση, υπήρξαν σωστά αντανακλαστικά εκείνη την περίοδο και ελήφθησαν έγκαιρα τα περιοριστικά μέτρα. Υπήρξε έλεγχος της διασποράς. Από εκεί και μετά χάνεται η μάχη του ελέγχου της διασποράς στην κοινότητα, δημιουργούνται εστίες υπερμετάδοσης, δεν οργανώνεται σωστά ένα σύστημα προνοσοκομειακής διαχείρισης των κρουσμάτων, δεν οργανώνεται η κατ’ οίκον παρακολούθηση όσων είναι σε καραντίνα και υπάρχει κίνδυνος να υποτροπιάσουν και να επιδεινωθεί η κατάστασή τους. Πολλές φορές αναζητείται καθυστερημένα η βοήθεια από τα Νοσοκομεία. Από την άλλη τα Νοσοκομεία παρά τις δηλώσεις για διπλασιασμό κλινών ΜΕΘ και προσλήψεις ξέρουμε πολύ καλά και σε τοπικό και σε γενικό επίπεδο, ότι στενάζουν. Είναι λιγότερο το ανθρώπινο δυναμικό που υπηρετεί σήμερα και έχει εξουθενωθεί από κάθε άποψη. Προφανώς, όλα αυτά έχουν αποτέλεσμα στην ποιότητα της φροντίδας. Το συμπέρασμα και της μελέτης που είδε το φως της δημοσιότητας και επανέφερε την συζήτηση για την πανδημία, ήταν εκείνη του καθηγητή κ. Λύτρα που λέει ότι το πρόβλημα ήταν η μειωμένη ανθεκτικότητα και ανταποκρισιμότητα των δημόσιων δομών, του ΕΣΥ. Αυτό έγινε όχι επειδή ήταν μια αντικειμενική, δύσκολη συνθήκη σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά επειδή δεν στηρίχθηκε επαρκώς το ΕΣΥ. Αυτό προφανώς δείχνει συγκεκριμένη πολιτική ευθύνη για την κυβέρνηση. Και το σκέλος της αδιαφάνειας, το λένε επιστήμονες ότι τα στοιχεία του ΕΟΔΥ ποτέ δεν ήταν προσβάσιμα στην ερευνητική και επιστημονική κοινότητα. Αν δείτε άλλες χώρες πως παρουσιάζουν τα δεδομένα και μπορεί ο κάθε πολίτης να μπει, να δει σε κάθε περιοχή τους δείκτες της πανδημίας, την επίπτωση στις ηλικίες και τους θανάτους. Εδώ όλα ήταν επτασφράγιστο μυστικό, η πανδημία είχε μεταφερθεί σε ένα αναρμόδιο υπουργείο, την Πολιτική Προστασία και όταν άλλαξε ο κος Χαρδαλιάς η επιδημιολογική επιτήρηση της χώρας μεταφέρθηκε στο Μαξίμου. Έχουν γίνει απίστευτες θεσμικές παρεμβάσεις οι οποίες δεν επέτρεψαν να γίνει μια σωστή και συγκροτημένη διαχείριση. Πρέπει να βγουν τα σωστά συμπεράσματα και αυτό θα έπρεπε να το είχε κάνει η κυβέρνηση, όχι να προσπαθούμε να βάλουμε κάτω από το χαλί τα προβλήματα και μόλις βγει μια επιστημονική μελέτη που τα αναδεικνύει να προσπαθούμε να την αποδομούμε.
-Με αφορμή το σχέδιο Νόμου που έχει καταθέσει η κυβέρνηση και την συζήτηση που έχει ανοίξει, έχετε προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα και έχετε ασκήσει κριτική συνολικά στον προσανατολισμό που δίνει η κυβέρνηση στη δημόσια υγεία.
