Επικίνδυνο «ξέπλυμα» των ναζί την ημέρα που έρχεται στη Βουλή η διάταξη για το «κόμμα Κασιδιάρη»


Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι τον κ. Γεωργιάδη, στη βάση αυτού που είπε προηγουμένως. Θα το φέρουν κι εδώ να το ψηφίσει αυτό, την εξίσωση των δυο ιδεολογιών; […] Είναι θεμελιώδη ιστορικά ζητήματα αυτά. Είναι να σου «σηκώνεται η τρίχα» να ακούς τον Γεωργιάδη ότι οι κομμουνιστές είναι ίδιοι με τους ναζί. Είναι το πρώτο βήμα για να ξανανοίξουν τα ξερονήσια. Είναι απαράδεκτο. Σήμερα βγήκε στην εκπομπή μία είδηση: Ο Γεωργιάδης λέει ότι ο κομμουνισμός είναι το ίδιο με τον ναζισμό. Να το βάλετε και στο πρόγραμμά σας αυτό, να ξέρει ο κόσμος, αν ο μη γένοιτο ξαναβγείτε, τι θα κάνετε στην Ελλάδα, ότι μας περιμένει επιστροφή στο καθεστώς του εμφυλίου. Αυτό μας λέτε τώρα. Ο Γεωργιάδης, ο εμφυλιοπολεμικός ακροδεξιός. […] Το ΕΑΜ ήταν εθνικοαπελευθερωτικό μέτωπο, τους ναζί χτύπησε. Είστε παλαιάς κοπής κ. Γεωργιάδη, δεν έχετε σχέση με την μεταπολιτευτική Δημοκρατία, ανήκετε σε άλλη εποχή.

Στην Ελλάδα, όπου μετά το 1974 έχουμε ένα από τα πιο δημοκρατικά και ανεκτικά συντάγματα, δεν έχει διαπιστωθεί κάτι τέτοιο από την άλλη πλευρά. Και φοβάμαι πάρα πολύ ότι αυτό το ερώτημα είναι επικίνδυνο και ανιστόρητο διότι παραπέμπει στις ανιστόρητες θεωρίες των δύο άκρων και της εξίσωσης του κομμουνισμού με τον ναζισμό, κάτι που είναι ολέθριο και «ξεπλένει» τους ναζί. Δεν έχει καμία σχέση με την Ιστορία μας. Αν μου λέτε ότι ο Σοβιετικός στρατός, ο οποίος απελευθέρωσε το Βερολίνο, εξισώνεται με τους ναζί… […] Η ανθρωπότητα δεν έχει γνωρίσει μεγαλύτερα εγκλήματα, δεν έχει γνωρίσει πιο απάνθρωπη ιδεολογία από τον ναζισμό. Προσέξτε, ο ναζισμός δεν έκανε μόνο εγκλήματα, ο ναζισμός διδάσκει και λέει ότι με βάση τη φυλετική σου καταγωγή, το χρώμα σου, πρέπει να πεθάνεις, πρέπει να εξοντωθείς. Αυτό είναι από μόνο του απάνθρωπο.

Ο πυρήνας των όποιων ενστάσεων δεν έχει να κάνει με την ανάγκη να μπει φραγμός στο «κόμμα Κασιδιάρη» ή στη ΧΑ στις εκλογές -σε αυτό συμφωνούμε- αλλά με τον τρόπο που θέλουμε να το κάνουμε, που πρέπει να είναι συμβατός με το σύνταγμα, έτσι ώστε κάτω από οποιεσδήποτε διαφορετικές συνθήκες, σε έναν άλλο χρόνο, να μη χρησιμοποιηθεί σε απαγορεύσεις για άλλα κόμματα. Άρα, αυτό που έχουμε ανάγκη εδώ είναι, πέρα από την αναφορά στα συγκεκριμένα αδικήματα στη βάση των οποίων καταδικάστηκε η ΧΑ, το 187 και το 187α του Ποινικού Κώδικα περί σύστασης εγκληματικής οργάνωσης και εγκληματικές πράξεις, να προσδιορίσουμε και το ιδεολογικοπολιτικό υπόβαθρο, όπως προσδιορίζεται στον εν ισχύ αντιρατσιστικό νόμο. Δηλαδή εγκλήματα που αφορούν το περιεχόμενο της ναζιστικής ιδεολογίας. Μόνο έτσι θα αποφύγουμε να γίνει κατάχρηση αυτής της διάταξης. Σήμερα μιλάμε για ιδεολογικά κίνητρα εγκληματικών πράξεων, αυτό δεν πρέπει να το παραγνωρίζουμε.

