Συνεντεύξεις

Πάνος Σκουρλέτης: Το ΕΑΜ ήταν εθνικοαπελευθερωτικό μέτωπο, τους ναζί χτύπησε

✔ Επικίνδυνο «ξέπλυμα» των ναζί την ημέρα που έρχεται στη Βουλή η διάταξη για το «κόμμα Κασιδιάρη»

📺 Την ίδια μέρα που έρχεται στη Βουλή η διάταξη για το «κόμμα Κασιδιάρη», ο κ. Γεωργιάδης έβαλε «μπουγάδα» στους ναζί, εξισώνοντας τον κομμουνισμό με τον ναζισμό και δηλώνοντας ότι «το ΕΑΜ προσπάθησε να φέρει τον κομμουνισμό στην Ελλάδα»! Όλα αυτά στην «Πρωινή Ζώνη» του ACTION24 με τους δημοσιογράφους Γιώργο Κακούση και Άννα Λιβαθυνού, όπου βρέθηκε και ο κ. Κωνσταντινόπουλος του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, ο οποίος θεώρησε προφανώς άνευ σημασίας και σχετικότητας αυτές τις δηλώσεις ενόψει της ψήφισης της διάταξης και προτίμησε να αξιολογήσει τις σχέσεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με το ΚΚΕ, στη βάση του τρέχοντος αφηγήματος της ΝΔ και των κυρίαρχων ΜΜΕ, σιγοντάροντας ουσιαστικά τον κ. Γεωργιάδη. Οι τοποθετήσεις αυτές επιβεβαιώνουν την θέση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, την οποία διατύπωσα στη συζήτηση, για την ανάγκη διασφάλισης ότι η διάταξη που θα ψηφιστεί στη Βουλή δεν θα πρέπει να μπορεί να ερμηνευθεί καταχρηστικά, εναντίον άλλων πολιτικών δυνάμεων. Γι’ αυτό πρέπει να περιέχονται σ’ αυτή σαφείς αναφορές σε αδικήματα που περιγράφονται από τον αντιρατσιστικό νόμο. Ο ναζισμός, όχι μόνο έκανε εγκλήματα αλλά, διδάσκει το μίσος και τη θανάτωση των ανθρώπων λόγω της φυλετικής τους καταγωγής. Ακολουθούν κάποια σημεία από όσα είπα:
▪ Για την εξίσωση κομμουνισμού – ναζισμού από τον Ά. Γεωργιάδη και την άποψή του ότι «το ΕΑΜ προσπάθησε να φέρει τον κομμουνισμό στην Ελλάδα»:
Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι τον κ. Γεωργιάδη, στη βάση αυτού που είπε προηγουμένως. Θα το φέρουν κι εδώ να το ψηφίσει αυτό, την εξίσωση των δυο ιδεολογιών; […] Είναι θεμελιώδη ιστορικά ζητήματα αυτά. Είναι να σου «σηκώνεται η τρίχα» να ακούς τον Γεωργιάδη ότι οι κομμουνιστές είναι ίδιοι με τους ναζί. Είναι το πρώτο βήμα για να ξανανοίξουν τα ξερονήσια. Είναι απαράδεκτο. Σήμερα βγήκε στην εκπομπή μία είδηση: Ο Γεωργιάδης λέει ότι ο κομμουνισμός είναι το ίδιο με τον ναζισμό. Να το βάλετε και στο πρόγραμμά σας αυτό, να ξέρει ο κόσμος, αν ο μη γένοιτο ξαναβγείτε, τι θα κάνετε στην Ελλάδα, ότι μας περιμένει επιστροφή στο καθεστώς του εμφυλίου. Αυτό μας λέτε τώρα. Ο Γεωργιάδης, ο εμφυλιοπολεμικός ακροδεξιός. […] Το ΕΑΜ ήταν εθνικοαπελευθερωτικό μέτωπο, τους ναζί χτύπησε. Είστε παλαιάς κοπής κ. Γεωργιάδη, δεν έχετε σχέση με την μεταπολιτευτική Δημοκρατία, ανήκετε σε άλλη εποχή.
▪ Απάντηση σε δημοσιογραφική ερώτηση για πιθανή αμφισβήτηση του δημοκρατικού πολιτεύματος από «άλλη ιδεολογική αφετηρία»:
Στην Ελλάδα, όπου μετά το 1974 έχουμε ένα από τα πιο δημοκρατικά και ανεκτικά συντάγματα, δεν έχει διαπιστωθεί κάτι τέτοιο από την άλλη πλευρά. Και φοβάμαι πάρα πολύ ότι αυτό το ερώτημα είναι επικίνδυνο και ανιστόρητο διότι παραπέμπει στις ανιστόρητες θεωρίες των δύο άκρων και της εξίσωσης του κομμουνισμού με τον ναζισμό, κάτι που είναι ολέθριο και «ξεπλένει» τους ναζί. Δεν έχει καμία σχέση με την Ιστορία μας. Αν μου λέτε ότι ο Σοβιετικός στρατός, ο οποίος απελευθέρωσε το Βερολίνο, εξισώνεται με τους ναζί… […] Η ανθρωπότητα δεν έχει γνωρίσει μεγαλύτερα εγκλήματα, δεν έχει γνωρίσει πιο απάνθρωπη ιδεολογία από τον ναζισμό. Προσέξτε, ο ναζισμός δεν έκανε μόνο εγκλήματα, ο ναζισμός διδάσκει και λέει ότι με βάση τη φυλετική σου καταγωγή, το χρώμα σου, πρέπει να πεθάνεις, πρέπει να εξοντωθείς. Αυτό είναι από μόνο του απάνθρωπο.