Πυρήνας του προβλήματος είναι ποιο είναι το ιδεολογικό και πολιτικό σχέδιο που έχει ο καθένας για την υγεία. Εκεί υπάρχει τριβή και αντιπαράθεση. Η κυβέρνηση δεν τα έκανε αυτά, όχι επειδή είναι κακοί άνθρωποι ή επειδή θέλανε να πεθαίνουν οι διασωληνωμένοι, το έκανε αυτό επειδή είναι βαθιά αντικρατιστές. Θεωρούν ότι προέχει να δίνουμε χώρο στον ιδιωτικό τομέα, ότι ο ιδιωτικός τομέας υπερέχει και η ελεύθερη αγορά και ο ανταγωνισμός δίνουν τις λύσεις, όχι το δημόσιο σύστημα υγείας. Αποδείχθηκε όμως στην πανδημία, όχι μόνο στη χώρα μας αλλά σε όλο τον κόσμο ότι τα δημόσια συστήματα σήκωσαν το βάρος και προσπάθησαν να ανταποκριθούν στην πρωτοφανή πίεση. Εκεί πρέπει να επενδύσουμε πόρους, να ενισχύσουμε, να καταργήσουμε τις ανισότητες γιατί και αυτές τις ανέδειξε η μελέτη. Αυτά οφείλουν να τεθούν στη συζήτηση, να διερευνηθούν και να γίνουν στοχευμένες παρεμβάσεις. Δεν γίνεται λόγος ποτέ περί αυτού. Παίρνουμε το ρίσκο σε ένα φθινόπωρο όπου έχουμε συνύπαρξη της εποχικής γρίπης με την πανδημία και την ενεργειακή κρίση που θα επηρεάσει σίγουρα το χειμώνα. Ήδη στη Βρετανία υπάρχει μελέτη που λέει ότι λόγω της κρίσης αναμένεται έξαρση των λοιμώξεων και αφόρητη πίεση στο σύστημα υγείας της Μεγάλης Βρετανίας και υπάρχουν προειδοποιήσεις και προετοιμασία. Καμία συζήτηση δεν ακούσαμε περί αυτού στην Ελλάδα. Η μεγάλη συζήτηση που πρέπει να ανοίξει είναι πώς το δημόσιο σύστημα υγείας θα παρέχει καλύτερες υπηρεσίες στον πολίτη. Εκεί δυστυχώς η κυβέρνηση έχει μια τάση να ωραιοποιεί, να υποτιμά τον κίνδυνο και να αποδομεί την κριτική. Αναφέρθηκε η ανάγκη συναινέσεων. Προφανώς οι κρίσεις σε όλο τον κόσμο χρειάζονται μια πολιτική συνεννόηση και συναίνεση,ποιος όμως τορπίλισε αυτή τη διαδικασία στη χώρα μας και αποκάλεσε την αντιπολίτευση υγειονομικό σαμποτέρ; Είχαμε πει από την αρχή για διακομματική επιτροπή της βουλής για τον έλεγχο προμηθειών προσλήψεων της συνολικής διαχείρισης της κρίσης, είπαμε για σύσκεψη πολιτικών αρχηγών υπό την Πρόεδρο της Δημοκρατίας για ένα σχέδιο κοινά συμφωνημένο για το σύστημα υγείας. Φτάσαμε ακόμη και στην πρόταση υπουργού υγείας κοινής αποδοχής. Αγνοήθηκαν όλα αυτά. Μετά την δημοσιοποίηση της μελέτης κόπηκε η πρόσβαση του ερευνητή στα αρχεία και δεδομένα του ΕΟΔΥ. Αυτά είναι θεσμική κρίση και δεν μπορούμε πάρα να τα επισημάνουμε. Και τώρα λέει η κυβέρνηση πως θα φέρει ένα νομοσχέδιο όπου θα καταργήσει την πλήρη και αποκλειστική απασχόληση των γιατρών που ήταν μια πυρηνική ρύθμιση και ιδρυτική συνθήκη του ΕΣΥ. Είναι κομβικό και στοιχείο ταυτότητας του ΕΣΥ. Λέει ότι θα τους δώσει τη δυνατότητα να έχουν ιδιωτικό ιατρείο, να χειρουργούν και σε ιδιωτικές κλινικές. Αυτό είναι η χαριστική βολή στο ΕΣΥ. Είναι κοινωνική οπισθοδρόμηση. Είναι λάθος η στρατηγική η οποία επιδιώκεται να υλοποιηθεί.
