Συνεντεύξεις

22
09

Μιχάλης Σπουρδαλάκης: «Αξιοποίηση της γνώσης που παράγει η κοινωνία» (video)

Αποκλειστική συνέντευξη του Μιχάλη Σπουρδαλάκη στον Αντώνη Φράγκο για το Commonality. Ο Μιχάλης Σπουρδαλάκης σχολιάζει θέματα της επικαιρότητας, την πορεία του ΣΥΡΙΖΑ προς το 2ο Συνέδριο και τα επόμενα βήματα. Κάμερα-μοντάζ, Πάνος Υδραίος.
19
09

«Η παρουσία ναζιστικού κόμματος στη Βουλή αποτελεί πρόκληση για τη δημοκρατία»

"Η Χρυσή Αυγή μας θυμίζει κάθε λίγο και λιγάκι τον πραγματικό της χαρακτήρα, με τα επεισόδια, τις ύβρεις και τις απειλές. Δεν νομίζω ότι πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι με τον τρόπο που οι πολιτικές δυνάμεις του δημοκρατικού τόξου αντιμετωπίζουν το ζήτημα. Δεν πρέπει να πέσουμε στην παγίδα μιας προσβλητικής κανονικότητας." | Τασία Χριστοδουλοπούλου
18
09

«Η δίκη κάποια στιγμή θα τελειώσει κι αυτοί θα πληρώσουν»

Οι ψηφοφόροι της Χ.Α. και τότε ξέρανε και τώρα ξέρουν τι ψηφίζουν. Φασίστας δεν γίνεσαι από τη μια στιγμή στην άλλη, ούτε σε κάνει η φτώχεια κι η ανεργία. Εγώ θέλω η κοινωνία να καταλάβει ότι αυτό είναι ένα ναζιστικό κόμμα και να το απορρίψει, να μπουν πάλι στα λαγούμια τους και να εξαφανιστούν. Αυτοί είναι απειλή και για τις επόμενες γενιές, μόνο Ελληνες δεν είναι… Αν κι η Ελλάδα εμένα με πρόδωσε, έχασα ένα παλικάρι 34 χρόνων από έναν πληρωμένο δολοφόνο. Οργίασε το παρακράτος… Η οργάνωση άρχισε να ξηλώνεται γιατί μπήκε η Αντιτρομοκρατική στη μέση, γιατί αν ήταν ακόμα μόνο η αστυνομία σ’ αυτή την υπόθεση, δεν θα έβγαινε τίποτα… Μην ξεχνάτε ότι η αστυνομία είχε ήδη 33 υποθέσεις της Χρυσής Αυγής στο συρτάρι.
14
09

Κάρλος Λατούφ: ”Είναι καιρός οι νέοι άνθρωποι να ονειρευτούν”

Αυτό είναι ακόμα ένα σχετικό φαινόμενο στη σύγχρονη πολιτική, δηλαδή οι ψηφοφόροι να μην είναι κατάλληλα ενημερωμένοι για τις πολιτικές προσωπικότητες, γεγονός που επιτρέπει σε άτομα όπως ο Ντόναλντ Τραμπ να είναι εξαιρετικά δημοφιλής και εκλέξιμος. Ή ακόμα και σε εγκληματικές ομάδες όπως η Χρυσή Αυγή στην Ελλάδα να καταλαμβάνουν βουλευτικές έδρες. Ωστόσο, η δύναμη της εικόνας είναι ακόμα πολύ σημαντική! Πώς θα μπορούσε το κοινό να γίνει περισσότερο ενημερωμένο πάνω στην πραγματική πολιτική κατάσταση, όπως αυτή αντιτίθεται στο κυρίαρχο ρεύμα και την εθνικιστική προπαγάνδα;
09
09

Νίκος Βούτσης: Εξαιρετικής σημασίας το οδοιπορικό του Σεπτέμβρη

"Η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη και αυτό αναμένει ο λαός, ιδιαίτερα εκείνοι που έχουν υποστεί τις βαριές συνέπειες των μνημονίων, να αναπτύξει τεκμηριωμένα το όραμα, το αφήγημα, τους σταθμούς, τους συσχετισμούς, τις πρωτοβουλίες και τις αιχμές με τις οποίες θα πορευτούμε στην υπόλοιπη κυβερνητική θητεία. Πρέπει να αναδειχθεί ο οδικός χάρτης καθώς, εφόσον ικανοποιούνται οι σταθμοί του, θα δίνεται το έναυσμα για αναστήλωση όσων πλευρών του κοινωνικού κράτους έχουν πληγεί." | Νίκος Βούτσης
07
09

Συνέντευξη με τον Γιώργο Πλειό, Πρόεδρο του τμήματος επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ

