Βίντεο

Θεανώ Φωτίου: Η οργή της κοινωνίας απαιτεί κάθαρση

▶️ Η οργή της κοινωνίας απαιτεί κάθαρση, ο πόνος απάντηση στο ερώτημα εάν η τραγωδία μπορούσε να αποφευχθεί.

▶️ Καλεσμένη στην εκπομπή «Αταίριαστοι» με τους Γιάννη Ντσούνο και Χρήστο Κούτρα, τόνισα τα εξής:
• Αυτή την περίοδο ελεγχόμαστε όλοι για αυτά που λέμε. Πολιτικοί, δημοσιογράφοι και λειτουργοί της δικαιοσύνης. Για αυτό απαιτείται σοβαρότητα και χαμηλοί τόνοι.
• Ο πρωθυπουργός δυστυχώς κάνει επικοινωνιακή διαχείριση της τραγωδίας. Πέρασε από το «ανθρώπινο τραγικό λάθος» στη συγγνώμη της Κυριακής, όπου όμως, δεν αναλαμβάνει την ευθύνη της κυβέρνησης αλλά δήθεν διαχρονικά όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων. Έπειτα προχώρησε σε μια επιτροπή χωρίς συναίνεση, που η αντικειμενικότητα της κατέρρευσε αμέσως μετά την πρώτη παραίτηση. Και μόλις χτες επιχείρησε παράλληλα, παρέμβαση στη δικαιοσύνη δίνοντας οδηγία στον κ. Ντογιάκο να συμπεριλάβει το πόρισμα της παραπάνω επιτροπής στη δικογραφία.
• Υπάρχουν στοιχεία που αποδεικνύουν ότι πρόκειται για προαναγγελθείσα τραγωδία. Καταγγελίες και εξώδικα των εργαζομένων και ερωτήσεις της αντιπολίτευσης στη Βουλή. Είναι δε εξοργιστικό ότι 8 μέρες πριν από το τραγικό δυστύχημα, ο αρμόδιος υπουργός εγκαλούσε βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος έθεσε με ερώτηση στη Βουλή τα ζητήματα ασφάλειας των τρένων, και του έλεγε ότι είναι ντροπή να αμφισβητείται η ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου.
• Στην κοινωνία κυριαρχούν ο βουβός πόνος και η οργή. Το συναίσθημα της οργής απαιτεί κάθαρση. Ο πόνος, όμως αφορά την ερώτηση που πλανιέται μήπως η τραγωδία μπορούσε να αποφευχθεί. Διότι πράγματι ως το τέλος του 2020 υπήρχε κέντρο τηλεδιαχείρισης κυκλοφορίας, δηλαδή όλου του δικτύου από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, από το σταθμό των Αχαρνών. Και βέβαια, υπήρχε και δεύτερος σταθμάρχης και ένας κλειδούχος. Δηλαδή υπήρχαν δύο ασφαλιστικές δικλείδες για να προλάβουν το ανθρώπινο λάθος. Το σύστημα μπορούσε να εποπτεύσει όλο το δίκτυο Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Με την αποχώρηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ απ΄ το κτίριο της Καρόλου που στέγαζε τον ΟΣΕ, αποψιλώθηκε το προσωπικό και δεν μπορούσε να λειτουργήσει το κέντρο. Αυτό ήταν εγκληματικό.

• Χτές αποκαλύφθηκε ότι έως το 2019 το δίκτυο μπορούσε να «βλέπει» από Λάρισα μέχρι Πιερία, αλλά το 2019 κάηκε σε έναν σταθμό-στην περιοχή Ζάχαρη Λάρισας- και δεν αποκαταστάθηκε. Επίσης, αποκαλύφθηκε η ευθύνη του κ. Καραμανλή στον παράνομο διορισμό του σταθμάρχη. Συγχρόνως, χτες πάλι, η εφημερίδα Δημοκρατία, καθώς και η Εφημερίδα των Συντακτών, αποκάλυψαν ότι η κυβέρνηση χάρισε στους Ιταλούς ιδιοκτήτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκατομμύρια ευρώ με αντάλλαγμα να κάνουν τα στραβά μάτια για τη μοιραία αναβολή έργων ασφάλειας στο δίκτυο. Υπήρχε σύμβαση του 2020 μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΣΕ που όριζε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έπρεπε να πληρώσει 645 εκ. ευρώ στο ελληνικό δημόσιο για επενδύσεις με τον όρο ότι ο ΟΣΕ θα έφτιαχνε σύστημα τηλεδιαχείρισης. θα προχωρούσε δηλαδή σε συγκεκριμένα έργα ασφάλειας των δρομολογίων (σηματοδότηση, κτλ). Το 2022 ο κ. Καραμανλής έφερε στη Βουλή νέα αναθεωρημένη σύμβαση, απαλείφοντας την υποχρέωση του δημοσίου να ολοκληρώσει τα έργα ασφάλειας του δικτύου ενώ το δημόσιο έχασε 580 εκ. και έμεινε χωρίς ασφάλεια ο σιδηρόδρομος.