-Σας μεταφέρω τα όσα μας λέει ακροατής, που επισημαίνει πως και η αντιπολίτευση από την πλευρά της δεν θα πρέπει να λέει σε όλα όχι
Έχουμε καταθέσει κατ’ επανάληψη μέτρα για τον έλεγχο της κατάστασης, τα οποία θα έπρεπε να ληφθούν έγκαιρα και δεν ελήφθησαν, για παρεμβάσεις στο σύστημα υγείας, έχουμε καταθέσει εδώ και ενάμιση χρόνο ένα πολύ συγκροτημένο σχέδιο για την αναδιοργάνωση του ΕΣΥ, έχουμε πει πως πρέπει να διαχειριστούμε το ανθρώπινο δυναμικό, ποιούς τομείς να στηρίξουμε. Έχουν ειπωθεί όλα κατά την άποψή μου με σωστό και τεκμηριωμένο τρόπο. Το αν η κυβέρνηση δεν θέλει να μπει σε μια τέτοια συζήτηση, είναι δικό της θέμα πραγματικά. Εγώ βλέπω και μια αλλαγή στη συμπεριφορά της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας και πρέπει να το πω αυτό. Πριν από ένα χρόνο, πριν τον ανασχηματισμό υπήρχε ένας δίαυλος επικοινωνίας με την προηγούμενη πολιτική ηγεσία. Ο κος Κικίλιας καλούσε όλα τα κόμματα στο Υπουργείο κάθε δύο τρεις μήνες, γινόταν ενημέρωση και είχαμε μια πληροφόρηση για τα στοιχεία και τις κινήσεις. Αυτός ο δίαυλος επί Πλεύρη κόπηκε τελείως. Μόνο πέρυσι στην επιδείνωση του πανδημικού κύματος που ζητούσα επίμονα με παρέμβασή μου ενημέρωση, αναγκάστηκε ο κος Πλεύρης να μας καλέσει. Αυτό έγινε μία μόνο φορά και δεν μας ξανακάλεσε ποτέ. Αυτό δείχνει κάτι και δεν είναι αυτό που χρειάζεται ένα τόσο υπεύθυνο πόστο σε μια κρίσιμη περίοδο. Θέλει διαύλους επικοινωνίας και συναινέσεις. Αυτό δεν επιδιώχθηκε. Είχαμε την πιο αυταρχική,συγκεντρωτική, εκδικητική και τιμωριτική διακυβέρνηση και βεβαίως ιδεοληπτική αλλά και μεροληπτική υπέρ του ιδιωτικού τομέα. Και μιλάμε για τους μεγάλους επιχειρηματίες ιδιώτες και τους Ομίλους υγείας που έχουν οργανωθεί και ελέγχουν την αγορά και αυτή την περίοδο κερδοσκοπούν, χωρίς έλεγχο. Καταργήθηκαν και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί, το Σώμα Επιθεωρητών Υγείας. Αυτά πρέπει να αντιμετωπιστούν με δραστικό τρόπο και δεν ελπίζουμε ότι αυτό θα γίνει από την παρούσα κυβέρνηση. Χρειάζεται αλλαγή πορείας στη χώρα που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας.
