Καλεσμένη στην εκπομπή «Σήμερα» (ΣΚΑΙ) και τους δημοσιογράφους Δημήτρη Οικονόμου και Άκη Παυλόπουλο τόνισα τα εξής:
• Πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι η κοινωνία δεν δέχεται να πάμε για συγκάλυψη ευθυνών. Δικαιοσύνη για τα θύματα και ανάληψη ευθυνών απαιτούν οι εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι που βγαίνουν στους δρόμους σε όλη τη χώρα.
• Ο τρόπος που η κυβέρνηση όρισε να διεξαχθεί η συζήτηση για τα Τέμπη αύριο Τετάρτη στην Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής, σε μέρα απεργίας των δημοσιογράφων, είναι ακριβώς η απόδειξη της πρόθεσής της για συγκάλυψη. Αντί να έρθουν οι αρμόδιοι για τέσσερα χρόνια του Υπουργείου Μεταφορών, ο πρώην υπουργός κ. Καραμανλής, οι δύο υφυπουργοί του και ο Γενικός Γραμματέας, θα έρθει ο κ. Γεραπετρίτης που δεν μπορεί να πει τίποτα για το τι έγινε πριν αναλάβει.
• Η πρόθεση συγκάλυψης φάνηκε εξ αρχής. Ξεκινήσαμε απ’ το «φταίει ο σταθμάρχης» του Κ. Μητσοτάκη περάσαμε, στη μισή συγγνώμη του και καταλήξαμε στο «όλοι φταίμε», δηλαδή κανείς, ενώ οι υπεύθυνοι υπουργοί κρύβονται.
• Ο Κ Μητσοτάκης έχει κάνει δύο σοβαρά ατοπήματα:
1. Χαρακτήρισε «εργατοπατέρες» τους ανθρώπους που ηγήθηκαν των εξώδικων και των εγγράφων προειδοποιήσεων και τους συνδικαλιστές και σταθμάρχες των σιδηροδρόμων, που μετρούν εννέα από τα θύματα.
2. Μίλησε περί «αναχρονιστικού κράτους» ενώ είναι η επιτομή του αναχρονισμού. Υποσχέθηκε επιτελικό κράτος και τέσσερα χρόνια δεν έκανε απολύτως τίποτα. Η ειρωνεία είναι ότι ο υπεύθυνος του Επιτελικού κράτους Υπουργός, ο κ. Γεραπετρίτης, ανέλαβε το υπουργείο μεταφορών τώρα..
• Η κυβέρνηση ανακάλυψε τέσσερα χρόνια μετά την «αξιολόγηση» των δημοσίων υπαλλήλων όταν, το 2018 ο ΣΥΡΙΖΑ είχε ξεκινήσει την αξιολόγηση των υψηλόβαθμων στελεχών που θα έκριναν τους άλλους, με συμμετοχή του ΑΣΕΠ, και ο κ. Μητσοτάκης τη διέκοψε το 2019 για να βάλει σε όλες τις υψηλές θέσεις του δημοσίου μετακλητούς και όπου αλλού μπορούσε δικούς του.
• Αναφερόμενη στις συμπληρωματικές συμβάσεις για την τηλεδιαχείριση του δικτύου, η βουλευτής επισήμανε ότι η συμπληρωματική σύμβαση υπογράφηκε τον Μάιο του 2021 και προέβλεπε ότι σε 14 μήνες θα έπρεπε να παραδοθεί το έργο της τηλεδιαχείρισης. Αυτή η σύμβαση πήρε τρεις παρατάσεις που η τελευταία λήγει σε 7 μέρες χωρίς να έχει γίνει απολύτως τίποτε.
• Ζητάμε να παραδοθούν στη Βουλή όλα τα σχετικά έγγραφα, οι συμβάσεις που υπογράφηκαν μεταξύ του υπουργείου υποδομών και της Hellenic Train. Γιατί από το 2020 έως το 2022, όχι μόνο χαρίστηκαν στην Hellenic trains 600 εκατ. ευρώ που θα έδινε στο Ελληνικό Δημόσιο, αλλά καταργήθηκε η υποχρέωση του κράτους να κατοχυρώσει την ασφάλεια των επιβατών του τραίνου.
• Είναι πρωτοφανής η παρέμβαση του κ. Ντογιάκου που επιχειρείται στο έργο της δικαιοσύνης, όπως είπε και ο κ. Κώστας Τζαβάρας, βουλευτής της ΝΔ και νομικός.