▪ Ως προς το περιεχόμενο της διάταξης για το «κόμμα Κασιδιάρη»:
Ο πυρήνας των όποιων ενστάσεων δεν έχει να κάνει με την ανάγκη να μπει φραγμός στο «κόμμα Κασιδιάρη» ή στη ΧΑ στις εκλογές -σε αυτό συμφωνούμε- αλλά με τον τρόπο που θέλουμε να το κάνουμε, που πρέπει να είναι συμβατός με το σύνταγμα, έτσι ώστε κάτω από οποιεσδήποτε διαφορετικές συνθήκες, σε έναν άλλο χρόνο, να μη χρησιμοποιηθεί σε απαγορεύσεις για άλλα κόμματα. Άρα, αυτό που έχουμε ανάγκη εδώ είναι, πέρα από την αναφορά στα συγκεκριμένα αδικήματα στη βάση των οποίων καταδικάστηκε η ΧΑ, το 187 και το 187α του Ποινικού Κώδικα περί σύστασης εγκληματικής οργάνωσης και εγκληματικές πράξεις, να προσδιορίσουμε και το ιδεολογικοπολιτικό υπόβαθρο, όπως προσδιορίζεται στον εν ισχύ αντιρατσιστικό νόμο. Δηλαδή εγκλήματα που αφορούν το περιεχόμενο της ναζιστικής ιδεολογίας. Μόνο έτσι θα αποφύγουμε να γίνει κατάχρηση αυτής της διάταξης. Σήμερα μιλάμε για ιδεολογικά κίνητρα εγκληματικών πράξεων, αυτό δεν πρέπει να το παραγνωρίζουμε.
▪ Το καλάθι του νοικοκυριού και ο ορισμός της παραπλάνησης από τον κ. Γεωργιάδη:
Παρακολουθήσαμε τον ορισμό της παραπλάνησης από τον κ. Γεωργιάδη. Τι μας είπε; Ότι είναι αδιάφορο εάν μειώνονται οι ποσότητες και παραμένει ίδια ή αυξάνεται, η τιμή ανά μονάδα. Ότι έχουν κάθε δικαίωμα να το κάνουν. Αυτό έχει συμβεί σε 238 προϊόντα ευρείας κατανάλωσης τους τελευταίους μήνες. Θα πρότεινα στον κ. Γεωργιάδη να γράψουν με μεγάλα γράμματα, επιλέγοντας αυτός την αφετηρία, πόσο τις εκατό ανέβηκε η τιμή κάθε προϊόντος, για να ξέρει ο καταναλωτής και με τη στάση του να πιέσει, μέσα από τη ζήτηση, για την αύξηση ή τη μείωση της τιμής. Εδώ έχουμε εφτά στους δέκα, το 70% δηλαδή, οι οποίοι έχουν μειώσει την κατανάλωση σε βασικά προϊόντα. Το 40% είναι σε συνθήκες κοινωνικού αποκλεισμού και βλέπουμε τον κ. Γεωργιάδη να πανηγυρίζει για το αποτυχημένο καλάθι του νοικοκυριού
▪ Για τον σεισμό σε Τουρκία και Συρία:
Πέρα από την αυτονόητη έκφραση της αλληλεγγύης και σε πρακτικό επίπεδο, και πολύ σωστά στάλθηκαν δυνάμεις της ΕΜΑΚ, νομίζω ότι πρέπει να μας απασχολήσουν, εκτός όλων των άλλων, κάποια ζητήματα και πρώτα απ’ όλα ο πυρηνικός σταθμός στην Τουρκία. Σε τέτοιες σεισμογενείς περιοχές δεν είναι θέμα της Τουρκίας ο πυρηνικός σταθμός, αλλά της ευρύτερης περιοχής, διότι η πυρηνική ενέργεια σε περίπτωση ατυχήματος δεν γνωρίζει σύνορα. Δυστυχώς, έχουμε πυρηνικούς σταθμούς και στη Βουλγαρία. Άρα υπάρχει η ανάγκη μιας ευρύτερης συνεννόησης στην περιοχή, θα έλεγα πλανητικής συνεννόησης. Αυτές οι φυσικές καταστροφές θέτουν μετ’ επιτάσεως το ζήτημα ότι οι λαοί είναι υποχρεωμένοι να συνεννοούνται για τις φυσικές καταστροφές, όπως και για παγκόσμια ζητήματα, την κλιματική κρίση, την πυρηνική ενέργεια.
▪ Για τη νέα τραγωδία κοντά στη Μυτιλήνη με θύματα πρόσφυγες:

Δυστυχώς είναι μια επαναλαμβανόμενη τραγωδία στο Αιγαίο τα τελευταία χρόνια. Η παγκόσμια κοινότητα αδυνατεί να αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα της εποχής μας, που είναι το μεταναστευτικό και το προσφυγικό. Είναι αυτά τα μεγάλα προβλήματα που υπερβαίνουν όλους, σαν τα προηγούμενα που λέγαμε, των φυσικών καταστροφών, που επιβάλλουν μια διαφορετική προσέγγιση.