– Μπαίνουμε στην τελική ευθεία για τις εκλογές σε ένα κλίμα έντονο, την ίδια ώρα που οι μετρήσεις δείχνουν ότι η κυβέρνηση κρατάει και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν φαίνεται να επωφελείται από τον όποιο τριγμό. Σας προβληματίζει αυτό;
Βεβαίως και μας προβληματίζει και αυτό είναι το αντικείμενο ενός πολιτικού σχεδιασμού, αυτής της περιόδου. Για εμάς η ερμηνεία αυτής της εικόνας είναι στο 20% περίπου των αναποφάσιστων. Υπάρχει ένα κομμάτι της κοινωνίας – κατά τεκμήριο αυτοί που ζορίζονται στην καθημερινότητά τους από τις επιβαρύνσεις – οι οποίοι έχουν την αίσθηση ότι δεν γίνεται τίποτα. Ότι δεν μπορεί να αλλάξει κάτι. Σε αυτό τον κόσμο πιάνει και το δόλιο επιχείρημα ότι όλοι το ίδιο είναι και ότι δεν αξίζει το κόπο καν να συμμετέχεις στις εκλογές. Είναι ο κόσμος της αποχής, της αντιπολιτικής στάσης και ο κόσμος μιας ενδεχομένως αντικυβερνητικής επιλογής, μέσα από τον κατακερματισμό της ψήφου σε διάφορα κόμματα ή μορφώματα είτε ακροδεξιάς, είτε αντικυβερνητικής διαμαρτυρίας ευρύτερα. Το στοίχημα για εμάς είναι να απευθυνθούμε συνολικά στην κοινωνία και ειδικά σε αυτά τα στρώματα και να τους πείσουμε ότι υπάρχει σχέδιο που μπορεί να καλύψει με μεγαλύτερη πληρότητα και τις δικές τους ανάγκες. Το βλέπουμε και στις άλλες χώρες, ότι υπάρχει η τάση να ενισχύεται η αποχή και δυστυχώς και η ακροδεξιά. Πρέπει να κόψουμε κάθε τέτοιο περιθώριο και πρέπει να γίνει ένας διάλογος ουσίας και όχι με τοξικούς όρους, με όρους ρεβανσισμού, δικαστηρίων και ακραίας διαστρέβλωσης των θέσεων. Θα είναι μια δύσκολη υπόθεση αυτή της απλής αναλογικής, θεωρώ ότι είναι και μια άσκηση δημοκρατίας, με την οποία πρέπει να αναμετρηθούμε. Μια άσκηση πολιτικής ωριμότητας, να έχουμε βιώσιμες κυβερνήσεις συνεργασίας. Αυτή είναι η τάση σε όλες τις χώρες. Έτσι μπορούν να αντιμετωπίζονται τα σύνθετα προβλήματα που υπάρχουν στις κοινωνίες και όχι με αυτοδύναμες μονοκομματικές κυβερνήσεις οι οποίες έχουν και στοιχεία αλαζονείας και κατάχρησης της εξουσίας. Πρέπει να προετοιμαστούμε σε αυτό ως κοινωνία, ως πολιτικό σύστημα και όχι να θεωρούμε ότι η δημοκρατία είναι παράγοντας αστάθειας ή πολιτικής ταλαιπωρίας. Και τα διεθνή θέματα και οι κοινωνικές ανάγκες που είναι οξυμένες αυτή την περίοδο πρέπει να τεθούν σε μια σοβαρή βάση και εκεί να καταλάβει η κοινωνία ποιες είναι οι θέσεις και οι διαφορές ανάμεσα στις πολιτικές δυνάμεις και να επιλέξει. Προφανώς ο λαός θα επιλέξει και όλοι σεβόμαστε το αποτέλεσμα της κρίσης του.