Παρακολουθήσαμε τον ορισμό της παραπλάνησης από τον κ. Γεωργιάδη. Τι μας είπε; Ότι είναι αδιάφορο εάν μειώνονται οι ποσότητες και παραμένει ίδια ή αυξάνεται, η τιμή ανά μονάδα. Ότι έχουν κάθε δικαίωμα να το κάνουν. Αυτό έχει συμβεί σε 238 προϊόντα ευρείας κατανάλωσης τους τελευταίους μήνες. Θα πρότεινα στον κ. Γεωργιάδη να γράψουν με μεγάλα γράμματα, επιλέγοντας αυτός την αφετηρία, πόσο τις εκατό ανέβηκε η τιμή κάθε προϊόντος, για να ξέρει ο καταναλωτής και με τη στάση του να πιέσει, μέσα από τη ζήτηση, για την αύξηση ή τη μείωση της τιμής. Εδώ έχουμε εφτά στους δέκα, το 70% δηλαδή, οι οποίοι έχουν μειώσει την κατανάλωση σε βασικά προϊόντα. Το 40% είναι σε συνθήκες κοινωνικού αποκλεισμού και βλέπουμε τον κ. Γεωργιάδη να πανηγυρίζει για το αποτυχημένο καλάθι του νοικοκυριού

Πέρα από την αυτονόητη έκφραση της αλληλεγγύης και σε πρακτικό επίπεδο, και πολύ σωστά στάλθηκαν δυνάμεις της ΕΜΑΚ, νομίζω ότι πρέπει να μας απασχολήσουν, εκτός όλων των άλλων, κάποια ζητήματα και πρώτα απ’ όλα ο πυρηνικός σταθμός στην Τουρκία. Σε τέτοιες σεισμογενείς περιοχές δεν είναι θέμα της Τουρκίας ο πυρηνικός σταθμός, αλλά της ευρύτερης περιοχής, διότι η πυρηνική ενέργεια σε περίπτωση ατυχήματος δεν γνωρίζει σύνορα. Δυστυχώς, έχουμε πυρηνικούς σταθμούς και στη Βουλγαρία. Άρα υπάρχει η ανάγκη μιας ευρύτερης συνεννόησης στην περιοχή, θα έλεγα πλανητικής συνεννόησης. Αυτές οι φυσικές καταστροφές θέτουν μετ’ επιτάσεως το ζήτημα ότι οι λαοί είναι υποχρεωμένοι να συνεννοούνται για τις φυσικές καταστροφές, όπως και για παγκόσμια ζητήματα, την κλιματική κρίση, την πυρηνική ενέργεια.

Δυστυχώς είναι μια επαναλαμβανόμενη τραγωδία στο Αιγαίο τα τελευταία χρόνια. Η παγκόσμια κοινότητα αδυνατεί να αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα της εποχής μας, που είναι το μεταναστευτικό και το προσφυγικό. Είναι αυτά τα μεγάλα προβλήματα που υπερβαίνουν όλους, σαν τα προηγούμενα που λέγαμε, των φυσικών καταστροφών, που επιβάλλουν μια διαφορετική προσέγγιση.