Πράγματι, δεν υπάρχει κανένας ραδιοτηλεοπτικός έλεγχος, ενώ οι τηλεθεατές δεν εμπιστεύονται τα κανάλια. Μάλιστα, ένας μεγάλος αριθμός τηλεθεατών έχει φύγει από την τηλεόραση και έχει στραφεί στο διαδίκτυο. Όλη αυτή η συζήτηση έχει βλάψει τη σχέση του κοινού με την τηλεόραση, διότι προβάλει την εικόνα πως δεν έχουμε να κάνουμε με την ενημέρωση και την ψυχαγωγία, αλλά με πολιτικές επιχειρήσεις. Σε κάθε περίπτωση, η τηλεόραση συρρικνώνεται, και η εμμονή των πολιτικών δείχνει όχι πόσο σημαντική είναι η τηλεόραση, αλλά πόσο σημαντική είναι για αυτούς η τηλεόραση. Αυτό που προσπάθησε η κυβέρνηση να κάνει με το διαγωνισμό είναι μια τακτοποίηση. Όπως τακτοποιήθηκαν τα αυθαίρετα, οι ημιυπαίθριοι κλπ., αλλά η δόμηση της πόλης δεν άλλαξε ποτέ, έτσι θα συμβεί και τώρα. Επομένως, δεν νομίζω ότι θα αλλάξει κάτι σημαντικό στο τηλεοπτικό τοπίο, ίσως μάλιστα και να επιδεινωθεί, στην προσπάθεια των καναλαρχών να γίνουν τα προϊόντα τους ελκυστικά.
03
09

Ζύγκμουντ Μπάουμαν: Πίσω από την παγκόσμια «κρίση του ανθρωπισμού»

Όλο και περισσότεροι άνθρωποι ονειρεύονται να επιστρέψει κάποιος με κουράγιο, φιλοδοξία, τόλμη, και να πει «δώστε μου την εξουσία και θα αναλάβω την ευθύνη για το μέλλον σας». Υπάρχει πολύ πολιτικό κεφάλαιο σ’ αυτού του είδους τις υποσχέσεις: «Κοιτάξτε, η δημοκρατία δεν πέρασε τις εξετάσεις, η δημοκρατία είναι αδύναμη, η δημοκρατία δεν μπορεί να αποδώσει, η δημοκρατία είναι πολύ δυνατή στα λόγια αλλά όχι στις πράξεις. Όμως εμπιστευτείτε με και θα αλλάξω την κατάσταση.» Η ανάγκη για ένα ισχυρό πρόσωπο, με μεγάλη εξουσία, κάτι που οι παππούδες μας πολέμησαν. Φοβόντουσαν τον ολοκληρωτισμό. Οι νέοι άνθρωποι όπως εσείς έχουν ξεχάσει τι ήταν ο ολοκληρωτισμός. Ξέρετε γι’ αυτόν από τα σχολικά βιβλία, δεν τον έχετε βιώσει όμως. Εγώ τον έχω βιώσει. Βίωσα δύο από αυτούς.
02
09

Ζητούμενο μια συνεκτική πρόταση ανασυγκρότησης της κοινωνίας

Τα λάθη, τις αστοχίες αλλά και τις προοπτικές της Αριστεράς στην Ελλάδα συζητά με το Commonality ο Τάσος Τσακίρογλου, δημοσιογράφος και αρχισυντάκτης της on line έκδοσης της Εφημερίδας των Συντακτών. Μόλις κυκλοφόρησε το βιβλίο του «Το πολύ μέσα στο λίγο», μια επιλογή με αιχμηρά κριτικά σημειώματά του για τα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα που αποκαλύπτουν τις παθογένειες της τελευταίας τετραετίας στη χώρα.
21
08

Π. Σκουρλέτης: «Για ανάπτυξη και κοινωνικούς σκοπούς κάθε υπέρβαση του στόχου για το πρωτογενές πλεόνασμα»

«Από τη στιγμή που υπερβαίνουμε τους στόχους σε σχέση με το ύψος του πρωτογενούς πλεονάσματος έχουμε τη δυνατότητα αυτό που είναι παραπάνω να το διαθέσουμε και προς την ανάπτυξη και για κοινωνικούς σκοπούς», δηλώνει σε συνέντευξη του στο Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνος Σκουρλέτης, εκφράζοντας ταυτόχρονα τη βεβαιότητα ότι «δεν θα χρειαστεί σε καμία περίπτωση η ενεργοποίηση του δημοσιονομικού κόφτη».
12
08

Δημοσθένης Κοκκινίδης

"Η στάση μου απέναντι στην αφηρημένη τέχνη υπήρξε θετική. Κατανόησα έγκαιρα τις αιτίες που την προκάλεσαν, με πυρήνα τον φονικό δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Ο τρόμος των αναπαραστάσεων γέννησε την αναγκαιότητα φυγής προς το άγνωστο, προς το ανεικονικό. Όμως η εκπαιδευτική μας αγωγή στην ΑΣΚΤ ήταν επίμονα και επί πέντε χρόνια η απεικόνιση - βαρύ το φορτίο της. Και από την άλλη, ο φόβος πως η απόλυτη αφαίρεση καθιστά αδύνατη την επικοινωνία με το ευρύτερο κοινό. Βασανιστικά ερωτήματα για ένα νέο ζωγράφο."