– Προκύπτουν και πολλές ιδιαιτερότητες που αφορούν τις όποιες συνθέσεις και συνεργασίες. Υπάρχει μια απόκλιση στις ιδέες. Από την άλλη παίζει έναν κομβικό ρόλο και το ΠΑΣΟΚ…
Βεβαίως. Το ΠΑΣΟΚ και με την υπόθεση των υποκλοπών έχει ανακάμψει ως πόλος που μπορεί να έχει έναν ρυθμιστικό ρόλο. Αυτό είναι πραγματικότητα. Πρέπει και το ίδιο το ΠΑΣΟΚ και η νέα του ηγεσία να ξεκαθαρίσει ποια είναι η στρατηγική του στόχευση. Είναι να αποτελεί έναν ισχυρό εταίρο σε μια οποιαδήποτε κυβερνητική συνεργασία; Να έχει αυτοδύναμη κυβέρνηση για να εφαρμόσει ένα σοσιαλδημοκρατικό πρόγραμμα, όπως λέει ο κος Ανδρουλάκης; Υπάρχει περιθώριο σύγκλησης σε μια προοδευτική ατζέντα που αφορά την στήριξη της εργασίας του κοινωνικού κράτους και τους δημοκρατικούς θεσμούς ή θα κρατήσει ίση απόσταση; Προφανώς, στην προεκλογική περίοδο υπάρχει η ανάγκη του καθενός να συσπειρώσει τον κόσμο του, να ενισχύσει την παρουσία του και τη διαπραγματευτική του δύναμη. Είναι κατανοητό. Αλλά πρέπει να υπάρχουν μακροπρόθεσμες στοχεύσεις που να είναι ορατές, να ξέρει ο πολίτης προς τα που θα κινηθεί η κατάσταση. Πρέπει να αποβάλλουμε στοιχεία τοξικότητας στην πολιτική αντιπαράθεση και σύγκρουση και να επικεντρωθούμε στον πολίτη και τις ανάγκες του.
– Το ενεργειακό και ο πληθωρισμός πως πιστεύετε ότι θα αντιμετωπιστεί φέτος το χειμώνα και τι ρόλο θα παίξουν στην απόφαση του κόσμου και στις εκλογές οι δύο αυτοί παράμετροι;
Κατά την άποψή μου θα είναι καθοριστικά. Αυτά φαίνεται ότι είναι τα κυρίαρχα προβλήματα που σήμερα απασχολούν τον κόσμο. Πως θα αντέξει ο καθηλωμένος μισθός του την πληθωριστική πίεση πως θα μπορέσει να καλύψει αξιοπρεπώς τις ανάγκες. Τώρα πια και δύο μέτριοι μισθοί δεν φτάνουν για να μπορέσει να ανταποκριθεί κανείς σε μια δύσκολη καθημερινότητα. Άρα φανταστείτε εκεί που υπάρχει πρόβλημα, ανεργία, χαμηλού επιπέδου μισθοί η συντάξεις πόσο πιο δύσκολα είναι τα πράγματα. Αυτές οι εξελίξεις θα επηρεαστούν σαφώς και από το Ευρωπαϊκό περιβάλλον. Παρακολουθούμε αυτές τις μέρες και τις εργασίες για το ενεργειακό, τις προσπάθειες να μπει πλαφόν στη τιμή του φυσικού αερίου και αυτό είναι το κρίσιμο θέμα. Όσο είναι σε εξέλιξη ο πόλεμος, όσο υπάρχει αυτή η αστάθεια, οι εξελίξεις αυτές θα δυσκολεύουν και δεν χρειάζεται να περιμένουμε πότε η Ευρώπη θα αποφασίσει, αλλά να διαμορφώνουμε σε εθνικό επίπεδο και εμείς την κατάλληλη στρατηγική. Το έκαναν η Ισπανία και Πορτογαλία. Κατάφεραν να εκμαιεύσουν την αποσύνδεση του φυσικού αερίου από την τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος στη χώρα τους και μείωσαν 40%-50% τα τιμολόγια. Είναι κρίσιμος ο έλεγχος στην κερδοσκοπία, γιατί υπάρχει κερδοσκοπία στην παραγωγή ενέργειας και παίζει δυστυχώς πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό και η ΔΕΗ που την αφορά όνο να πηγαίνει καλά η μετοχή της στο χρηματιστήριο, γιατί τώρα έχει ιδιωτικοποιηθεί. Άρα πρέπει να επανέλθει υπό κρατικό έλεγχο η ΔΕΗ, δεν