Καλεσμένη του ΚοντραNews και του δημοσιογράφου Γιώργου Μελιγγώνη.
• Είμαστε κατηγορηματικοί ότι αυτή η προαναγγελθείσα τραγωδία πρέπει να διερευνθεί όχι μόνο για να αποδοθεί δικαιοσύνη για τους νεκρούς και για να αποφύγουμε ανάλογες τραγωδίες στο μέλλον αλλά και για να διατυπώσουμε μια ολιστική πρόταση με κατεπείγοντα μέτρα. Μόνο έτσι θα αποδώσουμε σεβασμό στους νεκρούς, τους γονείς και τους συγγενείς, τον σεβασμό στη νέα γενιά και το μέλλον που έρχεται.
• Τιμάμε το εθνικό πένθος και επιχειρούμε με μεγάλη σοβαρότητα να αποτρέψουμε την προσβολή στους νεκρούς. Όμως αυτό συμβαίνει αυτές τις μέρες με την ετυμηγορία στο διάγγελμα Μητσοτάκη ότι πρόκειται αποκλειστικά για «τραγικό ανθρώπινο λάθος».
• Αυτό διακυβεύεται με την παραίτηση του αρμόδιου Υπουργού Μεταφορών Κ. Καραμανλή και την ανάληψη της πολιτικής ευθύνης, που ακυρώνεται επί της ουσίας αν είναι ξανά υποψήφιος βουλευτής σε 15 μέρες μετά την τραγωδία.
• Προτείνουν υπερκομματική επιτροπή για να διερευνηθούν τα αίτια της τραγωδίας, ακόμη και τα συστημικά αίτια, όπως λέει ο κ. Γεραπετρίτης. Και αντί να υπάρξει ανοιχτή πρόσκληση σε όλα τα κόμματα για εμπειρογνώμονες κοινής αποδοχής εμφανίζουν τρία άτομα εκ των οποίων ένας εγείρει προβλήματα όχι μόνο γιατί είναι τριπλοθεσίτης, αλλά κυρίως επειδή το 2010-2015 ήταν διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία επί των ημερών του απαξιώθηκε και ο ΟΣΕ σταμάτησε την τηλεδιαχείριση του Κέντρου Αχαρνών που διόρθωνε το ανθρώπινο λάθος-στο δίκτυο του έγινε η τραγωδία. Επίσης, ήταν σύμβουλος του Υπουργού Μεταφορών, κ. Καρμανλή και υπήρξε στη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ.
• Είναι πρωτοφανές το κάλεσμα σε «αφωνία» των δημοσιογράφων από το ΕΣΡ. Προτρέπει σε σιωπητήριο τα ΜΜΕ δήθεν για να μην δημιουργηθεί πανικός στους ανηλίκους, οι οποίοι υπερασπίζονται με τον πιο αυθόρμητο και ανθρώπινο τρόπο τους νεκρούς της γενιάς τους και το μέλλον τους.
• Με ανακουφίζει η ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ. Αναλαμβάνει τις ευθύνες της σε σχέση με τις προειδοποιήσεις των εργαζομένων και των συνδικαλιστών που αρχικά είχαν αγνοήσει οι δημοσιογράφοι.
• Στην Ελλάδα έχουν απαξιώσει τους εργαζόμενους και τους συνδικαλιστές. Τρία εξώδικα είχαν στείλει τον τελευταίο χρόνο όπου έλεγαν με σαφήνεια ότι θα οδηγηθούμε σε τραγωδία και οι ανακοινώσεις τους λοιδορήθηκαν από τα μέσα και την κυβέρνηση.
• Πρέπει να διερευνηθεί με σοβαρότητα η αλληλουχία των γεγονότων. Διότι παραιτείται ο υπεύθυνος ασφαλείας και τηλεδιαχείρισης, κ. Κατσούλης το 2022. Διότι ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε ένα σύστημα ασφαλείας και τηλεδιαχείρισης που θα εφαρμοζόταν το 2020 δεν εφαρμόστηκε. Γιατί ενώ επί ΣΥΡΙΖΑ υπήρχε και δεύτερος σταθμάρχης, ώστε να προλάβει ένα πιθανό λάθος του πρώτου, μετά καταργήθηκε. Ο ΟΣΕ απαξιώθηκε, μειώθηκε το προσωπικό και η χρηματοδότηση. Από τον Αύγουστο του 2020 είχαμε κάνει ως αντιπολίτευση πάρα πολλές σχετικές ερωτήσεις στη βουλή και αναδεικνύαμε το πόσο επικίνδυνη είχε γίνει η κατάσταση με καταστροφές στο δίκτυο και ατυχήματα.
• Η κυβέρνηση όχι μόνο κώφευε σε αυτά, αλλά πριν από 8 ημέρες ο κ. Καραμανλής καθύβρισε τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξανδρο Μεικόπουλο και απαιτούσε με αλαζονικό ύφος να αποσυρθεί σχετική ερώτηση γιατί δήθεν δυσφημούμε τη χώρα σε θέματα ασφαλείας ενώ πριν από 15 μέρες η χώρα παρεπέμφθηκε στα ευρωπαΐκά όργανα ακριβώς για αυτούς τους λόγους.
• Να δούμε όμως, τι γίνεται από εδώ και πέρα. Οι δημοσιογράφοι, οι εργαζόμενοι και οι συνδικαλιστές οργανωμένοι πρέπει να αναδιοργανωθούν και να αποκτήσουν ξανά το κύρος τους. Πρέπει να ενισχυθεί η ανθρωπιά των νέων που εγείρονται να μην τους επιβληθούν ποινές και σιωπητήρια. Να αντιληφθούμε γιατί φτάσαμε ως χώρα να μην έχουμε ουσιαστικά σιδηροδρομικό δίκτυο. Διότι κυριαρχούν τα μεγάλα καρτέλ της ενέργειας και των καυσίμων αλλά και τα καρτέλ των αυτοκινητόδρομων που κερδίζουν πολλά χρήματα από τις κατασκευές και την εκμετάλλευση των δρόμων και δεν ευνοούνται έτσι οι σιδηρόδρομοι. Και να ενισχύσουμε το δημόσιο χαρακτήρα των μεταφορών.
• Τέλος, θέλω να προσθέσω ότι άκουσα με οδύνη ότι στη χώρα της τραγικής Αντιγόνης οι γονείς και οι συγγενείς των θυμάτων θα πάρουν σε σφραγισμένα κιβώτια ότι απέμεινε από τους δικούς τους ανθρώπους.