Macro

ΘΟΔΩΡΗΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: ΑΜΕΣΗ ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ- ΕΞΙ ΜΕΡΕΣ ΤΩΡΑ ΚΑΜΙΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΡΚΗΣ

Είναι ευρύτατα γνωστό ότι εδώ και έξι 24ωρα τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα δεν έχουν καμία ακτοπλοϊκή σύνδεση!

Είναι αδιανόητο να μην έχει δρομολογηθεί ήδη πλοίο αντικατάστασης από τον Πειραιά. Γνωρίζουμε τις δυσκολίες γι’ αυτό αλλά όταν δεν υπάρχει καμία άλλη λύση σύνδεσης, τότε το «αδύνατο» πρέπει να γίνεται υποχρεωτικά δυνατό γιατί όσο κι αν είναι πράγματι περιοριστική η νομοθεσία της «απελευθερωμένης ακτοπλοΐας», όποιος θέλει να υπερασπιστεί το δημόσιο συμφέρον μπορεί να βρει νόμιμες λύσεις.

Οι προσπάθειες του Δημάρχου καλές στο πλαίσιο των περιορισμένων αρμοδιοτήτων του αλλά όχι επαρκείς στο πλαίσιο του ρόλου του ως κύριος εκπρόσωπος της κοινωνίας των δύο νησιών. Με όλο το σεβασμό στο πρόσωπό του και στο θεσμικό του ρόλο, εάν έλειπαν οι υμνωδίες προς την Κυβέρνηση, τους Υπουργούς και τον Περιφερειάρχη, οι προσπάθειές του θα ήταν ακόμα πιο αξιόπιστες και αποτελεσματικές.

Ήδη η «επιστράτευση» μεταγωγικού σκάφους του Π.Ν. για τη μεταφορά εμπορευμάτων από το Γύθειο αποδεικνύεται απρόσφορη και εκθέτει τους πάντες που την εμπνεύστηκαν. Το σκάφος έφτασε με μεγάλη καθυστέρηση στο βασικό λιμάνι των Κυθήρων, το Διακόφτι, και δεν μπορεί να δέσει! Παραμένει αρόδου, τουλάχιστον μέχρι την ώρα που συντάσσεται αυτό το δελτίο και με αβέβαιη εξέλιξη, και σε αναμονή δύο ρυμουλκών μήπως και μπορέσουν να το βοηθήσουν. Ερασιτεχνισμοί αξεπέραστοι!! Μάλιστα, ακόμα κι αν δέσει τελικά το σκάφος, πολύ μικρή κάλυψη θα δώσει στις ανάγκες του νησιού και των κατοίκων του όταν κάθε μέρα που περνάει πολλαπλασιάζονται. Ιδιαίτερα κρίσιμο ζήτημα η κάλυψη των αναγκών και του φαρμακείου σε αναγκαία φάρμακα που έχουν ήδη αρχίσει να λείπουν. Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη γι’ αυτό, με δεδομένο ότι η μεταφορά των φαρμάκων είναι λειτουργία καθημερινή και απαιτεί λειτουργική ευελιξία που κανένα μεταγωγικό δεν μπορεί να την προσφέρει.

Η μόνη αλλά και επιτακτικά επείγουσα λύση είναι η αντικατάσταση του Ε/Γ-Ο/Γ AQUA JEWEL με άλλο κατάλληλο πλοίο σήμερα κιόλας! Το Υπουργείο και η εταιρεία οφείλουν να ανταποκριθούν αμέσως. Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία καθυστέρησης, με δεδομένο ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυθήρων και των Αντικυθήρων είναι κατά βάση επιδοτούμενη. Επομένως ο ρόλος και η ευθύνη του κράτους, της κυβέρνησης συνολικά και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ειδικά είναι και εκ του νόμου αλλά και εν τοις πράγμασι σχεδόν απόλυτη.

Πέραν τούτων έχουμε ήδη ενημερωθεί ότι ενώ η προσάραξη του AQUA JEWEL έγινε στο λιμάνι Διακόφτι περίπου στις 7.00 το απόγευμα, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και το Κέντρο Επιχειρήσεων Λ.Σ.-Ε.Α. ενημερώθηκαν μετά τα μεσάνυκτα!!!!!!!!! Εάν όντως συμβαίνει κάτι τέτοιο, δεν πρέπει ν απολογηθούν κάποιοι υψηλά ιστάμενοι ανευθυνοϋπεύθυνοι;

Όμως, πέρα από το άμεσο και το επιτακτικά αναγκαίο, έχει ωριμάσει ήδη από την ίδια την κοινή πείρα η επίσης επιτακτική ανάγκη μεσομακροπρόθεσμου σχεδιασμού ώστε να μην επαναληφθούν στο μέλλον τέτοια θαλάσσια «ατυχήματα», τα οποία, όπως αποδεικνύεται, είναι τραγικά προβλέψιμα. Το λιμάνι στο Διακόφτι Κυθήρων με δυτικούς ανέμους πάνω από 5-6 μποφόρ είναι επισφαλές.

Από καιρό έχει έρθει η ώρα για:

1. Νέα λιμενικά έργα στο Διακόφτι, με επικέντρωση στην αδυναμία ασφαλούς αγκυροβόλησης σε ειδικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

2. Μελέτη και προγραμματισμός έργων και λειτουργικών επιλογών ώστε να αντιμετωπιστεί η υφιστάμενη παραδοξότητα το λιμάνι των Κυθήρων να μπορεί και να πρέπει να υποδεχθεί μεγαλύτερα πλοία ενώ και τα Αντικύθηρα, αν και δεν μπορούν να τα υποδεχθούν, εν τούτοις, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μειωθεί η επάρκεια της εξυπηρέτησής τους. Είναι όντως ένα δυσεπίλυτο ζήτημα για το οποίο όμως πρέπει να αναζητηθούν και να επινοηθούν λύσεις.

3. Θεσμοθέτηση με αυστηρές εγγυήσεις του κατ’ εξαίρεση υποχρεωτικού ελλιμενισμού στο λιμάνι της Αγίας Πελαγίας, όταν οι δυσμενείς ειδικές καιρικές συνθήκες καθιστούν το Διακόφτι επισφαλές.

Συμπυκνώνοντας, τρία είναι σήμερα τα ουσιώδη αλλά και αναντίρρητα προτάγματα:

– Άμεση άρση του ακτοπλοϊκού αποκλεισμού των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με κατάλληλο πλοίο αντικατάστασης και με τη μέγιστη δυνατή επιτάχυνση της επαναδρομολόγησης του πλοίου «Πορφυρούσα» από τη Νεάπολη, το οποίο, ως γνωστό, έχει αποσυρθεί προσωρινά για τον προβλεπόμενο ετήσιο έλεγχο-συντήρηση.

– Μεσομακροπρόθεσμος σχεδιασμός ΤΩΡΑ για την ασφαλή ναυσιπλοΐα, απαραίτητη προϋπόθεση για τη βιώσιμη ανάπτυξη των Κυθήρων, των Αντικυθήρων και της ευρύτερης περιοχής.

– Σοβαρότητα και υπευθυνότητα από την κυβέρνηση που απουσιάζει παντελώς και …. καταζητείται!

ΘΟΔΩΡΗΣ ΔΡΙΤΣΑΣ