είναι κανένας επαναστατικός εξτρεμισμός, το συζητούν κι άλλες χώρες και αποδείχθηκε πως ήταν εγκληματικά ανεύθυνο σε περίοδο αστάθειας για τα ενεργειακά, να μειώνεις την παρουσία του κράτους και το δημόσιο έλεγχο στον τομέα αυτό. Ο Αλέξης Τσίπρας μίλησε αναλυτικά γι αυτό. Εάν συμφωνήσουμε ποιες είναι οι αναγκαίες κινήσεις νομίζω πως μπορούμε να βρούμε τις δημοσιονομικές προϋποθέσεις. Εξακολουθούμε να είμαστε ευτυχώς σε μια φάση που έχει χαλαρώσει το δημοσιονομικό πλαίσιο στην Ευρώπη, δεν υπάρχουν στόχοι πρωτογενών πλεονασμάτων από τους δανειστές, υπάρχουν νέοι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης και μπορούν να στηρίξουν τέτοιους κρίσιμους τομείς και να κάνουμε τις κινήσεις που θα μας επιτρέψουν να επιβιώσουμε αξιοπρεπώς. Αλλιώς μπαίνουμε σε μια περίοδο, διακινδύνευσης και αστάθειας με απρόβλεπτες εξελίξεις. Σίγουρα οι δύο αυτοί τομείς θα παίξουν καθοριστικό ρόλο και το στοίχημα για εμάς είναι να πείσουμε πως υπάρχουν εναλλακτικές.
– Σε ό,τι αφορά τη συγκρότηση των ψηφοδελτίων, έχετε προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό στο ΣΥΡΙΖΑ και σε τοπικό επίπεδο και βεβαίως έχουμε και τη διαδικασία των αυτοδιοικητικών εκλογών…Πως θα κινηθείτε και στην περιφέρεια και τους δήμους;
Η συζήτηση για τα αυτοδιοικητικά και τη στρατηγική του ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει γίνει. Tην επόμενη Τετάρτη έχουμε πολιτική γραμματεία του κόμματος όπου θα γίνει μια πρώτη συζήτηση, άρα είναι πρόωρο να ειπωθεί οτιδήποτε. Η προτεραιότητά μας σε αυτή τη φάση είναι η κεντρική πολιτική και η προετοιμασία μας για τις βουλευτικές εκλογές. Αυτή είναι η κρίσιμη αναμέτρηση και αυτή θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό τα πάντα. Οι αυτοδιοικητικές εκλογές έχουν την πολιτική τους σημασία τους και την αυτονομία τους, εμείς σε αυτή τη φάση θέλουμε να τις αποσυνδέσουμε και από τη συγκρότηση ψηφοδελτίων και την πολιτική μας παρέμβαση και δράση αυτή την περίοδο. Τα σχήματα τα οποία έχουμε στηρίξει, συμμετέχουμε θα αξιολογηθούν και νομίζω επειδή υπάρχει ευτυχώς και αρκετή απόσταση, διότι οι αυτοδιοικητικής εκλογές θα γίνουν το φθινόπωρο ενώ θα έχουν μεσολαβήσει οι βουλευτικές εκλογές, νομίζω ότι θα μπορούμε πραγματικά με πιο καθαρούς όρους να κάνουμε τις κινήσεις και την αξιολόγησή μας. Σε κάθε περίπτωση όλα θα τεθούν στη συζήτηση, τίποτα δεν είναι δεδομένο και το πρόταγμα μας είναι να έχουμε μια αυτοδιοίκηση η οποία μπορεί να παίξει έναν καθοριστικό ρόλο σε μια δίκαιη και βιώσιμη πορεία ανάκαμψη της χώρας και της οικονομίας και της κοινωνίας. Θέλουμε και εκεί προοδευτικές αρχές που θα έχουν δίαυλο επικοινωνίας με τις κοινωνίες, θα υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον, θα έχουν ένα όραμα και σχέδιο και σε τοπικό και σε περιφερειακό επίπεδο, θα έχουν δώσει δείγματα γραφής ότι μπορούν να συνεργάζονται με άλλους πολιτικούς χώρους και πρέπει να έχουν αξιόπιστους ανθρώπους.
Team FM